/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Fibernet eller Bredbånd.?
Fra : vi
Vist : 464 gange
100 point
Dato : 18-12-09 23:58

Goddag

Ja, er så heldig at blive førstegangs husejer, og nu hvor jeg ikke tilhøre en forening igennem lejligheden, skal jeg ud og have fundet mig TV-pakke og Internet-pakke..

Ude i vejen ligger der fibernet og har meget nøje overvejet at få det lagt ind. Men kan det betale sig og leve op til mine krav?

Til internet adgang så ønsker jeg en 5 til 10mbit forbindelse.
TV-pakken ønsker jeg at kunne se Viasat pakken (den store) så 3 og 3+ er med..

Men kan fibernet leve op til det?
Er det bedre at vælge bredbånd?
Hvilken pakke løsning eller løsninger anbefaler du mig?

Kommentar
Fra : vi

Dato : 18-12-09 23:59

Selfølgelig skal det være det billigeste som kan leve op til mine krav..

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-12-09 00:02

Hvis jeg var dig ville jeg vælge en god gammeldags 56K modem forbindelse og en stueantenne! Det er begge gennemtestede produkter.

Kommentar
Fra : MuGG3K

Dato : 19-12-09 00:03

Altså jeg vil 100% anbefale det, det er faktisk billigere end de fleste foreninger, og du kan sagtens få en 5-10 mbit og endda mere hvis det er. De fleste af mine venner har fibernet, med tv3 og tv3+ og alle dem fra viasat, du kan se mere på http://www.danskfibernet.dk/ hvor du også kan se hvilken udbyder du har, og se om du kan få fibernet der hvor du bor. Hvis du kan vil jeg sige FIBERNET! :)

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-12-09 00:08

Fiber - det er noget man spiser!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-12-09 01:48

fiber er da også bredbånd.

Men jeg tror du med bredbånd mener gennem en telefonledning fra tdc.(uden at man behøver tdc som udbyder). Den kan ikke alle steder klare de hasigheder du ønsker. Det kan du starte med at undersøge først.

Ellers lyder fibernettet mest tillokkende.

Telefon via fiber bliver dog noget som ikke altid fungerer så godt og sikkert, som man kunne ønske.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-09 09:17

Citat
Selfølgelig skal det være det billigeste som kan leve op til mine krav..

Så "hacker" du dig bare ind på naboens.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-09 10:27

Med fibernet skal du betale abonnement til dong uanset om du vil fravælge det bagefter.
Med telefonlinien kan du vælge fra og til som du lyster.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 19-12-09 10:33

Citat
gammeldags 56K

Hvorfor ikke 28K

Men fibernet er sagen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-09 10:33

Citat
Med fibernet skal du betale abonnement til dong uanset om du vil fravælge det bagefter.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 19-12-09 10:45

Vi har fibernet og IKKE noget med Dong at gøre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-09 10:55

Ok - her i området er det Dong som huserer, og der er det fast afgift efter at det blev lagt ind.
Heldigvis hoppede jeg ikke på den galej.
Men IP telefonerne virker da en gang i mellem.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 19-12-09 12:47

Vores fibernet kører perfekt, med TV, Internet og IP telefon.

TDC ville desværre ikke vedligeholde forbindelserne her på prærien.
Når andre vil sende en rendegraver ud og lægge fibertråd ned, så er løbet kørt
for det store selskab.

Kommentar
Fra : vi

Dato : 21-12-09 22:59

lyder lovende..
Men som der også bliver skrevet, så virker det som om mqn binder sig til det fibernet?
Og så koster det 3500,- at få ført ind i huset.. Da det er lagt i jorden, bare ikke ind til huset..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-09 08:21

Selvfølgelig koster det at få det ind i huset - det gjorde telefonledninger også indtil alle havde fået....

Mange har dog fået det lagt ind "gratis" hvis de ja fra starten...

Kommentar
Fra : vi

Dato : 27-12-09 15:14

Ja det er rigtigt..
Men hvad jeg kunne forstå, så skal udbyderen også have et beløb (dong 99kr) hver måned..

Jeg hopper også på fibernet den dag viasat kan bestilles til.. Men da de ikke kunne komme itl enighed, kan man ikke tilvælge viasat..

Endtil vidre må det så blive Parabol og 3net 2mbit..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-09 15:51

Jeg ved ikke hvor den med DONG abo kommer ind i billedet - det må være noget lokal bestemt

Vi giver ikke noget extra for det hus der har fibernet hvis vi afbestiller det..... Og de kommer ikke og "graver" ledningen op