/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
harddisk bliver væk
Fra : gril
Vist : 591 gange
500 point
Dato : 14-12-09 17:29

Hjælp jeg har en harddisk som der at blive ved men at forsvinde fra denne computer. jeg søer efter nyt har hardware og når jeg har gjort det, så finder den også min harddisk men efter 5 sek. få forsvinder den igen hvad skal jeg gør

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 260 point
Dato : 14-12-09 17:42

Jeg skal undlade at kommentere dine ordstillinger !
Win XP eller hvad?
Intern eller extern harddisk ?
Hvis du har formateret disken ?
Sat op som slave eller master ?
Har du prøvet diskhåndtering, i XP er det:
Start/kontrolpanel/administration/computeradministration/diskhåndtering
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-12-09 17:47

Hej Palle, godt du er tilbage.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 14-12-09 18:09

Intern eller extern harddisk ? intrn
Hvis du har formateret disken ? ja
Sat op som slave eller master ? slav
Har du prøvet diskhåndtering, i XP er det: ja

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 14-12-09 18:20

Ledninger kan sidde løse....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-12-09 19:38

ja vil starte med at opdatere/geninstallere dine sata/ata controller og hvis du kan finde en ny opdateret firmware til din harddisk og måske opdatere din BIOS kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-12-09 19:59

1. Hvilket filsystem kører din XP med > FAT 32 eller NTFS
2. Hvad har du formateret den harddisk til > FAT 32 eller NTFS
3. ER den sat som slave på samme kabel som din windows harddisk
4. Sidder den på kabel nr. 2 (Den bør være Master på kabel nr. 2) CD = Slave

Kommentar
Fra : gril

Dato : 14-12-09 20:03

1. Hvilket filsystem kører din XP med > FAT 32 eller NTFS. NTFS
2. Hvad har du formateret den harddisk til > FAT 32 eller NTFS. NTFS
3. ER den sat som slave på samme kabel som din windows harddisk. Nej
4. Sidder den på kabel nr. 2 (Den bør være Master på kabel nr. 2) CD = Slave. nej

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-12-09 20:22

Så prøv dette:
Sidder den på kabel nr. 2 (Den bør være Master på kabel nr. 2) CD = Slave

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 09-02-10 09:38

min hardisk var brændt af

Tak for svaret pallebhansen.