/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Fladskærm fra ALDI Tyskland
Fra : Lindaha
Vist : 1499 gange
200 point
Dato : 15-12-09 20:47

Jeg har set på et fjernsyn hos ALDI i Tyskland, men er i tvivl om den har Mpeg4. Der står i Annoncen;

MEDION® LIFE®
47cm/18,5" Design LCD TV-/ DVD-Kombination mit integriertem DVB-T Tuner
P12013 (MD 20115)

HD ready (1.366 x 768)
Integrierter DVD-Player
Integrierter DVB-T Tuner - Betyder det at der er Mpeg2 eller Mpeg4
3 in 1 Kartenleser
USB-Anschluss
36 Monate Herstellergarantie

Der står bland andet også omkring DVB-T;

DVB-T Features:

300 Programmspeicherplätze
Automatische Senderprogrammierung
Timer
Common Interface Slot
EPG

Please hjælp mig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-09 21:09

Citat
Betyder det at der er Mpeg2 eller Mpeg4

Det betyder blot der er Digital T-tuner (til antenne) i og da det er i Tyskland er det Mpeg2....

Køb det herhjemme - så er du sikker....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-09 21:10

Det er en DVB-t tuner, hvad bruger du som antenne? Har du egen antenne eller har du bredbånd?

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 15-12-09 22:31

der er altså lige en kæmpe forskel på bredbånd (IP TV) og digital antennesignal DVB-T.
Hvis der i annoncen fra ALDI ikke står noget om MPEG 4 så er det nok fordi man vil skjule at der ikke er MPEG4, så skal man ikke købe fjernsynet, efter min mening.

Kommentar
Fra : Lindaha

Dato : 15-12-09 22:36

Men køre de ikke med mpeg2/Mpeg4 i tyskland? Er det normalt i Tyskland kun at have mpeg2 REFI?
Forøvrigt så har jeg egen antenne.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 15-12-09 23:51

Tysk Fjernsyn er MPG2 . Dertil kommer at det formentlig heller ikke kan klare det danske system med undertekster. I hvertfal næppe det som tv2 bruge på mpg2. Det bruger man ikke i Tyskland.

Så lad være med at købe det med mindre du er på et kabeltvnet med analog tv.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-12-09 06:46

Når de blot skriver, at der er: Integrierter DVB-T Tuner i, kan du regne med, at det kun er MPEG2. Hvis et TV indeholder mere, skal de nok skrive det, da det er et godt salgsargument, så når det ikke står der, så er det fordi TV ikke har MPEG4. DVBT-Tuner er kun til antenne på taget/stueantenne.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-12-09 06:48

... der står heller ikke noget om, at TV indeholder MPEG 4 på ALDI's hjemmeside omkring liger netop det TV.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-09 09:07

Lad os blot slå fast at TVet IKKE er med Mpeg4....

Lad os også blot slå fast at ALDI IKKE snyder nogen som helst ved IKKE at skrive det i en tysk butik - problemet eksisterer slet ikke i Tyskland - derfor

Herhjemme skrev man heller ikke noget om Mpeg før problemet opstod

Uanset dette bør du IKKE købe TV i udlandet med mindre de DIREKTE skriver det er klar til det danske signal... Heller ikke selvom de skriver Mpeg4 - Det er nemlig IKKE ensbetydende med at det er det DANSKE Mpeg4 - der er flere måder at pakke Mpeg4 på...

Så fingrene væk fra TV købt i udlandet....

Godkendelse af svar
Fra : Lindaha

Dato : 16-12-09 11:12

Tak for svaret transor og tusind tak for alle de andre svar

Jeg holder "nallerne" væk fra Fjernsyn fra Tyskland på trods af den billige pris.