/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan ikke åbne filer.
Fra : piaskov
Vist : 4112 gange
150 point
Dato : 14-12-09 12:39

Øv håber på noget hjælp.

Jeg har gentagne gange modtaget forskellige mails med vedhæftet fil.
Jeg kan IKKE åbne dem
Hvad mangler jeg for det kan lade sig gøre.
Noget er dee galt .
Håber på HJÆLP.
Senest i min sidste tråd fik jeg et link jeg skulle åbne ......men nej . KAN ikke.
Sætter lige linket ind så i forhåbentlig kan se problemet.
http://shell.windows.com/fileassoc/0406/xml/redir.asp?EXT=pdf

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-09 12:42

Har du fået et pdf dokument tilsendt eller hvad det er altid en god ide først at gemme filen på computeren, og så åbne den derfra.
Er mailen fra en pålidelig afsender, eller er der risiko for virus ?
Er det webmail eller en mail klient du bruger til mails ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-09 12:45

Hej ovn.
Det der er sat ind her er et link fra min forrige råd. Den skulle være god nok.
Men min svigerinde sendte mig en ønskeseddel ...samme problem...kan ikke åbne.
Citat
Er mailen fra en pålidelig afsender, eller er der risiko for virus ?

Ingen virus derfra.

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 14-12-09 12:47
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-09 12:47

Gem filen på computeren og åben den så er det en pdf ??

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 14-12-09 12:48

er det office 2003 eller 2007 skal man ind og hente en fil hos microsoft så kan man åbne dem

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-09 12:49

Citat
er det en pdf ??

Ja det er

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 160 point
Dato : 14-12-09 12:50

Adobe kan ikke anbefales de er for langsomme til at lukke huller og komme med opdateringer, brug for eksempel Foxit til pdf filerne:
http://download.cnet.com/Foxit-Reader/3000-10743_4-10313206.html?part=dl-116442&subj=dl&tag=button/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-09 12:51

Gentager!
Citat
Er det webmail eller en mail klient du bruger til mails ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 14-12-09 12:52

http://www.bing.com/search?FORM=WINFLA&q=file+extension+pdf
Jeg mener da der er flere muligheder der.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-09 12:52

Citat
Adobe kan ikke anbefales

Den har jeg og det er noget L*** syntes jeg.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-09 12:53

Citat
Er det webmail eller en mail klient du bruger til mails ?

Tarveligt spørgsmål....aner det ikke

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-09 12:54

Hent nu bare Foxit Reader som o.v.n. linker til og så gemmer du vedhæftet fil og åbner den bagefter

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-09 12:55

Citat
Hent nu bare Foxit Reader som o.v.n. linker til og

Gør jeg nu.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-09 12:57

Hvis du bruger en mail klient (Windows mail - Outlook Express - Windows Live mail eller lignende) så skal du i Indtillinger tillade at hente filer som måske indeholder virus (tarvelig udtryk )

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-09 12:58

Husk at fjerne Adobe Reader fra Tilføj og fjern programmer

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 14-12-09 12:59

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-09 13:04

Citat
Husk at fjerne Adobe Reader fra Tilføj og fjern programmer[/CITAT

Gør jeg nu.

[CITAT]Indtillinger tillade at hente filer som måske indeholder virus (tarvelig udtryk

Ja det er sq tarveligt.
Nu skriver den sq der er trojanske heste.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-09 13:06

Jeg lukker ned og skanner .
Vender tilbage senere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-09 13:10

Citat
Nu skriver den sq der er trojanske heste.
og du skrev før at du havde tillid til at der ikke var virus i mailen måske en ide at komme en tur forbi http://www.malwarecheck.dk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-09 13:11

Citat
Nu skriver den sq der er trojanske heste
hvem er "den"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-09 13:17

"den" er sq nok putteren men det da kedeligt med trojaner

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-09 13:22

putteren er et vidt begreb, lidt mere nøjagtig ville være om det er antivirus programmet eller Windows som kom med advarslen og hvad der faktisk står i den advarsel.
Nå i løser sikkert problemet uden mig, der er job som skal passes om lidt, på fredag er der ferie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-12-09 13:27

Kan vi ikke lige få at vide hvad den fil hedder til efternavn.....

Dit problem er nok at den kommer fra en komputer med nyere programmer end du har....

Er den f.eks. genereret som pdf via et program der SELV KAN er det ikke sikkert du kan åbne den hvis din komputer ikke er opdateret...

pdf er desværre ikke bare pdf - selvom det burde være det.....

At Adobe ikke skulle være OK lyder besynderligt

Det er jo næsten som at sige at MS ikke er OK - men det kan man selvfølgelig også når man hedder x.x.x.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-09 13:35

Citat
og du skrev før at du havde tillid til at der ikke var virus i mailen

ovn....da jeg downloadede det pogram frsa dig kom det frem at der var trojaner

Har lige kørt malwaretjek...den siger der intet er

jeg dybdeskannede for 2 dage siden og der var der ikke noget.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-09 13:39

Citat
Det er jo næsten som at sige at MS ikke er OK
er den da det det er da almindelig viden at Adobe er alt for sløve til at opdatere og flere sikkerheds forum råder brugere til at skifte pdf reader.
Vi har stadig ikke fået svar på om det er Outlook Express (eller en anden mail klient) som driller?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-09 13:44

Citat
Outlook Express

Det er denne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-12-09 13:45

Tag det nu ikke så tungt

Men det ville være en fordel at vide PRÆCIS hvilken fil der er tale om inden man gegynder at installere alt muligt....

Generelt burde det jo ikke være nødvændigt at installere noget som helst da det der skal bruges allerede BURDE være på komputeren....

Men uden at vide hvad der PRÆCIST er blivet tilsendt, og hvordan, er vi ude i gætterier....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-12-09 13:46

PS...

PDF er OPFUNDET af ADOBE

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-09 13:46

Har lige prøvet at hente Foxitreader, ingenting der

Adobe er vel egentlig ok, men den er os kendt som en resource sluger,
og der advares jævnligt om sikkerhedshuller i den,
den fylder ca 5 gange så meget som Foxitreader

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-09 13:50

Klik på Funktioner og på Indstillinger, klik på fanebladet Sikkerhed og fjern markering ved: Tillad ikke at vedhæftede filer som kan indeholde virus, gemmes eller åbnes, du kan også fjerne markering ved: Bloker billeder og andet eksternt indhold.
Klik på Anvend og på Ok - - - og sørg for at have et godt antivirus program gem så den vedhæftede fil og åben den med din nye Foxit Reader

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-09 13:51

nemli'

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-09 13:54

Citat
Adobe er vel egentlig ok,

Som i kan se i min indledning var det er pdf fil jeg IKKe kan åbne.
Den mail jeg fik fra min svigerinde med vedhæftet fil var fra outlook express
Den kunne jeg heller ikke åbne.
Adobe har jeg lige smidt på porten så nu kan jeg ikke åbne den fil i indledningen
Citat
http://shell.windows.com/fileassoc/0406/xml/redir.asp?EXT=pdf

Altså denne.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-09 13:58

Dit link er ingen fil, men forslag til hvilke programmer som kan åbne pdf filer Foxit er en af dem

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-09 13:58

Det er ikke en fil, det er et link til en MS side

Dette er fra denne side:
I Windows er der følgende oplysninger om denne filtype. På denne side kan du finde programmer, du skal bruge til at åbne filen.

Filtype: PDF – Adobe Portable Document Format

Filtypenavn: .pdf

Beskrivelse: Med Adobe Portable Document Format (PDF), som er opfundet af Adobe Systems og perfektioneret gennem 15 år, kan du hente og få vist robuste oplysninger – fra et vilkårligt program i et vilkårligt computersystem – og dele dem med andre rundt omkring i verden.

Program eller oplysninger findes på:
Adobe Reader
Adobe Acrobat Family
Foxit Reader
PDF Suite

Du kan søge efter relaterede programmer og oplysninger på følgende websted:

Søg på internettet

Har du spørgsmål? Se disse Ofte stillede spørgsmål.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-09 14:01

Citat
Det er ikke en fil, det er et link til en MS side

Lige nøjagtigt
Og hvordan kommer jeg så videre derfra.
Har prøvet snart alt men hvad skal jeg så ???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-09 14:06

Er der ikke en vedhæftet fil med ?

Når du installerer Foxit Reader så lad den være dit Standard PDF læser program

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-09 14:07

Når jeg så trykker på pdf så kommer dette frem .
http://pdf-suite.com/default.aspx

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-09 14:10

Hvor får du lige dette fra http://pdf-suite.com/default.aspx ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-09 14:12

Herfra.
Citat
Filtype: PDF – Adobe Portable Document Format

Filtypenavn: .pdf

Beskrivelse: Med Adobe Portable Document Format (PDF), som er opfundet af Adobe Systems og perfektioneret gennem 15 år, kan du hente og få vist robuste oplysninger – fra et vilkårligt program i et vilkårligt computersystem – og dele dem med andre rundt omkring i verden.

Program eller oplysninger findes på:
Adobe Reader
Adobe Acrobat Family
Foxit Reader
PDF Suite

Du kan søge efter relaterede programmer og oplysninger på følgende websted:

Søg på internettet

Har du spørgsmål? Se disse Ofte stillede spørgsmål.

Trykker jeg på PDF Suite kommer det frem

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-09 14:16

Du skal ikke trykke der, det er bare en side med forslag til programmer der kan åbne PDF filer

Du skal gemme den fil du har fået med mail, og så åbne den bagefter, når du har scannet den

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-09 14:19

Citat
Du skal gemme den fil du har fået med mail, og så åbne den bagefter, når du har scannet den

Ok det er så forstået.
Men der blev sat et link ind i mit forrige spørgsmål og da jeg ville åbne det kom den side ogsåp frem. Det er det jeg heller ikke fatter.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-09 14:25

Det link er til et købe program hvor du kan læse PDF og redigere i PDF

Det er vel så bare en reklame der er sat ind i din mail,
i tilfælde af at du ikke havde nogen PDF læser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-12-09 14:28

Der rodes rigtigt godt rundt i det hele

Dobbeltklik på den fil du har modtaget vedhæftet....

Åbner den ikke beder den dig om at vise hvilket program du vil bruge...

Findes programmet ikke på listen - trykker du gennemse - og bladrer til det du nu vil bruge...

Enten Foxit eller Adobe...

OG GLEM SÅ ALT OM DET LINK DU HAR LAGT I DETTE SPØRGSMÅL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-12-09 14:30

Hvad hedder den fil du har modtaget...

HELE FILNAVNET (det røber du ikke nogen julegaver ved, og vi kan ikke kigge på indholdet hvis det er privat)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-12-09 14:32

Et eller andet sted lyder det som om du blot har modtaget noget "fancy" brevpapir som så blot bliver vedhæftet mailen

Er du sikker på der overhovedet er noget "brugbart" vedhæftet den mail

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-09 14:33

Citat
i tilfælde af at du ikke havde nogen PDF læser

Ok så.
Nu har jeg fået foxit reader ind så ser vi ...ellers starter jeg forfra med spørgsmålet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-09 14:35

Citat
Hvad hedder den fil du har modtaget...

Refi...jeg har desværre slettet den mail den var i .... det var en ønskeseddel til et sølvbryllup som er overstået.
Men det er generelt jeg har det problem ... meget ofte kan jeg ikke åbne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-09 14:39

Ja, men det er jo nok bedst at "gemme" vedhæftede filer, scanne, og så åbne dem

Nogle AV programmer registrere godt nok hvis der er "snavs" i filen, bare ved at musen er over den

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-09 14:51

Citat
Ja, men det er jo nok bedst at "gemme" vedhæftede filer, scanne, og så åbne dem

Ja det skal jeg da love for.

klaudi jeg gir' lige ovn point for det link til foxit reader og laver så lige en tråd til dig også .

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 14-12-09 14:52

Tak for svaret o.v.n..
Er sat ind og håber så på det virker.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-12-09 01:04

Selv tak - jeg er i tvivl om du ren faktisk har fået en fil tilsendt i den mail med linket, det er i hvert fald ikke den rigtige du har klikket på