/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Pølserør til Kenwood A701A ???
Fra : Trotskij
Vist : 5385 gange
165 point
Dato : 17-12-09 12:15

Hej
Vi har en gammel svend af en køkkenmaskine, som vi er vældigt glade for. Det er en gammel Kenwood Chef i model A701A. De dele man kan købe til Kenwood Chef passer ikke til vores fordi det er en gammel model.

Vi har en kødhakker der kan påmonteres køkkenmaskinen, men jeg mangler et pølserør/ pølsehorn, som man kan sætte på enden af kødhakkeren, så man kan lave sine egne pølser.

Er der nogen der enten ligger inde med en gammel Kenwood af samme model og som alligevel aldrig kunne drømme om at bruge pølserøret?? Jeg betaler gerne for rør og porto!

ELLER er der nogen som har det og som vil være sød at måle diameteren på bunden af pølserøret, så jeg kan se om der findes et pølserør på markedet, der passer med min gamle maskine??

PS Jeg HAR søgt på nettet og DBA, gul og gratis osv...

Kommentar
Fra : MuGG3K

Dato : 17-12-09 12:21

Du vil ikke selv købe den ? fordi de har da samme størrelse ved kenwood har de ikke ?

http://www.nettoparts.dk/shop/poelseroer-kenwood-str-5613p.html her er der en.

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 17-12-09 12:25

Jeg ville hellere end gerne bare købe en, men jeg har tidligere spurgt en forhandler, som sagde, at så vidt han var orienteret, så var diameteren på pølsehornene mindre på den gamle model A701A end på de nuværende maskiner, og derfor ville de ikke passe

Så desværre

Kommentar
Fra : MuGG3K

Dato : 17-12-09 12:29

Det bare sjovt for jeg har en hjemmeside mere hvor den siger den passer til alle modeller :S
http://www.nettoparts.dk/shop/-koekkenmaskiner-102c1.html

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 17-12-09 12:33

Så vidt jeg læser det, så står der, at den passer til alle NÆVNTE modeller. Hvis du tager et kig på de andre produkter på samme side, så står der feks:
"Chef
Major"

eller

"A9010
KM201
KM300
MG300"

Ved pølsehornet står der ikke andet end at det er et Kenwood no 8 pølserør...Jeg tror det passer til alle NUVÆRENDE Kenwoods men ikke til min gamle model, der bruger en mindre diameter

Men jeg har for en sikkerheds skyld skrevet og bedt om diameteren på deres pølsehorn...

Kommentar
Fra : MuGG3K

Dato : 17-12-09 12:40

Din model er også nævnt på siden :) A701A - oppe ved Blenderglas så jeg tror stadig på den passer :D

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 18-12-09 09:34

Hej igen. Jeg har nu fået bekræftet fra nettoparts at den ikke passer

Den de har er ca 6,2 cm og det er for stort. Jeg vil gætte på at jeg skal bruge et på omtrent 55 mm...

Kommentar
Fra : Alnus

Dato : 21-12-09 05:05

Hvis dine mål passer skal der i praksis kun tages 3.5 mm af det "for store pølsehorn" for at det passer. Hvadenten pølsehornet er af plastic eller metal vil det være en smal sag for enhver handyman (eller kvinde) at gøre det på et øjeblik.
Sæt pølsehornet på en fastspændt boremaskine ved hjælp af f.eks. en rundstok eller lignende med samme diameter som pølsehornet og brug sandpapir mens pølsehornet roterer. Jeg vil skyde på, at du ville være operationel indenfor 5 minutter.

Alternativt kan du gøre det i hånden med sandpapir. Det vil så tage dig en halv times tid. Klip en nøjagtig cirkel med den rigtige diameter og tegn med en vandfast tush. Så har du noget at arbejde ud fra.