/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Thailand
Fra : pve
Vist : 644 gange
400 point
Dato : 11-12-09 17:22

Nogen der kender nogle gode feriesteder i Thailand, gerne egen erfaring ?

Skal være i januar (2011) og det skal ikke være byferie og gerne børnevenligt. Phuket er ikke ønsket. Må godt være muligheder for dykning, men det er ikke altafgørende.

mvh

pve

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-09 17:39

Citat
Skal være i januar (2011)

Der kan sandelig ske MEGET på 1 år - særlig i den verdensdel

Kommentar
Fra : pve

Dato : 11-12-09 17:42

Ja jorden kan være gået under, men så skal jeg jo nok ikke betale !!

Nogen seriøse indlæg ?

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 11-12-09 18:27

Hva' med Hua Hin...?? - Det er børnevenligt og ikke så sindsygt turistet som Phuket.
Der er godtnok ikke så godt at dykke, men der skal man bare 1-2 timer sydpå - så er der perfekt dykning.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 12-12-09 08:12

Andre ?

Accepteret svar
Fra : bluesky

Modtaget 400 point
Dato : 12-12-09 10:06

Hejsa,

Januar er det bedste tidspunkt at besøge det sydlige Thailand. Min kone og jeg besøgte første gang i 1992 en (den gang..) lille landsby ved navn Ao Nang i Krabi provinsen. Har siden været der 7 gange med familien (børn og bedstemødre) på hotel Phra Nang Inn. Phra Nang ligger i et naturreservat og ca. 3 timer i bil syd for Phuket. Byen er vokset en del gennem årene efter vor smag men er stadig på størrelse med en lille dansk landsby, men har dog fået en McDonnald ( ). Stranden lige foran hotellet er meget børnevenlig - ingen sten og lavvandet og hvis I vil have koraller og lidt bølger tager I en long-tail båd til Poda eller Chiken Island (ca. 30 kr. retur - men find en bådsmand og betal ham for en uge eller 2 - de "snyder" ikke!) og så har i en båd til mangrove skovene eller Railey Beach når I ønsker det! Selvom de ikke har ur på kommer de altid til tiden! Da vi startede med at komme derude var vi nødt til at flyve til Phuket og hotellet hentede os (det gør de stadig for 600 Bath) men der er senere kommet lufthavn i Krabi. Byen Krabi er ikke noget særligt (max. 2-3 dage) nyd istedet strandene og at korallerne på det tidspunkt gyder. Fabelagtigt for alle at sidde i måneskin og se deres "æg" flourcere i jeres kropsbehåring. Min gamle mor på 86 taler stadig om den oplevelse.

Skriv en PM til mig hvis du vil se billeder fra området - under alle omstændigheder - god tur

Bluesky

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 12-12-09 10:09

P.S. jeg er CMAS og konen PADI dykkere så vi kender de "gode" steder. Bl.a. har du et vrag af et identisk skib som hurtigfærgerne mellem Kalunborg/Århus (med dansk instruktion i skabene) som ligger på 22 meters vand.

Bluesky

Kommentar
Fra : pve

Dato : 12-12-09 10:13

Hej Bluesky, super forslag. Jeg vil se lidt nærmere på det og vende tilbage når vi har besluttet os.

mvh

pve

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 12-12-09 10:19

Du skal være velkommen - her er et link til hotellet http://www.krabi-hotels.com/phrananginn/photos.htm og da jeg kender ejerne gennem mange år kan jeg nok skaffe en god pris

Bluesky

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-12-09 16:18

Hvis du vil dykke synes jeg du skal gå efter et sted hvor der er vand i nærheden. Evt. ude omkring noget kyst-område.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 12-12-09 17:31

Hvis du vil være et sted uden for mange turister så er KohSamet, KohChang eller KohKood stedet. Der er en del små øer omkring med gode muligheder for at dykke. Bungalows langs strandene for små penge. Taxa fra Bkk 4,5 timer, eller bus fra bkk eastern bus terminal til Trat hvor både sejler til øerne.

Ellers er KohTao i syd et oplagt sted. Her er dog flere turister men stadig et dejligt sted hvor man kan snorkle og dykke 30 mtr fra stranden, eller tage en lille båd ud til den lille ø NongJuan tæt på. Fisk i alle farver kommer til og kan fodres med hånden.

http://www.on-koh-tao.com/
http://www.koh-chang.com/
http://www.kosamet.net/

Og så er der selvfølgelig alle de almindelige turistmål.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-12-09 21:56

Jeg synes du skal vente til 2012 med at tage afsted. Jeg har set i vejrudsigten at vejret skulle blive dårligt i 2011.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 13-12-09 09:52

Citat
Jeg synes du skal vente til 2012 med at tage afsted. Jeg har set i vejrudsigten at vejret skulle blive dårligt i 2011.

Godkendelse af svar
Fra : pve

Dato : 13-12-09 09:52

Tak for svaret bluesky.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 13-12-09 10:19

Hejsa,

Det var så lidt og du kan som sagt skrive en privat besked til mig hvis du vil have nærmere opl. eller hjælp med kontakt til ejeren (priser ect.)
Jeg har også en times video som er optaget på vraget samt "Shark Point".

God tur og hvem ved - kunne være at vi tager en 8. tur på samme tidspunkt ,-)

Bluesky