/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Security Control
Fra : Dieter
Vist : 660 gange
200 point
Dato : 14-12-09 17:00

Hej,
jeg har pludselig uden at jeg har gjort noget for det, fået ovennævnte program på min anden PC.
OG - den er ikke til at slippe af med. Den fortæller, at jeg har en mase virus på min PC og de skal grundet deres farlighed fjernes - ved at at købe programmet.
Det virker som en virus selv. Jeg kan IKKe slippe ud af den, programmet bliver ved med at køre og spørger om jeg vil fortsætte uden eller med programmet.

Er der nogen der kender til det ??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-09 17:25

Start i fejlsikret tilstand og brug tilføj fjern programmer og genstart, så skulle den være væk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-09 17:33

hop lige herind og opret dig som bruger (gratis)

følg så vejledningen øverst i kategorien hijackthis forumog opret dit spørgsmål så får du hjælp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-09 17:39

http://www.malwarecheck.dk/forum/
sorryyyyy linket forsvandt med drillenissen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 14-12-09 20:26

Jeps kender den godt, den giver sig ud for at være fra Windows, og begynder selv at skanne din harddisk. Den kaldes derfor for "look alike", fordi den har fuldstændig windows udseende.

Xp Security Center (Xp Security Center) is a new rogue-antispyware program that tries to trick users into buying full version of this malware.

Jeg har selv haft den, men fik den slagtet, med flere værktøjer.
Det bedste værktøj var det gratis: Malwarebytes' Anti-Malware

Det kommer til at tage nogen tid, da virusen næsten stopper computeren.
Virussens vinduer skjuler også næsten dit skrivebord. Så måske skal du trække virusruderne ned, så du kan se noget. Svar ikke ja til at bruge "virussen", men prøv at lukke dens ruder oppe i krydset.
Kør evnt. Malwarebytes' Anti-Malware, indtil den feks. har testet 1/3 af din harddisk, og så standse
Malwarebytes' Anti-Malware, og lade den fjerne hvad den har fundet. Derefter starter du Malwarebytes' Anti-Malware igen, osv.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 15-12-09 12:00

Tak for svaret pallebhansen.

Det har så vist sig at harddisken er i stykker. Det har nu nok ikke noget med programmet at goere !?!?!

Har proevet at genindstallere Windows XP. Får fejlmeldingen:
0x0000000A ( 0x00000010, 0x00000002,0x000000000,00x80523E78.

Skrivende stund venter jeg på en opringning fra Siemens Fujitsu.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-12-09 18:15

Tak
Det var synd, men det er nok ikke harddisken der er i stykker, men en forkert driver der er installeret.
http://support.microsoft.com/kb/314063/da
VH Palle Hansen