/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Installation af autocad i windows 7
Fra : xtx
Vist : 1880 gange
105 point
Dato : 19-12-09 11:13

Hej,
Jeg prøver at installere autocad i windows 7 (har hentet 2010 versionen), men den bliver ved med at sige at "you cannot install this product on the current operation system". Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg har gjort galt.

mvh xtx

Kommentar
Fra : MuGG3K

Dato : 19-12-09 11:41

Er du sat som administrator ? det kunne måske være det :)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-12-09 12:03

Jeg kan ikke se hvilken version du prøver at installere.
Men du kan kigge her
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/item?siteID=123112&id=14053691&linkID=9240617

Hvor de skriver de kun har testet 2010 udgaven på windows 7.

Den store udgave af windows 7, skulle have muligheden for at køre programmer i tilstand for tidliger operativsystemer.

vh ben

Kommentar
Fra : xtx

Dato : 19-12-09 14:23

Jeg har den øverste autocad@2010, så den burde virke sammen med mit windows.. og jeg er sat som administrator

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-09 14:48

H-lik på installationsfilen og vælg kør som administrator.

Kommentar
Fra : xtx

Dato : 20-12-09 12:43

det virker heller ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-09 13:22

Hvis den nu alligevel ikke kan køre i win 7 - så er der jo muligheden for at "kør som" eller i kompabilitetstilstand.

Start > skriv i søgefeltet > kompa > klik på "run programs made for ...................... > følg guiden
( husk at vælge administrator undevejs)

Accepteret svar
Fra : voo

Modtaget 52 point
Dato : 20-12-09 21:07

Hej
Når du installere er du så logget ind som administrator?
Har du stoppet antivirus?
Under installation kan man under configuration dowloade sidste Sp.
kommer til at tænke på det lyder som om at du har hentet en 32 bit som du forsøger at installere på en 64 bit maskine eller omvendt.

Voo

Kommentar
Fra : xtx

Dato : 21-12-09 09:54

Jeg er logget på som administrator (Har tjekket flere gange). Jeg har en 64bit maskine, men har også husket at hente den version. Dog har jeg ikke prøvet at slå antivirus fra, det prøver jeg lige. Fortsættelse følger...

Kommentar
Fra : xtx

Dato : 27-12-09 22:44

okay, nu har jeg også prøvet med antivirus'en slået fra.. det virker stadig ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-09 13:15

Hvis det er en af deres prøve versioner, kan du have et problem med datoen. De prøveversioner jeg har afprøvet har ligget til brug omkring januar. Bl.a. 2002

Godkendelse af svar
Fra : xtx

Dato : 28-12-09 18:52

Tak for svaret voo. Dit svar det tættest på. Jeg har en 64 maskine, men sjovt nok ville den kun installere 32 versionen.