/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Matador
Fra : Luke2000
Vist : 2200 gange
200 point
Dato : 11-12-09 17:03

Kom lige til at tænke på hvorfor hedder serien Matador, Matador?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 11-12-09 17:07

Et gæt.... det handler bl.a. om bankverdenen, og forretninger der går konkurs, ligesom spillet Matador

Citat
Inspiration
Lise Nørgaard er vokset op i et grossererhjem i Roskilde, hvor Roskilde Bank har været inspiration for Lise Nørgaard til Varnæs' Korsbæk Bank.[1] Selve navnet Korsbæk er en sammentrækning af to andre sjællandske provinsbyer: Korsør og Holbæk[2] Ved en tredje sjællandsk by Præstø ligger halvøen Feddet der kan have været inspiration til det samme navn i Matador.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-12-09 17:08
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-12-09 17:10

Den hedder Matador fordi Skjern blev Matador i Korsbæk.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 11-12-09 17:11

Tror også selv det er noget i den retning.

Jeg selv gætter på at det er betydningen af navnet Matador, en borger med betydning. Samt at det jo var et velkendt navn på grund af spillet.

Men kan ikke rigtig finde noget om det, har selv lige tjekket inden jeg besluttede mig at spørger.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-12-09 17:12

Det har ikke noget med spillet Matador at gøre - og dog

En betegnelse for en god forretningsmand, som kan få små investeringer til at yngle og drive det til en stor forretning
mit bedste bud.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-12-09 17:15
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-12-09 17:18

nå det sys du lige

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-12-09 17:21

yes yes

Kommentar
Fra : CarmDown

Dato : 11-12-09 17:29

Og så guffede vi MatadorMix i os, hvergang serien løb over skærmen ...

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 11-12-09 19:48

CarmDown

Det hele er bare Matador.

Kommentar
Fra : CarmDown

Dato : 11-12-09 19:52

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-12-09 10:08

Jeg kan huske at da serien blev vist første gang var der en aften omkring jul hvor der konstant kom en tekst frem om "Ekstra nyheder", noget som DR kun skrev hvis det var vigtigt.

Det viste sig at være en direkte udsendelse fra Rumænien hvor de samme dag havde styrtet kommunistregeringen og præsident Ceausescu, man så ham og hans kone iført overtøj i en standret, hvor de så begge få timer efter blev ført udenfor og skudt ned.

Godkendelse af svar
Fra : Luke2000

Dato : 12-12-09 11:53

Tak for svaret Nordsted1.