/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tror lige det er Koldt
Fra : amlupo
Vist : 1793 gange
100 point
Dato : 18-12-09 16:38

Kæft det er koldt.
Har lige været ude og tjekke frostvæske på alle mine køretøjer inden de her 12 graders frost de lover i nat Kan ikke mærke mine fødder mere Så er det godt at komme ind til brændeovnen og PCen igen

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 18-12-09 16:40

Citat
Kan ikke mærke mine fødder mere
Du ku da også godt ha taget ordentligt fodtøj på, i stedet for at fise rundt i bare tæer

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-09 16:40

Kan kun gi' dig ret

Her er det "kun" minus 7 indtil videre, men det lufter lidt, så det føles af meget mere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-09 16:42

Hvis du kender vindstyrken, kan du beregne chill factoren her

http://cap2000.dk/chillfactor.htm

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 18-12-09 16:51

Godt man ikke skal passe frilandsgrise uden for idag (passer til dagligt grise inden for i 20 graders varme)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-12-09 17:03

Der findes ikke dårligt vejr, kun dårlig påklædning.

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 18-12-09 17:08

Jo jo men det er svært at holde varmen i tæerne ved at måle frostvæske

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 18-12-09 17:10

Også selv om man har 2 par strømper og forede støvler på

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-09 17:11

Jeg fik lige sådan et indre blik.. dig hoppende med frostvædsken,

Lige som i filmen 90 års føs'da.. hvor tjeneren hopper imens han skal serverer vin

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-09 17:13

Citat
Også selv om man har 2 par strømper og forede støvler på

Du kan også have for meget på... hvis det sidder for stramt i støvlen, er der ingen blodcirkulation

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-09 17:18

Jo vist er det koldt - den globale opvarmning er aflyst indtil videre men ikke et eneste lille bitte snefnug jeg VIL ha´sne nu, sneen virker som en dyne på markerne som bare ligger helt bare og stivfrosne.
Gæt hvem som ikke havde fået startet cirkulations pumpen på drikkevandet i stalden før frosten

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-09 17:27

o.v.n er i helt gået fri for sneen?? utroligt vi har så meget, at du godt må få noget af vores,

Sikke noget møj med frosten

Citat
Gæt hvem som ikke havde fået startet cirkulations pumpen på drikkevandet i stalden før frosten

Uha uha, skete der noget med rør/pumpe eller måtte du bare slæwe vand--- så ka' du læ'r det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-09 17:33

Tilføjelse: Det var lige før at jeg skulle på arbejde, så jeg har folk til det grove med optøning m. v. nej der skete heldigvis ikke noget med rørene, bare lidt overflødig arbejde med optøningen, det var ellers bestemt at den slags gider vi ikke og fik lavet varme og omløb ved alle drikkesteder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-09 17:35

Her i ikke set på billeder fra mit supertip i går det ses bedst i dagslys og der viser kameraet grønne marker der hvor jeg bor, kan godt se at der er sne flere andre steder

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-09 17:36

Citat
fik lavet varme og omløb ved alle drikkesteder

Åbenbart ikke godt nok... godt der ikke skete nogen skade

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-09 17:36

Da jeg skifte bil for nogle måneder siden, faldt valget på en firhjuls trækker og så kommer der ingen sne uf

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-09 17:38

Jo systemet virker 110% men det kræver at jeg får tændt for kontakten til cirkulations pumpen

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 18-12-09 17:41

Hvad dyr har du på stald ovn ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-09 17:47

Det er ammekøer og deres kalve + Preben (tyren) de kom på stald for en uge siden, sikke en larm der var da de små skulle vænnes fra patten, kalvene plejer ellers at komme ind først på efteråret, men det blev altså ikke i år

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 18-12-09 17:50

Citat
alle mine køretøjer

Blærerøv

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 18-12-09 17:51

Nu vi snakker frost. Jeg monterede imod smedens anbefalinger mine pex rør til første sal ude i skunken dog med 300 mm rockwool omkring. Det skal man så ikke fandt jeg ud af. Ved 10 - 15 graders frost + blæst fryser vandet i skunken, godt det var pex rør der kan give lidt efter. Monterede slangen fra den gamle nilfisk til yderrøret ved indgang til fordeleren og satte så støvsugeren til at puste og efter 45 min tøede vandet op. Sommeren efter afmonterede jeg 4 tagplader og monterede en varmeledning på pexrøret som vi så tænder når der er udsigt til streng frost. Ja man må jo lære af sine fejl

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-09 17:51

Som du selv skriver, så virker dit link bedst om dagen... man kan intet se lige nu

Citat
men det kræver at jeg får tændt for kontakten til cirkulations pumpen

Hvor teknisk

Citat
Da jeg skifte bil for nogle måneder siden, faldt valget på en firhjuls trækker og så kommer der ingen sne

Du kan da bare køre en lille tur, så møder du ret hurtigt sne, det er vist kun lige hos dig, der ikke er kommet noget

Citat
sikke en larm der var da de små skulle vænnes fra patten

Nåhr, hvor er det synd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-09 17:52

Jeg vil da også blære så jeg har en service mekaniker til at se efter om alle mine køretøjer er i orden og vinterklare

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-09 17:53

Man skal lære så længe man har lever

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-12-09 17:55

Her i Albertslund er der kun -3° og stile og roligt, og hvidt af sne og glatte veje.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-09 17:55

Jeg vil da ikke stå tilbage.... jeg har da bare to mekanikere og EN bil...slå den

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-12-09 18:02

Nøjjjjjjj nu er jeg misundelig Nordsted. Jeg har ingen mekaniker.

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 18-12-09 18:03

Køretøjer : Har et fritids landbrug med en masse gammelt grej, det er såment ikke noget at være misundelig over. Har en rendegraver, mejetærsker, 2 fergusoner, 2 stk 80 hk gl ursus (fra 78) 3 stk 6 cyl Zetor traktorer med 4WD (hvor den nyeste er fra 91) 2 biler på plader, 2 gl biler uden plader, en gl patrol til at køre race i. og en Yamaha MC (fra 85) som skulle have tjekket frostvæske

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-09 18:06

Granner01...Du må godt låne... bare sig til

ampulo.... hvis der skulle frostvædske på alt det, så kan jeg godt forstå du fik kolde fødder

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 18-12-09 18:29

ovn : har også haft 4 ammekøer + 2 hold kalve nu i 17 år men er ved at slagte ned. Det løber ikke rundt økonomisk, men vi har da altid haft kød i fryseren. Det startede med at vi fik en ko i bryllupsgave som fik tvillinger, men det sjove er ved at være gået af det, for mit vedkommende. Hvis man regner på det (og det skal man så ikke efter 17 år) er det noget dyrt kød vi har puttet i fryseren, men hva nu har vi prøvet det. Har en kollega hvor vi kan købe kreatur til 45 kr pr kg slagtet og parteret , det prøver vi når de sidste af vores egne er væk.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-09 18:37

Jamen man skal ikke begynde at regne på om det kan betale sig at have en hobby, så skulle jeg have solgt det hele ud sidste år, da gik køerne ind for børnebegrænsning = 0 kalve det år og stort underskud, i år er der 1 kalv pr ko og mindre underskud i regnskabet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-12-09 18:46

Ja det er koldt .
Og lidt sne har vi da fået her på Falster.
Lidt fra haven.
http://peecee.dk/upload/view/211775

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-09 18:56

piaskov... det ligner den mængde vi har fået forleden

Godt kaninerne kan finde ud af at spise sne, for deres vandflaske er helt dybfrossen har jeg lige opdage

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-12-09 19:03

Citat
Godt kaninerne kan finde ud af at spise sne

Jamen kan de være ude i det vejr ??

Prøv at se hvad jeg liiiige pludselig ønsker mig i julegave.
http://peecee.dk/upload/view/211780

En ny have pavilion....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-09 19:14

Citat
Jamen kan de være ude i det vejr ??

Ja det kan de godt, når bare de er vant til at være ude i forvejen... og ellers kan Bertram tricket at banke på og sige hvis han vil ind

Kan i ikke bare få den rettet op, eller er den revnet i dugen af vægten?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-12-09 19:18

Vi har næsten lige så meget sne som i har Pia. Men jeg kan godt huske snevejret i 79 på Falster og sydSjælland. Så vi skal ikke klage i dag.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-12-09 19:32

Citat
Kan i ikke bare få den rettet op, eller er den revnet i dugen af vægten?

NEEEEJ hele stålstellet er braset sammen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-09 20:09

Det man kan se på billedet, ser nu ikke beskadiget ud, så måske det bare skal stilles op igen---og tag så dugen af om vinteren

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 18-12-09 20:09

Nu vi snakker køer skal I lige have den bedste. Mine køer er rigtige "cowboy køer". Forstået sådan at de passer sig selv , kan gå ud og ind af laden som de vil hele året rundt. Derfor er de jo ikke sådan lige at indfange ! Da den sidste ko kælvede skete det som sædvanligt ude på marken hvor jeg fra afstand bemærkede at den havde "vedhæng" for neden (tyrekalv) Da jeg så ikke skal have flere køer gjort drægtige utilsigtet, bestiller jeg 4 uger senere dyrlægen for at få den kastereret. Efter 1 lille times driven med køerne fik vi endelig den lille indfanget og separeret i mit udleveringsrum. En time senere kommer dyrlægen og jeg fortæller ham at den lille er rimelig "frisk" så vi må hellere hjælpes med at få den bedøvet. Vi går begge ind til kalven og jeg får den fanget med lasso og dyrlægen får hurtigt sprøjtet den med bedøvelse hvorefter vi går ud af stien mens det kan virker. 5 min senere går vi ind for at opererer dyret men opdager så at det er en kviekalv . Det lille vedhæng viste sig at være en unormal stor navlesæk. Jo jo til grin kan man altid blive men dyrlægen fik sig da et godt grin.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-09 20:13

Ha ha ha ha

Det er nemt at blive til-nar--- men svært at blive te-nor (den er vist sjovere når man siger den)

Godt det ikke er dit hovederhverv

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 18-12-09 20:16

Var lige ude at spise , kan godt se efterfølgende at vi kom lidt væk fra køerne

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-12-09 20:17

Citat
så måske det bare skal stilles op igen---og tag så dugen af om vinteren

Hvorfor tror du jeg op før
Det er det man kalder samvittighed.............og den er LIDT dårlig nu.
Det VAR jo meningen...men det er ikke altid det går som præsten prædiker.

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 18-12-09 20:19

Nu har brændeovnen fået stue temperaturen op på 26 grader, så nu kan de 12 graders frost bare komme an

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-12-09 20:21

NEEEJ NU....
Citat
Nu har brændeovnen fået stue temperaturen op på 26 grader,

Jeg savner min brændeovn.....ja jeg gør

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-09 20:26

Vi har kombifyr, hvor vi fyrer mest med brænde

Vi får varmet hele huset og vamt vand op via fyret, med næsten samme mængde brænde, som vi brugte til brændeovnen før i tiden.. kun til stuen og køkkenet

Men jeg savner nu ofte varmen fra brændeovnen, den er så hyggelig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-12-09 21:07

Og jeg har fjernvarme, men har haft pejs i mit tidligere liv. Og savner den i disse dage.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 18-12-09 21:45

Citat
men har haft pejs i mit tidligere liv.
Jøsses da Granner, er du en reinkarnation ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-12-09 22:26

Minus 9 grader nu...... gad vide hvornår kaninerne banker på døren

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 18-12-09 22:44

Øhhhh Pia, hvordan er det nu lige med sommer- og vintertid, og så de der havemøbler ?
http://peecee.dk/upload/view/211775

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-12-09 22:59

Citat
hvordan er det nu lige med sommer- og vintertid, og så de der havemøbler

Det hedder da havemøbler ....fordi de skal stå i haven.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-12-09 23:21

Ja en gang imellem føles min ungdom som en reinkarnation. Eller et tidligere liv uden dårligdomme.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-12-09 00:06

Det var så koldt i dag at jeg så en polak med hænderne i sine EGNE lommer!!!

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 19-12-09 00:07

Citat
Det hedder da havemøbler ....fordi de skal stå i haven.
Nåhr sådan. Og jeg der troede, at det var frem og tilbage, ud og ind lige som elsk.. øhh, jeg mener sommer- og vintertid

Og granner01, så håber jeg dæleme, at dit næste liv bliver lige som din ungdom, bare i 90 år .

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 19-12-09 00:08

Citat
en polak med hænderne i sine EGNE lommer!!!

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 19-12-09 01:00

Citat
Da jeg skifte bil for nogle måneder siden, faldt valget på en firhjuls trækker og så kommer der ingen sne uf

Vi har fået godt over ½ meter, så du må gerne få resten for både i år og næste år.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 19-12-09 01:14

Citat
Vi har næsten lige så meget sne som i har Pia. Men jeg kan godt huske snevejret i 79 på Falster og sydSjælland. Så vi skal ikke klage i dag.

Nå, var det 79 der kom det høvl. Jeg kan tydeligt huske billederne fra dengang, og det er da også grunden til at vi stadig har en brændeovn + 3 meter træ i reserve - man ved jo aldrig.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 19-12-09 01:16

Eller også kunne Ove på skift låne os den 4-hjuls-trækker, så vi kunne komme til byen og købe julegaver mm. Han kan vel bare bruge en cykel der oppe i det sneløse nordjylland

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 01:16

Minus 5,5 grader udenfor og ikke skyggen af sne, gå ud og pust noget herover

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 01:41

Sidst vi havde sne af betydning var i februar 2007, da havde jeg lige skiftet traktor og sneen kom som ønsket så jeg kunne skovle sne http://peecee.dk/upload/view/211868

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-09 03:27

Sidder her og funderer lidt over jeres minimale 'problemer'

Far hér.. har efter fald i eget hjem reddet sig en sprængt: Latissimus dorsi

( http://www.kennmadsen.dk/Musklerne.htm )
...og dét gør edder-perkemig nas !!!

Jeg ka' hverken stå, gå, hoste, grine, ligge eller sove, så jeg vil ha' medfølelse
...og det ska' være NU
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-12-09 08:25

Fy for pokker da Molo, hvor er du dog uheldig. Det lyder smertefuldt

Rigtig god bedring

Minus 11,6 grader, godt jeg ikke skal være udenfor

o.v.n, i februar 2007 fik vi så meget sne,at vi næsten var sneet inde, det var nu lidt hyggeligt, når bare forsyningerne var i orden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-09 09:32

Taaaark Nordsted1 ....................det varmede

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-09 11:01

Citat
..når bare forsyningerne var i orden

Ja, ....ellers er det dælme også for trist:

Langt fra hjemmet ...uden ØL !!!

Uha uha da da...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 11:20

Mon ikke dine Molokylens sprængt et eller andet kan arbejdes væk prøv at gå ud og skovle lidt sne, bare for at se om hjælper

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-12-09 11:22
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-09 11:38

o.v.n. -> Skovle? Jeg kan ik' engang bladre i min avis

Det er selvfølgelig i venstre side ...og jeg er venstrehåndet.

Smart ik'?

Iøvrigt har vi en vicevært til det grove

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 19-12-09 12:06

Daws molokyle.

God bedring .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 12:14

Molokyle er berygtet for ikke at lide i stilhed det er først hvis profilen bliver tavs at vi bør blive lidt bekymrede, se bare hvor meget der er skrevet i diverse spørgsmål netop af Molokyle, og sikkert med venstre hånd også

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 19-12-09 15:16

Og skønt vejr. Solskin og -4 g.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-12-09 15:45

Smukt men koldt minus 10 allerede

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-12-09 17:09

Molekyle du har min udelte medfølelse. Stakkels dig sådan lige før jul.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-12-09 17:16

Vi mangler en blå smiley der hakker tænder

- 13 grader... hvor er den der overophedning lige pt??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-12-09 18:28

Øv bøv Nordsted vi har bare kun - 7° og vil helst ikke have det koldere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 18:35

Den globale opvarmning er aflyst indtil videre, her er der også frost -6 men stadig intet sne

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-12-09 18:57

Jamen så er jeg heldigere end dig o.v.n. Mine vintergækker er kommet 2 cm op af jorden og nu er de beskyttet af sne.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 19:04

Så kan du jo slå gækken løs mine vintergækker og andre løg er slet ikke kommet op, ellers ville de sikkert blive svedet ned igen nu, godt rug er en af de meget frost tålende korn arter

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-12-09 19:42

Når vi kører tur nyder vi de grønne marker her ved vintertide. Så hurra for vinterafgrøder.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-12-09 22:10

Citat
mine vintergækker og andre løg er slet ikke kommet op

Nej heller ikke mine o.v.n.
Men mine juleroser er begyndt at blomstre.
Nu er de så bare blevet dækket af 1½ tons sne.

Jeg har til gengæld nydt den første juleaften i dag med datter og svigersøn.
Gaverne faldt i god jord og maden ligeså.
Mørbradbøf med løg og champignener.
Dertil råstegte kartofler og bearnaisesovs.
Dessert ....pandekager med is og ristede mandelflager.

Og nu MAVEPINE

Ja ja sådan er det når de unge skal arbejde juleaften.
Jeg kommer bare til at savne dem der.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 22:16

Citat
Nu er de så bare blevet dækket af 1½ tons sne
så har pavillionen sikkert rejst sig igen, nu du har skovlet sneen over på blomsterne, det er altså først den 24. at man pakker gaver ud, også selv om de bliver uddelt tidligere

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-12-09 22:47

Citat
det er altså først den 24. at man pakker gaver ud,

Ja ved det godt du.
Men jeg / vi har ikke pakket vores ud.
Det er kun de unge der fik lov...... de er jo IKKE hjemme d. 24.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-12-09 00:05

Årh Pia i kan bare komme herind jeleaften. Så er i ikke alene.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-12-09 00:16

Citat
Årh Pia i kan bare komme herind jeleaften.

Hvor er du sød granner.
Men jeg skal skam også holde juleaften for alle de andre

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 20-12-09 00:32

Citat
Mørbradbøf med løg og champignener.
Dertil råstegte kartofler og bearnaisesovs.
Dessert ....pandekager med is og ristede mandelflager.

1. Pia er vild med mad (som jeg har skrevet før ).

2. Hvad hulen er der sket med den gode danske julemad ?

(3. Bortset fra, at jeg planlægger, at vi skal ha røget pebermakrel med skaldyrsalat + risalamande )

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-12-09 00:39

Der er ikke sket noget med julemaden, men hver andet år holder jeg juleaften på lille juleaften, for der skal mine børnebørn til mormor på Lolland. Og der får vi julemad. Og så gider jeg ikke spise julemad juleaften. Så spiser jeg som regel krebinetter med masser af friske grøntsager.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-09 07:43

Tak for medfølelsen og de pæne ord

o.v.n. -> Jeps. Det går ikke stille for sig, når jeg kræver opmærksomhed

Når man er sygemeldt har man nemlig masser af tid til at blande sig og kommentere på alt og alle.

Julemad og juleaften? Tjaeh... det spænder af ..præcis som de foregående år:

Mor & Far & lillebror.
Risengrød (..mandelgave naturligvis), And og brunede kartofler ..mit gemüse, derefter dessert ..af en slags.
Juletræ og gaver.
Kaffe ..med en lille een.
Go'nat.

<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-09 09:29

Og nu vælter sneen ned igen

Det positive er så at temperaturen er steget til hele -8

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-12-09 11:04

Citat
Og nu vælter sneen ned igen

Hvor søde

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-09 11:10

Piaskov... hvis du ikke opfører dig ordentligt, så puster jeg sgu noget ned til dig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-12-09 15:27

Ingen snefald her og kun - 3,4°

Har gået tur i dag med en veninde, ikke mange ude, men så havde vi det hele for os selv.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-12-09 16:23

Og Nordsted Hold din sne for dig selv, vi har rigeligt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-09 16:34

Det sneede heldigvis ikke så længe, men der skulle lige fejes

Jeg kan frysetørrer persille på ingen tid - det er et lille grønt tilskud til kaninerne

Vi har allerede -10 - igen... gider det altså ikke

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 20-12-09 16:48

Til 40 års fødselsdagsfest igår hos søster det meste af dagen. Stakkels søster, hun fik en "krise" 22:30 lige før desserten ( for meget rødvin ) Så så vi ikke mere tll hende . I dag stod svigerfars bil så flad i gårdspladsen (de passede børnene) så jeg måtte trodse kulden og ud og skifte dæk. Derefter har jeg tøet vand op hos mine lejere da det varme vand var frosset i skunken. Men nu vil jeg heller ikke mere udendørs idag. Der bliver lavet julebag til den store guldmedalje i køkkenet så det dufter godt af jul herinde

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-09 17:17

Ampulo... jeg sys godt nok du er noget uheldig med dit udendørsarbejde... jeg tror du drager

Det lyder hyggeligt med julebagning

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 20-12-09 17:38

Ja drager som tante møge

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-12-09 17:42

Citat
Ja drager som tante møge

Nu skal du IKKE drage for meget du.
Det sner igen igen her på Falster

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 20-12-09 17:45

Vi skal have gammeldags hvidkål som tilbehør til anden juleaften. Det har konen lige kogt og så skal jeg presse vandet fra. Det har været et træls og hårdt arbejde, lige indtil jeg for 3 år siden hvor jeg fandt på bare at putte det i nogle pudebetræk og så bare give det en centrefugering i vaskemaskinen Det dur bare , så er kålen drænet for vand og klar til at blive hakket og tilsat fløde

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-09 17:53

Drop dog pudebetrækket, og tilsæt fløden, så er det hele klaret i en vask

(skal sgu' da også fortælle mænd alt muligt)

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 20-12-09 17:53

Citat
Ja drager som tante møge
Mon ikke det var Misse, der dragede ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-09 18:35

Chris, lad være med at hænge dig i bagateller

Snup et Randersreb

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 20-12-09 18:38

Jo det var jo misse Godt nok ved at være en lang tråd denne, Hvem skal mon have point i sådan en smaltalk

Accepteret svar
Fra : Cathcart

Modtaget 100 point
Dato : 20-12-09 19:17

Citat
Snup et Randersreb
Fabrikken er lukket, så nu skal der bruges gammelt tovværk eller nylonsnore, hvis der skal holdes ferie i Løkken

Citat
Godt nok ved at være en lang tråd denne, Hvem skal mon have point i sådan en smaltalk
Den første snakker .

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 20-12-09 19:35

Cathcart : Du svarede først og sidst og havde svar nr 100 så det er vist ok det bliver dig

Godkendelse af svar
Fra : amlupo

Dato : 20-12-09 19:36

Tak for svaret Cathcart.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-12-09 19:38

Chris hvis du mangler nylonreb, så kan du få et par af mine strømpebukser, de kan bruges til lidt af vært.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 20-12-09 20:13

Hejsa amlupo .

Og så vil jeg takke for belønningen og ønske dig en rigtig fredelig og god Jul.

Til granner. Jeg siger så mange tak for tilbuddet, men da jeg har tænkt mig at blive 105 år, så bliver det nok ikke aktuelt med den ferie. Det var bare Nordsted, der drillede som vanligt .

Mvh Chris