/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor blev de født i København???
Fra : 2601
Vist : 2157 gange
500 point
Dato : 12-12-09 11:13

Jeg har en familie Janus Muxoll hvor jeg ikke kan finde ud af hvor nogle af deres børn er født henne i København. Det drejer sig om

Maren Dorthea Muxol født 8. juni 1887 på Fødselsstiftelsen sogn i København, Københavns amt fandt jeg i Brønshøj Kirkebog side 293 nr. 53. Opslag 295, 1906-1920.
da jeg ledte efter en helt anden person og herfra kom jeg til Øresundsvej 41, st.

Min kones mormor var uddannet jordemor på Fødselsstiftelsen da Maren og hendes tvillingbord Claus Jacob Muxol blev født.Fødselsstiftelsen Kirke side 44 nr. 425. Opslag 46, 1886-1891.

Hun var søster til Johanne Kristine Muxol f. Jakobsen.

Johanne Kristine Muxol f. Jakobsen blev Separeret fra Smed Janus Muxoll ca 1914-16.
det har jeg ikke fundet ud af endnu.

Fra 8. juni 1887 til 16. juni 1920 har jeg ingen ide om hvor de boede eller hvor de 3 næste børn
Emma Louise Muxol født 21. april 1889
2 Ane Jacobine Muxoll født 22. april 1891
3 Ingeborg Kirstine Muxol født 12. juni 1893
er døbt henne.

Jeg har søgt i alle sogne i København samt på Amager uden at finde dem. Ifølge min svigerinder der nu er 90 år skulle de være født i København eller syd herfor (Amager)

Nogle der kender til dem?

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 12-12-09 12:35

Jeg glemte at skrive at Janus Muxoll døde 15 februar 1934 på Københavns Kommunehospital, Simeons sogn i København, Københavns amt og blev begravet 18 februar 1934 på Sundby Kirkegård. Sundby sogn i København, Københavns amt.

Hans første hustru Johanne Kristine Muxol f. Jakobsen døde 8 februar 1925 i De Gamles By, De Gamles By sogn i København, Københavns amt og blev begravet 14 februar 1925 på Sundby Kirkegård, Sundby sogn i København, Københavns amt.

Undskyld forglemmelsen.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 12-12-09 13:20

Hej

Jeg er ikke stødt på dem - men du må kunne finde skilsmissebevillingen på Stadsarkivet i København.
Ligeledes kunne du jo prøve at kigge i Politiets Mandtal og begravelsesprotokollen samt skiftet efetr dem - der kunne jo være nogel oplysninger der kan hjælpe. dig.

Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 12-12-09 13:22

Prøv evt også at kigge på Jordemødre her:

http://svoo.dk/kilder.html

Lis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-12-09 13:31

Du nævner ikke:
"
København, Smørum, Taastrup Nykirke, Taastrup, 5dp, 167, FT-1921, C6228
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Sejer Kristian Muxoll 1/7 1890 Gift Husfader Sekretær København
Else Rigmor Muxoll 6/4 1897 Gift Husmoder Vestbirk
Dreng 5/12 1920 Ugift Barn Taastrup
"
Måske en mulighed for at drengen lever og kan hjælpe dig videre...

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 12-12-09 14:00

Til LisBJensen.

Jeg beklager, men Lovise Marie Larsen f. Jacobsen Den 1. februar 1925 fik Louise Marie Jacobsen bevilget afsked med pension på grund af svaglighed. I sin tid som jordemoder har hun været med til at starte" merer end 2300 børns fødsler.

Hun døde i 1933 før bogen om Jordemøder blev skrevet. Jeg hat ikke set skiftet eller skildsmessepapirerne der skulle findes på Landsarkivet oplyser Københavns Stadsarkiv. Jeg har set på Københavns Stadsarkiv op til 1933 uden at finde andre end Janus og hans første hustru døde.

Til svendgiversen

De høre til en anden gren af familien.

Med venlig hilsen

Undskyld - Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-12-09 14:52

Der er 98 nulevende Muxoll familier i Danmark, men kun 7 i København ifølge krak:
http://www.krak.dk/query?what=wp&search_word=Muxoll&geo_area=K%F8benhavn

Hvis dem du leder efter har børn, er de sikkert mellem de 7?
Det er jo overkommeligt at kontakte dem...

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 12-12-09 17:29

Til svendgiversen.

Det vil jeg prøve, men tre af dem kender ikke noget til dem.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 13-12-09 17:21

Til alle

Ingen kender til mine Muxoll. da de fleste også er piger kan jeg ikke bruge navnet Muxoll til at finde dem da jeg ikke ved hvad de blev gift.
Mvh

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-12-09 19:28

Prøv at søge i militære arkiver, Muxoll er også en kendt modstands familie:
MUXOLL Osvald R J brigadechef, R., M. T.Kha.; f. 15/11 1891 i Kbhvn.; søn af skibsfører H A F Muxoil (død 1934) og hustru Line f. Hansen (død 1931); gift (25/7 1915) m. Ida Johanne M., f. 12/8 1895 i Skanderborg, datter af labora-torieforstander A E Qvist (død 1933) og hustru Johanne f. Jørgensen (død 1938).
Premierløjtn. i artilleriet 1917; hærens officersskoles artilleri- og generalstabskursus; kaptajn 1931; fast medarbejder ved Dansk Artilleritidsskrift 1927-35; kolonnechef i statens civile luftværn 1941, korpsinsp. smstds 1946; brigadechef i civilforsvars-korpset 1950; till. chef for civilforsvarsskolen 1946-55.
Adresse: Mariendalsv. 20, Kbhvn. F.
http://www.rosekamp.dk/Kraks_BB_1957/M.htm#MUXOLL Osvald R J brigadechef
"

Ole Christiansen her søger også efter Muxoll familien:
http://www.dis-danmark.dk/medlhjem/list_medlemmer_alpha.asp

>...da jeg ikke ved hvad de blev gift.

Her er nogle gifte Muxoll piger, mange er sygepljesker:
"
Anne Muxoll Søberg
Louise Muxoll Grønhaug
Agnethe Louise Muxoll
Lise Muxoll Madsen
Jannie Muxoll Jakobsen
Hanne Muxoll Cold
Tina Muxoll Løcke
"

Og her er en Muxoll slægtforskning:
http://familytreemaker.genealogy.com/users/h/a/n/Susanne-bloch-Hansen-Gentofte/WEBSITE-0001/UHP-0369.html

Nu skal jeg se Pagten...

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 14-12-09 03:45

Til svendgiversen.

Først vil jeg sige dig tak for disse oplysninger som er nye for mig. Dernæst så må jeg bedrøve dig med at alt stopper ved Janus Muxoll´s far Malermester Carl Anton Muxol.

Ingen af de navne du har fundet er nogle af mine - desvære.
MEN endnu en gang tak for hjælpen.

PS: Det undre mig at Janus og hans hustru er begravet på Sundby Kirkegård. Jeg har set efter død op til 1940 men kun fundet de to personer. Jeg troede at nogle af børnene var døde og begravet der.
Hvilken kirke kommer Sundby fra?

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-12-09 07:13

Jeg blev gift i Tårnby kirke, måske den?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-12-09 08:48

Tårnby sogn, Sokkelund herred, København amt

Der er 9 sogne på Amager...

Her er alternativer til Tårnby syd for Sundby:
Kastrup sogn
Korsvejens sogn
Store Magleby sogn

Lige nord for har vi:
Højdevang Sogn

Dem længere inde mod byen kender jeg ikke...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-12-09 10:13

De blev vel ikke nonner?

Som barn var min kone indlagt på St. Elisabeth nonne hospitalet, også i Sundby,
deres arkiver er også en mulighed...

Kommentar
Fra : bjabi

Dato : 15-12-09 17:41

Jeg har i min forskning nogle personer Wylich-Muxoll og de er katolikker og er tilknyttet Sankt Ansgar Kirke på amager

Bjarne Bidstrup
www.bidstrup.cc/slaegt

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 15-12-09 21:24

Til Bjarne Bidstrup.

Tak for din oplysning. Jeg har set på din hjemmeside, men jeg kan ikke se noget til de personer du nævner.

Selv er jeg katolik, men ingen i min hustrus familie er det - så de er nok ikke mine.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 15-01-10 21:19

Hej med dig.
Jeg har kigget lidt på det.
Du kan gå ind på Online Skt. Stefan, Sokkelund 1889-1891 på opslag 218. nr. 128
Der finder du Ane Jakobine Muxolls Dåbsindskrivning
og gå ind på Skt. Stefan 1886-1889 opslag 363 nederst, der finder du Emma Louise Muxoll
Håber det kan føre dig videre.
Hilsen fra Jytte der sidder på Falster

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 16-01-10 12:51

Til jyttemor.

Jeg vil sige dig så mange tak for din store hjælp.

Håber ud ikke mere bliver sinket af sneen. Da jeg i sin tid gik på kostskole på Bogø i slutningen af 1948-49 var vi sneet inde i flere dage. Dageleverne havde fri, men vi kostelever fik noget ud af vores skoletid. Vi var jo ikke så mange i klasserne så vi fik en ordentlig omgang overhøring i alle fagene. Ja den gang var der ikke noget der hed "grøn vinder" men sne i lange baner.

Endnu en gang mange tak for din hjælp og Godt Nytår.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 16-01-10 17:49

Hej igen.
Så er hende den sidste også fundet, Ingeborg Kristine Muxoll
gå ind på Skt. Matthæus kirke fødte piger 1892 - 1893 opslag 313, nr. 409
Hilsen Jytte

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 17-01-10 09:57

Til Jyttemor.

Endnu en gang tak til dig.

Takket været de andre du havde fuundet fandt jeg selv hende. Nu er jeg i gang med at finde hvor de er blevet konfirmeret. Jeg har ikke fundet nogle endnu men jeg søger i Frederiksberg, Sct. Stefan og Sct. Martthæus sogne. Jeg er færdig med Frederiksberg men der er de ikke.

Endnu en gang tak.

Med venlig hilsen.

Accepteret svar
Fra : jyttemor

Modtaget 500 point
Dato : 17-01-10 14:33

Hej igen.
Ved ikke om du har og kan bruge dette.
Maren Dorthea Muxoll konfirmeret indskrevet i Dragør kirke 1901-1933 opslag 74.
Har kigget resten igennem, men finder ikke de andre.
Hilsen Jytte der sidder og venter på at sneen skal komme her hen over. Det har de jo lovet!

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 17-01-10 15:32

Til jyttemor.

Det var pokkers, nu var jeg ved at tro at jeg skulle søge på Vesterbro og så har du fundet dem på Amager. Det er den mest besværlige familie jeg har haft. nej jeg har en på Jylland der er ligeså besværlig.

Jeg siger dig en stor tak

Med venlig hilsen

PS: Her i Virum fyger sneen hen over tagene.

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 13-02-10 20:42

Tak for svaret jyttemor.

Jeg vil sige dig mange tak for din store hjælp.

jeg er lige hjemkommet fra Malta derfor denne sene reaktion.

Med venlig hilsen