/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows vil ikke starte?
Fra : OnkelJoachim
Vist : 637 gange
100 point
Dato : 18-12-09 12:11

Hej alle sammen.
Når jeg prøver starte min XP-baseret computer, får jeg blot beskeden "Windows XP could not start because the following file is missing or corrupt: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM"
og kan ikke komme videre. Jeg fandt så en artikel på nette (et eller andet sted) som gerne skulle hjælpe mig, jeg prøvede at følge denne guide:
Citat
1: Boot op på XP CD'en
2: Vælg "R" Repair på det første billede
3: Log in på den defekte XP partion, i de fleste tilfælde "C:\Windows"
4: Skriv nu kommandoen: COPY C:\WINDOWS\REPAIR\SYSTEM C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG
(svar ja til at system skal overskrives)
5: Sluk pc'en helt.
6: Start pc'en igen og så skulle det gerne virke igen.
7: Værk opmærksom på at den fil du kopierer fra cd'en jo er en "gammel" fil, så opsætningen bliver sat tilbage - men så kan gendannelsespunkt bruges (hvis man da har et) - så kører det igen - genoprettelseskonsol virker kun på
windows og dens undermapper, så hvis man skulle komme ud for denne fejl igen, kan man jo oprette en mappe under windows som man f.eks. kan kalde "repair_af_config" og kopiere filen "system" fra system32 mappen over i
den og henter så den hvis fejlen skulle opstå igen, hvorefter man vil have alle opsætninger som lige før fejlen opstod.

Men men. Jeg kunne slet ikke komme så langt, for når jeg indsatte min XP CD og nåede til boot punktet hopper den igen bare videre til fejl skærmen, altså kan ikke komme til at boote, selvom den prøver. Jeg har prøvet flere forskellige XP CD'er og ja, jeg er sikker på at den booter fra CD-drevet til at starte med og det hele. What to do?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-12-09 12:28

hmm.... reinstall OS.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 18-12-09 12:51

Jeg havde samme fejl for et par måneder siden og opgav. Jeg regnede med, at harddiske var gået og købte en ny.

Det lyder meget som det samme og opgav at komme videre. Kunne heller ikke komme ind i fejlsikret tilstand, da den stoppede det samme sted hver gang.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-09 14:55

Citat
for når jeg indsatte min XP CD og nåede til boot punktet hopper den igen bare videre til fejl skærmen

Det kan IKKE passe - så er det IKKE Cden du booter på......

Hvad er det for et "boot punkt" du snakker om ???????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-09 14:56

Citat
because the following file is missing or corrupt: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM"

Det er så IKKE et filnavn - det er et helt bibliotek

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-12-09 15:15

Køb en Ubuntu CD og start op på den eller find en anden PC og download den derfra. Derefter brænder du den på cd og booter fra den. Den behøver ikke være installeret på din PC for at starte.

Når den er startet så slet alle de opdateringer du har til XP, også servicepakkerne. Så skulle din XPcd virke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-09 15:25

Citat
Når den er startet så slet alle de opdateringer du har til XP, også servicepakkerne

De kan UMULIGT have noget med CDen at gøre....

Den har slet ikke fat i HD

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-12-09 16:51

Refi

Min originale CD til XP vil ikke boote, den går i stå. Men sletter jeg opdateringer og servicepakker så booter den nok så nydeligt. Den vil ikke boote ordentligt hvis den version man har er nyere end CD'en.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-09 17:11

Citat
Den vil ikke boote ordentligt hvis den version man har er nyere end CD'en

Du mener vel "den vil ikke installere"

Boote gør den da under alle omstændigheder.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-09 17:42

Citat
Min originale CD til XP vil ikke boote, den går i stå. Men sletter jeg opdateringer og servicepakker så booter den nok så nydeligt. Den vil ikke boote ordentligt hvis den version man har er nyere end CD'en.
det har du skrevet mange gange efterhånden granner01, men den forkerte påstand bliver ikke mere rigtig af at blive gentaget

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-12-09 17:42

Ja undskyld sprogbruget, du har ret.

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 19-12-09 12:54

Endelig, fik det af en eller anden grund til at virke, og kom langt om længe ind i min computer, problemet er nu at alle indstillinger og nulstillet og det hele går, MEGET langsomt, hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 12:57

Citat
det hele går, MEGET langsomt, hvad kan jeg gøre?
redde dine data filer billeder, dokumenter med mere og geninstallere Windows

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-09 12:58

Har du en Windows XP cd, eller er det en Recovery cd du har?

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 19-12-09 13:02

Altså jeg har bare en Windows Xp cd. Jeg ved ikke om man kan lave recovery?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 19-12-09 13:20

En recovery cd er en som sætter computeren tilbage til den dag du startede første gang, der er sikkert nogle programmer med mere som producenten syntes hører med til computeren, der står Recovery eller noget lignende på den.
Du har sikkert en Windows XP cd uden ekstra programmer og måske så gammel at den er uden Service packs, så skal du skynde dig at opdatere med det samme efter en geninstallation, men red nu dine data ud før du begynder, alt bliver slettet og du starter forfra

Godkendelse af svar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 20-12-09 18:46

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-12-09 22:07

Selv tak har du fået mere fart på maskineriet efter geninstallation af Windows