/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Er der nogen der kender racen??
Fra : saloma
Vist : 635 gange
20 point
Dato : 24-04-03 15:07

Jeg ville bare lige høre om der var nogen der kender racen på en lille bitte hund. Den minder meget om chihuahua, men den er lidt mindre.
Jeg ville blive utrolig glad hvis der var nogen der kunne fortælle mig det, for jeg vil gerne vide lidt om om den.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-04-03 16:37

Jeg mener da, at chihuahua ER den mindste hunderace... Hvis du har mødt én, der er mindre, men som ikke er en chihuahua, så kan det være en variation inden for en anden mini-race, eller en hvalp. ---Eller det kan være, at du tænker på "Mexikansk hårløs hund" som vistnok egentlig er en variant af chihuahuaen..
Hilsen Birgitta

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-04-03 17:55

Det må være en hvalp, du har set..

Om chihuahua'er
... Korthåret og langhåret CHIHUAHUA. VERDENS MINDSTE HUNDERACE ! Racen stammer fra Mexico og var Aztekernes hellige hund. ...
www.sitecenter.dk/www.chihuahua.dk/altomchihuahuaer

private links siden om hunde
... Denne side er om verdens mindste hunderace nemlig Chihuahua'en ...
www.sidenomhunde.dk/private.html

Når man får hund ...
... ses også ved, at denne gruppe både har Chihuahua - verdens mindste hunderace - og Storpudel, som er op til 60 cm i ...
www.dog-inn.com/racer/grupper.htm

Spørgsmål og svar - om hunde
... en hunderace uden hår, for at den skulle kunne klare jungleklimaet bedre? 16. Kan verdens mindste hund Chihuahua ...
www.dk4-tv.dk/kilden/dyr/opgaver/hund.htm

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-04-03 06:50

Det kan være den er blevet vasket i alt for varmt vand
Hunderacer http://www.hundeinfo.dk/Hunderacer/

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-04-03 06:53

NB: Brigitta og Christina/skingur har ret (points til dem):
Lidt om Chihuahua, Chihuahua er verdens mindste hund. Den stammer
fra Mexico, hvor der sågar er op kaldt en bjergkæde efter den. ...
http://www.minimochihuahua.dk/chihuahua.html (sød side).

Kommentar
Fra : vlaursen

Dato : 02-05-03 13:10

Hej

Jeg tror også det er en chihuahua. Jeg kender en familie i Gilleleje, som har to. Den ene er "ganske normal", men den anden er mikro-lille. Den er ca. halvt så stor, som den anden, men ligeså ægte og ligeså fræk.

Kommentar
Fra : vlaursen

Dato : 02-05-03 13:11

Hej

Jeg tror også det er en chihuahua. Jeg kender en familie i Gilleleje, som har to. Den ene er "ganske normal", men den anden er mikro-lille. Den er ca. halvt så stor, som den anden, men ligeså ægte og ligeså fræk.

Kommentar
Fra : plstsn

Dato : 06-10-04 00:47

Jeg har mødt en "vistnok" ungarsk-rottehund der var mindre end en chihuahua