/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Mandelgave
Fra : klemme2006
Vist : 821 gange
100 point
Dato : 19-12-09 23:15

Hvad er en god mandelgave? Den yngste er to og den ældste firs. Noget spiseligt giver jo ingen mening, da huset er fyldt med marcipan og kager.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-12-09 23:24

Hos os har vi gerne givet en nisse/julefigur... selv et lille barn kan blive glad for en figur evt med årstallet skrevet i bunden, meen det kniber nok mere med glæden for en ældre, der har al den julepynt huset kan rumme,

Vi har også i nogle år,givet et spil, men det er nok ikke så aktuelt med den aldersfordeling?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-12-09 23:51

20 Prince

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-12-09 00:00

Hos og er det en pakke after eight, alle er glade for det undtaget den mindste på 5, hvis hun får mandlen så kan hun bytte gaven med en pose Matadormix, det er hun meget glad for.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-12-09 01:03

Et morsomt spil, som f. eks. "Kaste Grise" kunne alle få noget ud af. Ikke mindst sammen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-12-09 02:05

Vi snyder lidt - hende på 4 år får "mandlen" og vinder noget for hende. Hun har et køkken, som hun er meget glad for. Så rendte jeg over Kelloggs 8 små smagsprøver - liiige til hendes køkken.

Så skovler vi videre for at finde den "rigtige" mandel.

Det kan være et spil en sjov bog, evt. de sjove bøger/blade fra aviserne - Blæksprutten el. lign.(den gjorde stor lykke sidste år.) året før var det et spil. Også populært. I år.... øh bøh, går på jagt i byens små kroge i næste uge. Det skal nok lykkes

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-12-09 15:23

Vi brugte et honningkagehus, som blev bygget lillejuleaften samtidig med at træet blev pyntet..

Huset blev pyntet med slik i ægte eventyrstil. Pakket ind i cellofan med sløjfe foroven.. Og gaven kunne bruges af både børn og voksne. Duften af honningkagedej fylder jo ikke i maven, og det kan sagtens holde sig frisk til et stykke ind i januar. ---Hvis da ikke det er et barn, der vinder. Så skal der såmænd nok blive plads i maven i løbet af juleferien.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-12-09 16:07

Birgitta - der skal bare lidt mere smør til, som tiden går....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-12-09 17:05

Næ... Kagen er nærmest lidt blød, tyk kikseagtig når den er frisk.. Og det er den også efter en måned. Den kan sagtens spises uden smør.

Men den dufter bedst når den er nybagt..

Den samme dej kan bruges til at lave honninghjerter. Men DEN produktion er det nok for meget at gå i gang med inden jul 2009.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 100 point
Dato : 20-12-09 19:41

jaa, jeg ville jo bare købe to af slagsen. Een til den yngre årgang og een til den ældre.

Så kan man jo, alt efter hvem der får mandlen, bestemme hvilken det skal være.

lækkert chokolade med fyld til den ældre generation og matador mix eller jule skum div. til den yngre generation.
Det vigtige er jo at man vinder noget- og så kan man lægge op til, at det deles på selve aftenen eller at det er noget, som den enkelte tager med hjem.

Her i huset- er det altid noget, som man deler med de øvrige gæster

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-12-09 20:59

Mens de er så små, må de gerne vinde et par år i træk. Hvis hun er lisså kvik, som sin mor, er hun snart på voksenholdet! Så overtager lillebror.

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 23-12-09 19:50

Tak for svaret smuller54.

To gaver er da deen helt rigtige løsning. Tak for de mange gode bidrag. Honningkagehuset tager jeg op når jeg får tid.

God jul herfra