/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Fra express til windows live mail
Fra : fredag
Vist : 2808 gange
100 point
Dato : 16-12-09 13:50

Hej jeg har alle mine mails og kontaktpersoner liggende i det gamle outlook express 6,0. Men har lige købt en ny maskine med windows 7 og windows live mail. Og så kommer spørgsmålet hvordan kan jeg eksporteret alle min kontaktpersoner/mails fra express til min ny windows live mail.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-12-09 14:16

Lidt læsestof her
How to Export Outlook Express Inbox from Windows XP to Windows 7
http://www.associatedcontent.com/article/2386822/how_to_export_outlook_express_inbox.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-12-09 14:17
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-09 14:21

Du kan benytte dette kabel til at føre alle dine andre filer over til den nye comp.
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-57

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 16-12-09 18:07

Det kan være du først skal en tur i Stifinder > Mappeindstillinger > Vis, marker Vis skjulte filer og mapper.

Find dine e-mail og dine adresser:
E-mail er ca her, det lange navn med tal/bogstaver ser nok anderledes ud hos dig:
C:\Documents and Settings\BRUGER\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{DA58DCCD-F832-4FB6-A9D3-B9276EE89CF2}\Microsoft\Outlook Express

Her er adresserne, filen ender på .wab
C:\Documents and Settings\BRUGER\Application Data\Microsoft\Address Book

Kopier dem over på en USB pind eller andet medie og sæt/læg det i den nye pc.
Åbn WLM tast ALT, så vises menulinjen, klik Filer og Importer > Meddeleser, find mappen med dbx filerne

Importer kontakterne ved at klikke på Kontakter, i vinduet der nu åbner taster du igen ALT så menuen vises, klik Filer > Importer > Windows adresse fil (WAB)
find så adresse filen du evt har gemt.

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 05-01-10 13:44

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-01-10 19:36

Velbekommen