/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Til alle her på jæger/KanDu.
Fra : bb1
Vist : 621 gange
100 point
Dato : 14-12-09 00:35

Hej Ull!

Nu skriver du i rubrikboksen, at vi har nået bruger nummer 900 på siden. Nøgtern set et særdeles fornemt antal brugere på en jagtdebatside. Dog er jeg helt overbevist om, at det reelle tal er væsentlig lavere al den stund, at jeg vover det postulat, at der er mange personer/brugere som optræder med flere nicknames eller har skiftet deres nickname ud op til flere gange undervejs.

Nogle popper op med enkeltstående personfikserede sure opstød for en kortere periode for umiddelbart efter at forsvinde i tågernes glemsel. Nogle brugere går endda så langt, at de skifter køn for en kortere bemærkning/periode. Dette hemmelighedskræmmeri har naturligvis umiddelbart sin charme og kan lejlighedsvis give anledning til lidt – om end uforpligtigende liv i kuldene i ”døde” perioder. Omvendt så afstedkomme det ikke sjældent mindre lødige og forstyrrende islæt i aktuelle tråd, som er startet op af et godt hjerte.

Måske skulle ”taløvelsen” snarere gå ud på at opliste, hvor mange brugere, der ”tør” underskrive med deres rigtige borgerlige navn. Det fortjener siden – og de mange spændende tråde, som udspilles her på siden i langt højere grad. Jeg ville på sidens vegne være langt mere stolt over blot 500 mere synlige eller helhjertede debattører end de måske nuværende 500 + det ”løse”.

Nu ved jeg af erfaring, at flere debattører vil gå i rette med mig. De vil fremføre argumenter som, at de ikke vil have deres rigtige navn frem af frygt for indbrud i deres våbenskab/hus eller fordi de arbejder i forretninger med mere eller mindre direkte tilknytning til jagtbranchen mm. Argumenter som i mine øre umiddelbart klinger hule og som efter min vurdering snarere bringes til tovs for, måske at kunne agere en anelse mere løssluppent og uforpligtigende på siden.

Jeg synes f.eks. at jeg har megen gavn af at vide, hvad Ull´s rigtige navn er, og at han har sin base et givent sted på Vestsjælland. Uden dog af den grund at kende Ull personligt. Men min faktuelle viden giver mig en bredere forståelse for, hvorfor Ull skriver som han skriver, og hvorfor andre brugere på siden lejlighedsvis reflekterer som de gør, når netop Ull skriver. Jeg mener derfor, at debatten ville være langt bedre tjent med, at alle skulle underskrive deres indlæg med deres rigtige for - og efternavn.

God weekend
mvh

Henrik J. Hansen
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bedre kan det ikke skrives!!!!!!!! Jeg kender dog kun tre, der på jagtformidling debat underskriver med eget navn..

Her på KanDu er det K U N EN - det er sku` ganske tankevækkende og beskæmende, at folk ikke vil være sig selv bekendt! På Jagtformidling har man to moderatore, som styre gamet - Det vil Kandu ikke. Ja, men forbyd da så, at folk logger ind med lige det navn de ønsker og endda flere!!
Argumenterne for ikke at gøre det holder jo ikke en meter og vi var fri for alt det svinerri, som er herinde og som ikke gavner en pind og slet ikke jagtsagen, som helhed.
Danmarks jægerforbund har indført det efter stærke opfordringer fra bl. a. mig og deres debat side holdes yderligere rent af webmarsteren. Det er helt dobbelt efekt, men det virker.

Hvis deltagerne herinde prøver at se sig lidt omkring, så vil de opdage, at det er helt de samme, der hvergang ødelægger trådene med personfnidder og gamle skrøner, som de kun har fra tredie hånd.
Og at nogle logger ind både tre og fire gange er helt åbenlyst. Nogle navne forsvinder og andre dukker op, indholdet i det de skriver er helt det samme..

Lad os lave en afstemning, så vi kan få overbevidst Kandu om, at der bør ske noget NU!!!!!!!

For er vi efterhånden ikke flere,der har fået nok???????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 14-12-09 08:07

Det var da en ganske god ide du fremkommer med. Hvis det kunne blive samme regler som på jægerforbundets side, at de udelukker alt fnidder.
Man kan blive bange for at siden, bliver for ensporet, ved det kun bliver for de skriftkloge, der kommer til ordre, vi har ikke alle forfatter og redaktør påtegning på vores visitkort.
Ser vi på DJ s hjemmeside , hvor de har de strenge regler, her har de nu fuldstændig udelukket sidens tidligere flittigste skribent, udelukkende fordi han ikke selv evnede at læse de opstillede kriterier for hvad der må skrives. Manden kan derfor godt have nogle gode budskaber og stor jagtlig erfaring, men kan bare ikke formulere sig inden for givne regler.

Fido

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 14-12-09 10:19

Så længe man opføre sig pænt er der da da ingen problemer i navnet er oplyst.
Mit profilnavn passer, skønt jeg ofte underskriver ben.

Jeg ser ingen grund til at gemme mig bag et andet navn.

Så udemærket forslag, til en mere sober debat.

Vh Benjamin Hansen / ben

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-12-09 13:24

Det er den helt rigtige indtilling Benjamin fordi skriver man under eget navn, så står man ved det man skriver og ikke som fidoflap som før hed noget andet. Han kan ikke uanset hvor meget han anstrænger sig skrive andet end personfnidder, mest af alt fordi han ikke gider sætte sig ordentlig ind i tingene inden han skriver.....

Jeg har intet imod at få slettet indlæg,med alle de jeg har kan det ikke ungåes,men jeg har meget imod,at annonyme skriver løgnehistorier og skrøner om min person og i det hele taget ødelægger enhver god debat med personfnidder for det gavner som sagt ingen og slet ikke jagten i DK.

Der er kun en vej ud af det dilemma og det er den der er beskrevet i denne tråd og vil Kandu ikke være med til det, så ville det bedste være at nedlægge jagtdebatten.

Det nytter jo ikke at man kan blackliste,når personen uden besvær kan oprette sig på ny under et andet navn, som for eksempel Habipro som har været tavs påfaldende længe og så fidoflap som lige nu dænger os til med det samme pladder

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 13-02-10 09:39

Tak for svaret Benjamin.Hansen.