/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows update SQL server 2005
Fra : bhermann
Vist : 423 gange
50 point
Dato : 16-12-09 20:50

Windows update har fået hentet en service pack 2 til SQL Server 2005. Jeg har i mellemtiden afinstalleret SQL Server 2005, men alligevel bliver updateren ved med at råbe til mig, at den har hentet den her opdatering og at jeg skal installere den. Hvordan kan jeg fjerne opdateringen, eller få updateren til at ignorere den og holde mund?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-12-09 20:56

Prøv at installere den igen og derefter afinstallere. Så har den fået sin vilje, o det har du forhåbentligt også

Mvh Chris

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 16-12-09 21:00

Jeg ved hvad du mener. Installer serveren igen, installér SP1, installér SP2 og fjerne det hele igen. Tænkte bare,a t der var en nemmere vej?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-09 21:26

Du "hakker" da bare (når opdateringen kommer) at du IKKE ønsker den opdatering på listen.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-12-09 21:52

Tja
Du kunne slukke for højtalerne så du ikke kan høre at den råber efter dig.

Det burde løse problemet.

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 16-12-09 22:12

Refi: Hvordan? Det er netop mit problem, at jeg ikke kan få windows til at glemme/skjule den her irrelevante opdatering. Det er Vista.

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 16-12-09 22:19

Har iøvrigt lige prøvet at tømme de to følgende biblioteker for indhold:
Windows --> Softwaredistribution --> Datastore
Windows --> Softwaredistribution --> Download

Efterfølgende har jeg så bedt Windows om at søge efter opdateringer igen. Den kommer så op med den samme SQL Server 2005 SP2 igen. Så sagen er vel, at applikationen ikke er blever korrekt afinstalleret. Men det behøver jeg jo ikke at grave i, hvis bare Windows (permanent) kan ignorere opdateringen.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-12-09 22:35

Citat
Tænkte bare, at der var en nemmere vej?
Jamen, så svært er det vel heller ikke .

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 16-12-09 22:45

Vil du uddybe, heller22, eller bare håne?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-12-09 22:51

God sen aften bhermann.
Citat
eller bare håne
Nej for hulen da. Det kunne aldrig falde mig ind. Og hvis det kunne opfattes sådan, er jeg en klump til at udtrykke mig ordentligt. Undskyld!

Nogen gange, hvis et program driller, hjælper det at installere det igen og så afinstallere det endnu en gang, for at få det ud af systemet. Det har jeg faktisk lært af ovn her på Kandu

Mange venlige hilsner fra Chris

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 16-12-09 23:12

Hej heller22,

Du skal ikke undskylde, det er bare nogen gange svært at tyde skrift signaler

Jeg er lidt irriteret over, at jeg ikke kan få den SQL Server ud af systemet. Prøvede netop at installere og afinstallere igen, men Vista tror stadig at SQL serveren er der, så den bliver ved med at hive opdateringer hjem til den.

Nå, men jeg fandt ud af, hvordan man skjuler/ignorerer opdateringer, så jeg må vel parkere sagen der - og acceptere, at der sker ting og sager bag Vista linierne, som man ikke kan lure.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-12-09 23:19

God sen aften igen bhermann.

Tak for det. Så kan jeg tørre sveden af panden .

Og ja, Vista volder vist mange brugere en del besvær. Jeg har heldigvis XP endnu. Men når Windows 7 er kommet over børnesygdommene (for sådanne er der sikkert), vil jeg nok anskaffe det. Måske skulle du prøve W7, da du jo allerede har Vista. Men skønt, at du nu kan ignorere den hulens opdatering og bare "cykle" derudaf igen .

Ha nu en god nat.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-12-09 23:24

PS! Forøvrigt skal du ikke parkere sagen der, men blot annullere, da du ikke har fået noget brugbart svar . (Jeg ved godt, hvad du mener, og jeg synes bare, at du kan lukke ned her)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-12-09 23:40

Jeg synes du skal glæde dig og forberede dig på Win 7, som jeg ser det så er de stabile styresystemer fra Microsoft Win 98, NT, XP, Win7. Alle de andre har vist sig at være noget katten har slæbt ind. Det er min erfaring.