/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hjælp til at lave bord med vægophæng.
Fra : Cooljazz
Vist : 3128 gange
65 point
Dato : 11-12-09 12:36

Hej alle.

Jeg går og pusler lidt med et projekt om at lave et konsol bord som skal hænge på væggen. Jeg er ret sikker på at vi er ude i noget hjemmelavet løsning, da jeg de sidste mange år ikke har kunne finde lign. i hver Ilva, Ikea, ide møbler osv.

Kravet til mit bord er som følger:

Det skal som minimun have følgende dimensioner:
100 x 55 x 30 (BxHxD)
og skal kunne bære ca. 30-35KG udover sin egen vægt.

Jeg har med mine meget begrænset evner inden for photoshop konstrueret en skitse som kan ses i dette link:
http://peecee.dk/upload/view/210039

Håber at de kan give en nogenlunde ide om, hvor jeg vil hen.

Planen er at bordet skal kunne rumme en HTCP, Reciever, PS3 og Digibox.

Det jeg selv er nået frem til, er at jeg nok skal have en smed til at bikse et wallmount sammen til mig. Men er det realistisk at tro, at jeg kan lave noget så bæredygtigt, at det kan hænge på en beton eller murstensvæg?

Mvh.

Aleks

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 11-12-09 12:48

hej er lidt i tvivl er det hylden/kassen eller er det op hæng du er i tvivl om
hilsen ole

Kommentar
Fra : Cooljazz

Dato : 11-12-09 13:02

Det er sådan set lidt af hvert.
Kassen/hylden er jo ikke det største problem.
Tror det blir straks værre at skulle lave et wallmount der kan holde det hele oppe.

Det kommer jo næsten op på noget der ligner 50KG plus - minus.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 11-12-09 13:11

ang. hylde spørg ved imerco de bruger dem i deres vinduer til ud stilling
væg beslag så køb dem der er skjult i hylden kan købes i alle byggemarkeder
lige hvad de hedder ved jeg ikke lige, hvis de ikke må ses
ellers kan du bruge bøjle hylde knækte de kan jo tage 2 hylder
men ved ikke smag og behag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-09 14:10

- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 3
- Slettede 0
Ialt 4

Det ser desværre ikke for godt ud

Men bortset fra det kan ikke helt se dit problem....

ALLE mine væg-køkkenskabe kan da bære 50 kg.....

Og de hænger blot på en spånplade skruet fast i væggen....

Bevares - de er ikke 1 meter - men det er næppe problemet....

Trykket kommer jo primært nedad

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 11-12-09 14:54

Det her ser da lidt værre ud.
ubesvarede 1
annullerede 5
slettede 6

Hvor har jeg det fra: refi !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-09 15:03

Hvor i himlens navn skulle jeg vide det fra

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 65 point
Dato : 12-12-09 14:43

Intet problem i sigte! Hvis du er i beton eller to mursten med ophængene, er der masser af bærekraft, bare du bruger gode plastpløkker som Expandet eller Fischer. Undgå efterligninger, ellers risikerer du problemer (hvor ved jeg det fra???).
mvh
pbp

Godkendelse af svar
Fra : Cooljazz

Dato : 14-12-09 08:10

Tusinde tak for de gode feedbacks.
Jeg var mest af alt i tvivl om, om væggen ville kunne bære de 50KG. Men jeg har da fået nogle ideer, som jeg kan arbejde videre ud fra.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-12-09 09:58

I beton holder en 7 mm Expandet (den grønne) noget i retning af 800 kg - afhængig af skruen. I god fuldbrændt mursten over det halve.
mvh