/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Baotian 125 ccm starter.
Fra : N.S.U.
Vist : 1182 gange
100 point
Dato : 14-12-09 13:23

Jeg har købt en scooter som startes via en elektronisk kontakt sammen med den traditionelle tændingslås,(nøglen). Den kan så ikke startes på den kontakt som normalt aktiverer selvstarteren. Ved siden af batteriet er et stik som er afmonteret, hvis det bliver sat sammen kan selvstarteren funktionere, men der er ingen tænding. Jeg ville helst kunde starte på normal vis uden startspærre hvordan kan det lade sig gøre, det er mest på grund af ustabilitet jeg vil vælge denne løsning.

Jeg har haft den elektroniske startspærre (den som sidder i nøgleringen) adskilt, der er vist nok et lille rundt batteri kan det udskiftes. Vh. Mogens

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 50 point
Dato : 14-12-09 15:24

Er det sådan et alarm sæt der er installeret ?
http://media.thg.dk/DAT/pic/l/99424000000.JPG

Kan du se hvad alarmen hedder ? eventuelt ved at kigge på nøglen ?
Hvis du det var den på billedet så kunne du kigge på el diagrammet : http://media.thg.dk/files/pdf/99424000000_Vejledning.pdf for at se hvor ledningerne går hen.

Der er muligvis en ledning ved tændingslåsen som er klippet også er den forbundet med startsspærren.

Men jeg har ikke selv noget erfaring med det men tror du skal afmontere skjoldet ved tændingslåsen og kigge derind.

Tag eventuelt nogle billeder så skal jeg prøve og hjælpe.

Men altså du kan jo også prøve og skifte dit batteri i nøglen det kan jo være det bare er batteriet som trænger til at blive skiftet ud og det er da bedre du har en startspærre/alarm itilfælde af tyveri.

Godkendelse af svar
Fra : N.S.U.

Dato : 14-12-09 17:55

Tak for svaret scootergrisen.
Tak for dit hurtige svar, det er sikkert rirtigt hvad du skriver m.h.t. startspærren. Batteriet er lille og rundt 12.v der står 27 a dækslet er forsynet med et nr. som hedder 8758134
Da jeg har købt scooteren brugt, ved jeg ikke om den har været forsynet med startspærre fra ny, men de virker vel nogenlunde på samme måde.
Mon ikke thansen har et batteri, jeg prøver, men foreløbig tak, Mogens

Kommentar
Fra : N.S.U.

Dato : 17-03-10 11:21

Jeg har et problem med reservedele til min Baotian, det er en 125 ccm scooter. Det er en fjeder som sidder i forbremsen, den holder bremseklodserne på plads. Kan nogen hjælpe mig med en adresse hvor sådan en fjeder kan købes Vh. Mogens.