/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Fodterapeutuddannelse!
Fra : llo
Vist : 8681 gange
100 point
Dato : 24-04-03 14:23

Jeg er en ung kvinde på 24 år, som gerne tage uddannelsen som fodterapeut. Er der nogle derude som har/er iagng med denne uddannelse, vil jeg gerne høre hvordan det er !

- er det et hårdt studie?
- er I på SU?
- er det svært at komme ind?
- jobmuligheder efter endt udd skulle være ret gode, korrekt?

Lone

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 100 point
Dato : 24-04-03 17:59

Prøv at kigge her:

Vidar - Fodterapeut, opskoling af fodplejer
... i omfang til i alt 5 måneder ud af et arbejdsår, hvor den ordinære uddannelse til fodterapeut varer 18 måneder. ...
www.vidar.dk/vidar/vidpubre.nsf/ca1cd576baeef4ff412564d0003d7cf3/41256...

Min vej 2002-2003 : Rådet for Uddannelses- og Erhvervsvejledning
... Fodterapeut. n 1 år 6 mdr. n Anden erhvervsrettet uddannelse ...
www.r-u-e.dk/minvej/Fodterapeut.htm

Fodterapeut
Hvad er en fodterapeut? Uddannelsen til fodterapeut varer 18 måneder. Efter endt uddannelse har man ret til at kalde sig statsautoriseret fodterapeut.
www.vestamt.dk/sundinfo/Praktbeskriv/fodterap.htm

Fodterapeut - en uddannelsesprofil
Den 37-årige Lisbeth Munk Petersen har et halvt år tilbage, før hun kan kalde sig statsautoriseret fodterapeut. Hendes mission er at udbrede kendskabet til fodterapeuter. ... Lisbeth Munk Petersen begyndte januar 2001 på den 1 ½ år lange uddannelse som fodterapeut på Randers Tekniske Skole. ...
www.randersts.dk/sider/uddannelser/fodterapeut_udd_profil.htm

SVU
Støtte til voksenuddannelse Orlovsydelse til uddannelse på folkeskoleniveau og gymnasial uddannelse Kun kortuddannede, både heltid og deltid ... lov om åben uddannelse på erhvervsuddannelsesniveau, herunder opskoling SOSU, merit PGU, fodterapeut, landbrugsudd. ...
www.vus.dk/SVU/udd_oversigt.htm

V ejledning om tilskud til bef ordring til unge under uddannelse i Fyns Amt f or sk oleår et 2001/2002
[PDF/Adobe Acrobat]

Kommentar
Fra : SariSB

Dato : 21-05-03 01:19

Jeg er ikke selv i gang med denne uddannelse, men har en i nærmeste familie som er. Det er et 2 årigt studie med halvårlige eksaminer (i hvert fald i Randers, om det er interne eller hvordan ved jeg ikke helt). Det er et studie hvor du inden for området får lige så stort eller større viden end lægen. Hermed vil jeg sige der er meget anatomi o.l. samt medicin det sidste halve år. I det område jeg bor i er der mulighed for at søge uddannelsesgodtgørelse (hvis man opfylder betingelserne herfor) til uddannelsen, fordi den er på en positivliste (der er ofte mangel på fodterapeuter).
Kort og godt:
-det er ikke det letteste, der skal slid til især med udenadslære og oplæsning
- SU/ uddannelsegodtgørelse
-Ja, visse kvalifikationer skal opfyldes
-Ja, men nogle gange er det også hårdt slid, fordi der ofte er mangel på fodterapeuter, kan man godt have en arbejdsdag fra 8.00- 20.00. Der er 3 muligheder: 1. Start egen klinik m/u ydernummer. 2. Mobilklinik (du kører rundt til bl.a. ældrecentre) 3. blive ansat/ medejer hos en anden fodterapeut.
Det er det jeg ved. Ellers kan jeg kun sige som skingur.
Håber ikke dette har skræmt dig -(men skulle det være tilfældet er det bestemt ikke for dig)
mvh. SariSB

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-05-03 01:13

hejsa...har du fået kigget lidt på linksene? Hvis du vil lukke spørgsmålet skal du trykke på "accepter som svar" over det svar du synes er bedst.
Mvh, Christina

Godkendelse af svar
Fra : llo

Dato : 26-05-03 14:06

Tak for svaret skingur.