/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Adria 405 Campingvogn
Fra : mubbur
Vist : 1877 gange
200 point
Dato : 16-12-09 23:42

Hej har en Adria 405 Campingvogn, der skal til syn,men kan ikke få liv i den ene lampe, der er 5 stk i venstre side og 4 i højre side, alt andet fungerer som det skal, er er bakke lys eller tågelys i en campingvogn, skal til syn den 22 dec, så et svar før ville været super

Hilsen Óli

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-12-09 23:53

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål

Er det en pærer kan du godt selv skifte den

Har du et 13 polet stik på bilen,ellers virker bag og tågelygter ikke

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-12-09 06:46

Hvis ikke det er pæren, så er det formentlig stelforbindelsen derr er problemet. Start med, at sprøjte fx WD40 ind i stikket på henholdsvis bilen og Campvg. Prøv så at montere stikket igebn, vrik lidt med det, tag det ud og prøv igen et par gange hvis der ikke kommer lys i pæren.

Virker det stadig ikke, så skrug glasset af, og kik efter ir omkring ledningssamlingen og fatningen, Hvis det er iret der, så rends det med fint sandpapir, og kom fx WD40 på - ganske lidt. HVIS det er ir, så vil du fremover have problemer, og skal evt. have udskiftet baglygten.

hvor gl. er vognen?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-12-09 08:28

Se om du kan få noget ud af dette link. Nede på siden.
http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/s/Tilslutningsskema.asp

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 17-12-09 09:10

Tak allesammen for jeres svar, alt lyser uden den ene pære i venstre side , der er ingen ir på nogle steder, alt ser ok ud, vognen er fra 1994, men er meget velhold, opdagede et i går aftes at når jeg sluttete tågelygten til lyste den ikke i bilen og heller ikke i CV, men når jeg tager stikket ud så lyser den i bilen, ved ikke om det er en tågelygte, det stik som er på bilen er et 7 polestik, på den link der er her er der kun i 13 polestik at der er snakke om en tågelygt, prøver igen i dag

Hilsen Óli

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-12-09 09:48

De nyere stik til campingvogn i biler er koblet sådan at de afbryder bilens tågelygte når man sætter noget i stikket. Den generer jo også bare, hvis der er noget bagved.

Der er så vidt jeg ved ikke krav om tågelygte eller baklys på en campingvogn. Men hvis der er ,skal det styres ligesom på bilen.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-12-09 09:49

Linket er der også 7 polet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-12-09 09:50

Hvis en enkelt lampe ikke kan lyse og pæren er ok, så er der en formenlig en fejl ien ledningsboks (ofte under vognen) eller i den lygtes stelforbindelse.

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 17-12-09 10:00

Hej tak for svarene, ja har heller ikke hørt at det er krav på tågelygter og baklys, ser ikke nogen anden fejl på der, så jeg tager chancen den 22, kommer tilbage herpå når jeg har været der,men et svar

Hilsen Óli

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-12-09 10:33

Jeg tror stadig fejlen ved det manglende lyst er at du ikke har et 13 polet stik

Vi har ikke bag/tågelys på vores campingvogn - det er tilladt

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 17-12-09 12:22

Hej Nordsted1
Tak for svaret, ja min er nok en 7 pole, jeg tager chancen, jeg ved ikke om det er samme lov som gælder heroppe hos so ,jeg bor i Thorshavn på Færøerne, en god jul til dig og dine dernede herfra, sender et besked den 22 hvordan det er gået med syn

Hilsen Óli

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 17-12-09 12:28

Tje... jeg ved heller ikke om det er samme regler, - men det tror jeg da det er --

I må også have en god jul deroppe

Jo tak, giv endelig besked, så vi kan følge med

Hvor/hvordan (i kan vel ikke bare slå pløkke i) camperer man på Færøerne??

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 17-12-09 14:40

Hej igen ja der er mange steder du kan det, men vi har ikke det samme faciliteter som i Dk, men du er ude i det frie, det er det som tæller, kommer tilbage den 22
Her er en link´s til Færgen som sejler til Færøerne og Island, den sejler fra Hanstholm & fra Esbjerg

http://www.smyril-line.dk/
http://www.kunning.fo/get.asp?gid=d9CFB5DFA-EEBF-46CC-9CB3-EE5C4E4369F7
http://www.hanses-campingsider.dk/nyheder/island2009.pdf
http://www.visitsuduroy.fo/DK/index.asphttp://www.visiteysturoy.fo/UK/Index.asp?
http://www.visittorshavn.fo/DK/index.asphttp://www.visit-faroeislands.com/event.asp
http://camping.fo/ ( Her er den Færøske Campingklubs hjemmeside , desværre er den kun på Færøsk )

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 14-01-10 00:58

Hej Nordsted 1nu har jeg lige fået cv synet i dag , kunne ikke komme den 22 dec , der kom så meget sne heroppe at den ikke kunne komme ud, og den kom igennem uden noget ,jeg spurgte heller ikke om der skulle være tågelys eller baklys det checkede det hele og der var ikke noget at komme efter, så det skal nok være sådan, så alle tak for jeres svar
Hilsen Óli

Godkendelse af svar
Fra : mubbur

Dato : 15-01-10 09:24

Tak for svaret Nordsted1.