/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Regional TV2 på parabol-2
Fra : Mosebaek
Vist : 1604 gange
200 point
Dato : 18-12-09 22:06

Som det nok antydes,har jeg et spørgsmål i lighed med o.v.n.`s:

Jeg har en parabol box.Kaldet "Digiality VC-CI 304". (Canal Digital).

Vores TV2 regional,forsvandt også.Jeg har prøvet at søge både aut. og manuel,uden resultat.
Problemet er at jeg ikke kan skifte satelit (fra Thor3 til Thor6). Jeg kan ikke finde valgmuligheder på
fjernbetjening,på netop dette punkt. Håber nogen har en lignende box,så jeg kan få et tip.
Jeg har bandet og svoret,lige lidt hjælper det. Konen tør næsten ikke være i huset længere.
Brugermanualen kan jeg udenad nu. Lige lidt hjælper det.
NU HÅBER JEG ALTSÅ PÅ JER.

Har også misset "Jul i den gamle trædemølle".Så det er helt katastrofalt.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-12-09 22:49

Sidst jeg havde ballade med min daværende reciever, skrev jeg til Canal Digital på hjemmesiden, og fik hjælp der. Har ikke lige checket om man stadig kan få on-line hjælp.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-09 22:50

Jamen jeg hentede da bare alle kanaler, nøjes ikke med at tilføje nye, så det er en OMer en fuld kanalsøgning er hvad du skal bruge, jeg har ikke selv skiftet noget satellit eller noget, så parabolen må jo pege på den nye satellit også

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-12-09 22:55

Det er vil som med Astra'en. Der ligger flere satellitter ved siden af hinanden, eller rettere de ligger ret tæt. Derfor fanger du flere på "samme" position.

På min bad jeg om "søg antenne" og så skulle jeg naturligvis se alle kanaler. Hvis man anvender den gamle favoritliste, kommer de IKKE frem på min.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 18-12-09 23:18
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-12-09 23:25

Jeg har skrevet til Canal Digital.
Jeg kigger på jeres forslag,i morgen.

Blodtrykket er nu faldende,så jeg går nok til ro nu.

Men foreløbig tak for jeres hjælp.Der må godt være flere indlæg,når jeg vågner igen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-12-09 23:28

Citat
Blodtrykket er nu faldende,så jeg går nok til ro nu.

Beroligende læsning.
Det andet kan også være farligt.
til dig.
Regner da med i har fået en del sne også ??

Kommentar
Fra : fatterfit

Dato : 19-12-09 11:35

Her kan du finde oplysninger om hvordan man søger på netop din box http://www.canaldigital.dk/kundeservice/parabol-tv/Tv-box-guide/
Havde selv samme problem,men troede at det var en teknisk fejl fra tv2 en til jeg læste dit spørgsmål.Nu kan vi se det igen.

Venlig hilsen
Lars

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-09 12:06

Jeg har prøvet,på alle mulige måder. Kan min egen manual udenad.Har læst om alle muligheder på Canal Digital`s hjemmeside. Haft box`en til at søge aut./manuelt. Sat den til søgning i over 2 timer:Ingen resultat. Der må jo være et sted,hvor jeg gør det forkert.Alle de andre kanaler,virker udmærket. Det kan vel ikke passe,at man skal igang med en ny installation,for at finde een kanal.
Problemet er at jeg ikke kan skifte fra THOR 3 til THOR 6. Sålænge den står på den forkerte satelit,kan jeg jo søge fra nu af og til juleaften,næste år.
Nu har jeg skrevet til Canal Digital,to gange. Og jeg kan garantere for at det ikke er høflige vendinger,de har modtaget. Jeg har en mistanke om at de gør det,for at få solgt nogle nye paraboler. Men det sker ikke her.
Heldigvis er der andre udbydere. Fibernettet ligger lige uden for døren,så det kan gå hen at blive løsningen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 12:18

Har du flere antenner? På min kan jeg vælge at søge på Antenne 1 eller Antenne 2, prøv at skifte hvis du har muligheden, jeg aner ikke om Thor 3 og 6 er lige ud for hinanden men tror det, jeg skulle ikke skifte satellit det finder maskineriet selv ud af, bare den kan se en satellit som sender

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-09 12:39

Jeg har kun een antenna.(Universal). Jeg kan også se,på deres frekvens-liste at f.eks. DR1 og DR2,ligger på THOR 5. (Dem tar vi uden problemer) Så der har den åbenbart aut. skiftet.
(Altså fra THOR 3 til 5). Men THOR 6,kan ikke findes.

Vi har haft ASTRA,i mange år. Den er også udbygget,i tidens løb fra ASTRA A til B C D osv. den har vi aldrig haft problemer med. Og rent fysisk er det jo samme satelit (Thor) de bare udvider,ved hjælp af elektronik. Det er jo ikke sådan de suser 38000 km op i rummet og klister en "kasse" mere på.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-09 19:18

Tak for svaret ans.Som mange gange før,er jeg i tvivl om hvem jeg skal "acceptere".Men ans har fundet links (som jeg godt kendte).Men det kan han jo ikke vide.
I har alle handlet i god tro,og tak for det.
Problemet har ikke fundet sin løsning,men nu kommer radioforhandleren på mandag.Så må vi se.
(Som den blinde sagde til den døve).

VH.Mosebaek.