/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Bredbåndstelefoni
Fra : Josph
Vist : 1063 gange
100 point
Dato : 12-12-09 08:02

Hvad skal der til for at få de gammel TDC telefoner i huset til at virker som de gjorde i gammel dage
Min TDC telefon er lukket så jeg skal se efter noget nyt.

Har tænkt på telenor med smalltalk, hvis jeg tilmelder mig dette kan jeg få en telefon til at virker og det er der hvor telefonkablet kommer ind i huset.

Kan jeg få de andre telefoner i huset til at virker, har ikke kunne på et svar ved Telenor, de siger jeg skal kontakte min elinstallatør ?

Hvad skal der til ?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-12-09 08:33

det kraver du opretter en fastnet abonnement hos en af de tele udbydere som har dette

Kommentar
Fra : Josph

Dato : 12-12-09 08:42

Jeg mener hvad skal der til ved de andre telefonstik for at få dem til at virke ?

Accepteret svar
Fra : jeanettesmor

Modtaget 110 point
Dato : 12-12-09 08:55

Hvis du har konverteret til bredbåndstelefoni - det går jeg ud fra at du har, da du bruger det som overskrift - er det kun et af dine telefonstik, som virker. Du har altså ikke fastnet mere, det er blevet omdannet til en basislinie. Skal du have glæde af alle dine gamle stik, skal du have en installatør ud, og det kan faktisk ikke betale sig.
Jeg har løst problemet ved at købe en trådløs telefon med 2 håndsæt, og har altså 3 fint fungerende telefoner, hvoraf kun den ene, modtageren, er forbundet til stik.

Telefonen er fra Panasonic og for ca. 3 år siden kostede den 800,- kr og det var en del billigere end besøg af en installatør. I dag kan du sikkert få samme telefon for meget mindre.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-12-09 10:04

Der hvor forbindelsen kommer ind skal sitnalet ind i en boks fra din telefoni-udbyder.

Stikket fra boksen, skal så forbindes med de to ledninger der går til dine telefonsitk, så skulle det virke.

Således at du får et internt net af telefonsik og kun en forbindelse til dit modem...

DOG virker dette kun med DTMF (tone tastaturtelefoner).

De gamle drejeskrive eller telefoner der ringer op med kliklyde, kan kun anvendes til at modtage opkald. Der findes muligvis bokse der er kompatible med pulskode, men jeg har dog indnu ikke se disse.

vh Ben

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 12-12-09 16:43

Benjamin.hansen der findes kun drejeskiver på remiserne ved DSB . Det hedder en nummerskive! .
Hvis dit MODEM står tæt på et telefonstik kan du isætte et 3-polet stik i dette og det RJ11/4 som sidder i den anden ende kan gå i MODEM'et. MEN HUS AT AFBRYDE TELEFORBINDELSEN TIL MSP'et.
Så måske en installatør er det sikreste, medmindre du kender en elektriker. Den trådløse telefon er den bedste/sikreste måde at gøre det på, som 'jeanettesmor' skriver

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-12-09 16:55

Hvis telefonerne skal køre over en IP-boks, så kan der være problem med, at den kan levere rigeligt med ringespænding til flere apperater, når det er såkaldte fastnettelefoner.
Jeg har en lille telefoncentral fra Ericsson model Erifox I med en bylinie og 6 lokal linier.
Den har hidtil fungeret upåklageligt i forbindelse med en IP løsning. Her er det centralen der sender en ringspænding rundt på tur til de 6 tilslutninger. Der kan ydremere føres lokale samtaler, lige som en trådløstelefon kan benyttes på en af linierne.
Et sådant telefonnetværk kan sammensættes på mange måder, alt efter behov!

Godkendelse af svar
Fra : Josph

Dato : 19-12-09 08:12

Tak for svaret jeanettesmor.