/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Er LiveUpdate gået grassat?
Fra : Rellom
Vist : 616 gange
200 point
Dato : 24-04-03 15:53

Jeg har for et par dage siden installeret Norton SystemWorks 2003. Ingen problemer i det!

Det underlige er, at hvergang jeg tænder for computeren - ofte flere gange om dagen - bilder LiveUpdate sig ind at hente nye virusdefinitioner ned. Opdateringsikonet mosler derudaf på proceslinjen, og efterfølgende får jeg besked om, at nu er de nye virusdefinitioner hentet ned og installeret. Men rent faktisk er der som regel ikke hentet et klap.

Hvad er årsagen til det?
Er LiveUpdate gået grassat - eller er der en mening med det, som jeg bare ikke lige kan gennemskue?

De bedste hilsner - og på forhånd tak
Rellom

NB! Forstå nu spørgsmålet rigtigt. Jeg får de virusdefinitioner, jeg SKAL have!!! Problemet er, at LiveUpdate også går i gang, når der rent faktisk ikke er nye virusdefinitioner at hente.

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 200 point
Dato : 24-04-03 18:50

Ikke fordi jeg skal gøre mig alt for klog på det, da jeg først selv skal til at lægge NSW2003 ind her i weekenden (håber jeg), men er der ikke noget med at man kan indstille NAV til automatisk ved opstart at hente nye virusdef. ned, hvorpå den så går igang med hele møllen??
Jeg bliver nok klogere i løbet af weekenden.
Forresten USD 47,- var billigt, så selv om NAV kokser overlever jeg det nok.
m v h
HC

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-04-03 19:39

Hej catbody

Du behøver næppe være bange for, at der går kuk i installationen. Jeg havde i forvejen Norton Antivirus 2001 plus nogle andre Norton-programmer installeret, og jeg slettede ingenting, men installerede bare SystemWorks oveni.
Installationsprogrammet bad mig så gå ind i en mappe, der hed Support og dèr aktivere et program, som slettede, hvad der skulle slettes. Det gjorde jeg - og efter en genstart gik installationen så i gang.
Så det gik både hurtigt og smertefrit, og det hele fungerer upåklageligt - lige bortset fra den lille særhed med virusdefinitionerne.

Mig bekendt skal Norton Antivirus kun hente nye definitioner ned, når der er noget at hente. Sådan fungerede 2001-udgaven i hvert fald. Men jeg undersøger det lige nærmere.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-04-03 19:53

PS! Jeg fik iøvrigt SystemWorks for 40 USD + 4 USD for forsendelsen.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 24-04-03 20:00

Øv - jeg gav 40USD + 7 USD for forsendelsen (men det er alligevel billigt)

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 24-04-03 20:03

Jeg huskede lige en ting: Jeg har tidligere haft NSW2001 på en gammel maskine, og der skulle jøg før installeringen afinstallere min gamle NAV2002, da der ellers var risiko for konflikter.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-04-03 20:26

Hej igen catbody

Du havde ret i, at der var en funktion, der skulle slås fra.
2003-udgaven af Norton Antivirus er lidt anderledes end 2001-udgaven.
Udover funktionen "Enable automatic Live Update" er der også en funktion, som hedder "apply virus protection updates". Og efter at jeg har fjernet fluebenet i den, går Live Update ikke i gang, hvergang jeg starter computeren.
Så der har altså ikke været tale om en fejl, men om en ekstra beskyttelsesforanstaltning.

Du har også ret i at nye udgaver af Norton Antivirus - og vistnok Norton-programmer i det hele taget - ikke bryder sig om at blive installeret oveni ældre versioner.
Men for SystemWork 2003´s vedkommende er det problem som sagt pærelet at løse med installationsprogrammets hjælp. Så der er ingen grund til at sidde og bøvle med det selv.

De bedste hilsner
Rellom

Godkendelse af svar
Fra : Rellom

Dato : 24-04-03 20:27

Tak for svaret catbody.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 24-04-03 22:51

Selv tak - det lette jo også min egen install

HC

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 24-04-03 22:51

Selv tak - det letter jo også min egen install

HC

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-04-03 23:42

For at fjerne den/de gamle versioner skal du i installationsprogrammet vælge at få vist indholdet af cd´en.
Der vælger du så mappen "Support", hvor fjernelsesprogrammet findes.
Jeg kan ikke lige huske, hvad det hedder, men det fortæller installationsprogrammet dig.
I fjernelsesprogrammet vælger du "continue" - så klarer det resten selv.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-04-03 14:54

Hej igen catbody

Hvordan gik det så med installationen af SystemWorks?

De bedste hilsner
Rellom