/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Driver til onboard grafikkort
Fra : amlupo
Vist : 854 gange
300 point
Dato : 11-12-09 17:28

Har nulstillet en gl PC der var gået ned og mangler nu bare lige driveren til grafikkortet der sidder onboard. Flere steder på bundkortet står der QDI og har prøvet alle de drivere jeg kunne finde herfra : http://www.qdigrp.com/qdisite/eng/support/d_downloadcd.htm. Er der nogen der kender et lille program der selv kan finde ud af hvilket onboard vga kort jeg har og gerne et safe link så jeg ikke får "snavs" ind på min "nye" PC . Tidligere ejer af PCen mener den kun havde 32 mb shared ram til grafikken.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-12-09 17:30

Du skal først have chipsetdriverne installeret til bundkortet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-12-09 17:32

Du kan måske også starte med at fortælle os hvad det er for en computer du har, så kan vi måske fortælle dig hvor du kan finde driveren til den.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 11-12-09 17:32

hvad er det for en pc navn osv

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-12-09 17:33

QDI er bundkortet, typenummer mangler

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 11-12-09 17:42

klistermærket med navnet er væk . XP kalder den for intel(R) men celeron(R) processer 1,7 mhz. Det er en gl kasseret pc jeg bare har fået . I enhedshåndtering er det kun grafikkortet der har gul advarsel , alt det andet er ok . Har fundet audiodriver fra før omtalte side

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-09 17:43

Citat
Tidligere ejer af PCen mener den kun havde 32 mb shared ram til grafikken.

Det lyder som noget fra forrige århundrede

men producentens hjemmeside er et godt sted at starte - hvis de overhovedet eksisterer endnu....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-12-09 17:44

Uden bundkortmodel kan vi ikke finde driverne til dig, det står på bundkortet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-09 17:44

Og husk så lige - INGEN TEGN EFTER ET LINK

Accepteret svar
Fra : ultra2

Modtaget 310 point
Dato : 11-12-09 18:02

prøv drivermax
http://www.innovative-sol.com/drivermax/

den kan måske

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-12-09 18:07

Tja - naboens bedstemor kan sikkert også, det er altså lettere, at hente dem på den originale side (QDI)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-12-09 20:41

jeg vil foreslå dig at hente SIW http://www.gtopala.com/
den kan hjælpe med at finde ud af hvad model dit bundkort er

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-09 01:05

Skru sidepladen af og se hvilken bundkort du har, navnet er nemt at få øje på, på min computer er der et hvidt skilt lige i midten bundkortet som der står QDI Kinetiz 7T på, det er det navn du skal bruge for at opdatere bundkortet, jeg har hentet drivere fra QDI hjemmesiden men den er åbenbar farlig nu og næsten umulig at komme ind på, der kommer vildt mange advarsler om anmeldt angrebs sted og så videre, måske skal du i stedet for prøve om du kan finde dine drivere her:
http://www.updrivers.com/drivers/Motherboard/QDI/13/283.html

Godkendelse af svar
Fra : amlupo

Dato : 12-12-09 20:46

Tak for svaret ultra2. Driver max identificerede grafik kortet og så var det jo en smal sag at finde driveren efterfølgende

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 12-12-09 20:51

Ovn : Har skilt hele PCen ad uden at kunne finde andet end før omtalte QDI hvorfra jeg også har prøvet alle vga drivere uden held (mit link i første indlæg har lige et punktum for meget som det også er blevet nævnt.

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 12-12-09 20:58

Det er da forresten en fin side du har linket til O.V.N. , den vil jeg da gemme i farvoritter til en anden gang. Driver max sagde det var et SIS kort. nok derfor QDI driverne ikke passede