/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andre interesser
#NavnPoint
ans 4754
dova 4216
Nordsted1 4120
refi 3947
Klaudi 3235
HelleBirg.. 2285
molokyle 2221
svendgive.. 2219
katekismus 2139
10  KarlOveJe.. 2007
Skal vi tro på det eller.....
Fra : tararam
Vist : 730 gange
120 point
Dato : 17-12-09 19:43

Jeg synes der kommer flere og flere informationer frem om ufo's og jeg ved snart ikke om man skal tro på det eller ej. Men jeg synes godt nok det er nogle seje udgaver der er at finde på youtube. Mange nye er kommet til i 2009. Har du tid - så kig det igennem inden du svarer.

Her fortæller en kvinde om at der på månen er masser af bevis på at vi ikke er alene og at billeder af bygninger, tårne mm retucheres så vi ikke får dem at se.

http://www.youtube.com/watch?v=GmIRU72b9_k&feature=PlayList&p=F77D00AE0D8C1F84&index=1

Skulle dette være årsagen til at man ikke mere ønsker at udforske månen ? At vi skulle være bedt om af "fremmede" at totalt holde os væk fra månens overflade.

http://www.youtube.com/watch?v=Pjn10Of2hPs&feature=PlayList&p=F77D00AE0D8C1F84&index=3

Her fortæller John Lear, tidligere medlem fra den Amerikanske regering faktisk en hel del. Ialt 26 afsnit på youtube, men også en nedskåret 10 min udgave om ufp, aliens osv. Jeg synes at det er mækeligt - at han efter offenliggørelsen er blevet fjernet fra Wikipedia.

http://www.youtube.com/watch?v=aZ9QBdNs8pM&feature=PlayList&p=F77D00AE0D8C1F84&index=0

Helt galt går det da denne mand fortæller om åbenlyse kampe mellem us-soldater og aliens. Manden blev iøvrigt fundet tortureret og dræbt nogle måneder efter han fortæller offentligheden om det.

http://www.youtube.com/watch?v=hbONIQfQmDU&feature=PlayList&p=F77D00AE0D8C1F84&index=2


Det jeg bare spørger om. Synes du at der er kommet mere frem end før. Skal det slås hen som idioti og vrøvl. Eller mener du at der foregår en masse som vi af en eller anden grund ikke får at vide.

 
 
Kommentar
Fra : brorteil


Dato : 17-12-09 19:46

Citat
Har du tid - så kig det igennem inden du svarer.


Behøves ikke, de findes og det meget længere tid end mennesket har været her.



Kommentar
Fra : brorteil


Dato : 17-12-09 20:03

Den amerikanske mentalitet gir jeg ikke meget for.



Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 17-12-09 20:11

UFO'er, Gud, Fanden, Stjerne- og Drømmetydning, Kiromantik, Numerologi ...og anden kvaksalveri;

Gi'r jeg ik' en meter for !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 17-12-09 20:14

Ps. http://skeptica.dk/ ..ik'; at forveksle med: http://skeptika.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 17-12-09 20:32

..hav også dette for øje: http://da.wikipedia.org/wiki/Konspirationsteori

Megen sludder og vrøvl skrives ..af folk; med en lidt for livlig fantasi

</MOLOKYLE>



Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 17-12-09 20:35

Pps. Læste netop en artikel i tidskriftet SKALK, hvor Svend frikendes for mordet på Knud Lavard

800 år's miskreditering og karaktérmord !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 17-12-09 20:43

Ja, ja, ja... jeg ved godt, at det var Magnus som lagde hånd på Knud,

..men det var altså ikke på Svend's opfordring.

Alle kender vel 'sagnet' fra sangen: Knud Lavard fra Skousen & Ingemann's "Herfra hvor vi står" ???

http://da.wikipedia.org/wiki/Skousen_&_Ingemann

</MOLOKYLE>




Kommentar
Fra : granner01


Dato : 17-12-09 21:00





TRO KAN FLYTTE BJERGE.



Det er sandhed. Så tro kan også opfinde ufoer og byer på månen.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 120 point
Dato : 17-12-09 21:42


Uden at ta`stilling til hverken den ene eller anden,mere eller mindre smarte teori,vil jeg bare sige:

Ud fra en simpel,logisk og "bonderøvsk" tankegang,er det da for naivt at bilde os selv ind at vi er de eneste levende væsener i denne uforståelige-mega store univers.
Skulle hele dette kæmpe system,være "lavet" til ære for denne lille støvfnug af en klode.

Selvfølgeligt er der liv,masser af andre steder.Vi lever bare i lykkelig uvidenhed.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : repe1961


Dato : 17-12-09 22:17

Man kunne ligeså godt vende spørgsmålet og påstå,
"Nix der er ikke liv andre steder i dette og alle de andre universer"

Kommentar
Fra : Asbjørn2


Dato : 17-12-09 22:26

Citat
Skulle hele dette kæmpe system,være "lavet" til ære for denne lille støvfnug af en klode.

Næ, det tror jeg ikke, og der kan da sikkert være "Liv" andre steder, men det betyder jo ikke at det ligner det liv VI kender her på planeten.

Kommentar
Fra : Nordsted1


Dato : 17-12-09 22:34



Jeg havde allerede formuleret et svar inden jeg fik læst tråden færdig

Men så at Mosebaek havde skrevet det jeg ville... så jeg er fuldstændig enig med Mosebaek


A pro po månen... jeg tror overhovedet ikke på at vi har været der, det var en gang fusk...

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 17-12-09 22:37

Mosebaek -> Spørgmålet er IKKE; om der er udenjordisk (intelligent) liv i universet !

Sandsynligheden taler nemlig derfor.

Spørgsmålet er derimod: Er dette 'liv' observeret/bevist ?

Dét mener jeg på ingen måde er tilfældet ..YouTube ..eller ej

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 17-12-09 22:43

Jeg mener: Det er lidt ligesom med religiøse mennesker:

Behøver man at have 'beviser' ..for at TRO ???

Næeh... men jeg hører nu til den type mennesker, som helst vil have en plausibel forklaring på ..og nogenlunde håndfaste beviser for 'tingenes' eksistens.

..ellers ku' jeg jo li' så godt tro på julemanden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1


Dato : 17-12-09 23:08



Jamen Molo... jeg har set julemanden

Kommentar
Fra : Camillasmoster


Dato : 17-12-09 23:12

Har do da kysset ham en aften i entréen?

Kommentar
Fra : granner01


Dato : 17-12-09 23:14

Næææ under mistentenen minsanten

Kommentar
Fra : Nordsted1


Dato : 18-12-09 00:06



Camillasmoster... nej det var min mor

Kommentar
Fra : Kastop


Dato : 18-12-09 00:42

At tro vi er alene er overtro.

Universet er uendeligt, så selvfølgelig er der liv andre steder. Ellers er man da naiv hvis man tror noget andet.

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 18-12-09 08:11

Kastop ->

Ja, ..men man er mindst lige så naiv, hvis man mener at der findes håndfaste beviser for.., indikationer på.. eller observationer deraf. Der foreligger nemlig ikke ét eneste videnskabeligt dokument som 'afslører' liv i verdensrummet ..ud over dét som findes her på kloden.

Sandsynligheds beregninger peger på, at muligheden bestemt foreligger. De 'samme' beregninger viser dog også, at afstandene i universet er for store til at 'nærkontakt af tredie grad' er mulig.

Derfor 'lytter' man i stedet efter intelligent liv med radioteleskober; det såkaldte SETI program (..som pt. intet har observeret, der kunne tolkes som intelligent kommunikation).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 18-12-09 08:40

Eksempel:

Sidder der intelligent liv udkanten af vor egen galaxe (Mælkevejen) og lytter efter tegn på liv hér på vores Jord, så vil man netop NU sidde og lytte til begivenheder som skete for mindst 50.000 år siden, idet vor galaxe er 100.000 lysår i diameter.

Det vil betyde, at man må vente i endnu ca. 49.900 år på at modtage den første telekommunikation ..som var Graham Bell's berømte transmission:
Citat
"Mr. Watson -- come here -- I want to see you."


</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 18-12-09 11:48


Citat
Ja, ..men man er mindst lige så naiv, hvis man mener at der findes håndfaste beviser for.., indikationer på.. eller observationer deraf. Der foreligger nemlig ikke ét eneste videnskabeligt dokument som 'afslører' liv i verdensrummet ..ud over dét som findes her på kloden.

Fuldstændig enig Molo.Derfor skrev jeg også:
Citat
Uden at ta`stilling til hverken den ene eller anden,mere eller mindre smarte teori


Jeg tror ikke på de (for mig at se) mere eller mindre iscenesatte "beviser".
Og her er jeg også enig med Nordsted1:
Citat
A pro po månen... jeg tror overhovedet ikke på at vi har været der, det var en gang fusk...
Der har jo også gennem mange år,været rygter om at det månehalløj,er et stor bedrag.

Det kan nemt være et produkt, "Made in Hollywood".
Nej det er småt med "beviser",både for og imod.
Jeg prøver bare med en "rationelt" tankegang.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 18-12-09 12:14


Vil lige tilføje,at jeg er modstander af "udforskning" af verdensrummet.Denne enorme formue,kunne efter min mening bruges bedre her på kloden.Jeg mener vi har nok at se til her. (Klima).

Men nogle vil selvfølgelig,kalde det for en gammeldags synspunkt.
"Imod fremskrittet".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Asbjørn2


Dato : 18-12-09 17:53

Citat
A pro po månen... jeg tror overhovedet ikke på at vi har været der, det var en gang fusk...

Jaaaeeee, jeg har i hvert fald ikke været der; ikke engang i drømme eller mareridt.



Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 19-12-09 02:23

Mosebaek ->
Citat
Vil lige tilføje,at jeg er modstander af "udforskning" af verdensrummet.


Det er jeg sådan set ikke, ...men jeg kan følge dit resonement

Som min tidligere 'svigerfar' (..og Nobel-pristager i teoretisk kernefysik) sagde:

Hvorfor kigger astronomerne efter svar på de store spørgsmål derude?

..når virkeligheden ligger hér ..lige for næsen af os.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 19-12-09 17:31


Kloge og sande ord,efter min mening.Jeg har tit tænkt på om det er for at aflede opmærksomheden fra,hvor skit det står til her på kloden.(For at få nogle succesoplevelser). Jeg tror ikke på at vi har noget at gøre derude.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 20-12-09 07:17

Mosebaek -> Indrømmet: Det kan nogen gange virke, som om man prøver at flytte fokus.

...med en parallel til den psykologiske 'sandhed':

Vil man ha' fred på de indre linier, må man 'opfinde' en ydre fjende.

Intet ville være mere fremmende for fred på Jord end, hvis man 'fandt' nogen aliens at slås med

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : tararam


Dato : 23-12-09 21:24

Tak for svaret Mosebaek.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177424
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407902
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste