/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Nye tiltag hos Kandu.dk
Fra : EA_HS
Vist : 885 gange
100 point
Dato : 11-12-09 04:30

Med stor interesse ser man at KANDU.dk teamet har lyttet til brugerne,
http://www.kandu.dk/tip20507.aspx
hurra for initiativet,..

man vil problemet med ”mangeprofiler” til livs,..
man vil minsandten kræve et man skriver et mobilnr. ved oprettelsen,…
Citat
Det vil fremover ikke være nemt at oprette flere profiler på Kandu.dk, da vi nu kræver at man skriver et mobilnummer ved oprettelse af nye profiler. Et mobilnummer vil kun kunne bruges en gang, så medmindre man har 100 mobiltelefoner liggende, så skulle det ikke være muligt at oprette sig flere gange.

man mener åbenbart det er nødvendigt at EJE lige så mange numre / mobiler som man opretter profiler,

hvis man fx søger navnet Ole,.. (ikke ole bole) på ’De Gule Sider’,
http://www.degulesider.dk/search/-/Ole/1/
kommer der ikke mindre end 1402 visninger,

såååee hvor intelligent er det lige man behøver være, for at oprette 1402 nye profiler,
ganske vist vides det ikke om man har andre ’kort i ærmet’,… man har vel lov at håbe,

tilsyneladende har <"vedkommende"> oprettet mindst en ny profil,
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=277064 Jørn_Rudolph

som dog også er lukket igen,

måske havde det været næsten lige så brugbart med en Ny Rubrik,.. “Nye Profiler”,..
eller hva’ ..... ?

Kommentar
Fra : Kastop

Dato : 11-12-09 05:06

Jeg syntes at overskriften på indlæg bør forlænges til at kunne indeholde flere tegn. Bare 7-10 tegn mere.
Det er helt enesående kort i forhold til standarden på internettet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-12-09 07:00

Citat
kommer der ikke mindre end 1402 visninger,

såååee hvor intelligent er det lige man behøver være, for at oprette 1402 nye profiler

Hvis man så læser lidt mere, skal det være en mobil, man får en SMS med det halve af koden og en e-mail med den anden halvdel

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-12-09 07:02

For at blive medlem, skal du blot skrive det brugernavn du ønsker at bruge, samt din e-mail adresse og mobilnummer. Herefter sender vi dig et kodeord via SMS og e-mail, som du kan lave om, når du er logget ind i systemet.

Dit kodeord bliver sendt i 2 dele som herefter skal sammesættes til et. Den ene halvdel af dit kodeord modtager du via SMS og den anden halvdel vil du modtage via e-mail.

Sammensættes således: [SMSKode]+[EMailKode]

Dit mobilnummer vil ikke blive brugt til andet end at kunne identificere dig når du registrere dig på Kandu.dk.

Hvis du ikke allerede har læst kandu.dk's brugerbetingelser, så tryk her.

Kilde
http://www.kandu.dk/newuser.aspx

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-12-09 08:49

Hvad hvis man ikke har en mobiltelefon, kan man så ikke oprette en profil.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-12-09 09:34

Citat
Hvad hvis man ikke har en mobiltelefon, kan man så ikke oprette en profil.

Jo, så kontakter du bare Kandu's hotline-team, som altid er til at træffe - hvis du kan finde nummeret!

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 11-12-09 09:56

Citat
Hvad hvis man ikke har en mobiltelefon, kan man så ikke oprette en profil.

Åbenbart ikke. Men en mobil idag er nærmest folkeeje, og skulle der sidde en enkelt gammel tudse på et af landets plejehjem uden mobil som gerne vil deltage på kandu, så er det bare ærgeligt. Kandu.dk har ikke forpligtelse til at sikre at alle kan deltage her, og har valgt at minimere et problem som deres aktive brugere har gjort dem opmærksom på. Det synes jeg er meget positivt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-09 10:04

Men alle kender vel en der har mobil som der kan sendes til...........hvor svært kan det være.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 11-12-09 10:08

Det er ikke svært, men hvad kan kandu gøre andet end at besværliggøre tilmeldelse? Ligger du inde med den ultimative løsning Eyvind, så synes jeg du skal skrive til kandu i stedet for at latterliggøre deres tiltag.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-12-09 10:21

No1Here
Citat
Det er ikke svært, men hvad kan kandu gøre andet end at besværliggøre tilmeldelse? Ligger du inde med den ultimative løsning Eyvind, så synes jeg du skal skrive til kandu i stedet for at latterliggøre deres tiltag.

Nu tror jeg ikke, at det er Eyvind der latterliggør Kandu's tiltag - men jeg vil gerne gøre det!

For jeg tvivler på måden, som Kandu vil begrænse adgangen på - dobbelt profilen kan helt sikkert finde en måde og omgå systemet. Det må kunne gøres bedre!

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 11-12-09 10:29

Der findes ingen debatter på internettet, hvor man har kunnet løse problemet med dobbeltprofiler. Man kan gøre det besværligere at oprette ekstra profiler, men at komme problemet til livs er umuligt. Jeg fatter bare ikke, hvorfor det åbenbart er vigtigt for dig at latterliggøre et tiltag, og vil gerne at du forklarer hvorfor du ikke i stedet støtter op omkring et hvert tiltag der har til hensigt at minimere et givent problem, og som tilgodeser din fornøjelse ved at bruge kandu.dk?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-09 10:32

No1Here ................ det var altså denne jeg kommenterede.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Fra : ellebye
Dato : 11-12-09 08:49
--------------------------------------------------------------------------------
Hvad hvis man ikke har en mobiltelefon, kan man så ikke oprette en profil
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Med dette:
Men alle kender vel en der har mobil som der kan sendes til...........hvor svært kan det være.

Altså for at skære det lidt ud i pap:" man kan godt oprette sig på Kandu uden at have en mobiltelefon"
Dette var bare en ytring og ikke nogen latterligørelse, men alt kan opfattes anderledes hvis forudsætningerne er tilstede.
For den rene er alting rent.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 11-12-09 10:45

Citat
Det må kunne gøres bedre!

Ja det lyder enkelt og ser godt ud på skrift. Men har du tænkt på, at Kandu.dk har begrænsede muligheder for at ændre i den eksisterende software/funktionalitet?

Er du meget utilfreds med deres måde at håndtere problemet med dobbeltprofiler på, så kan du jo starte med at sende dem en pose penge, og foreslå teamet at gøre Kandu til et betalings forum, og på den måde være med til at "gøre tingene bedre"

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-12-09 10:46

Citat
Jeg fatter bare ikke, hvorfor det åbenbart er vigtigt for dig at latterliggøre et tiltag, og vil gerne at du forklarer hvorfor du ikke i stedet støtter op omkring et hvert tiltag der har til hensigt at minimere et givent problem, og som tilgodeser din fornøjelse ved at bruge kandu.dk?

Jeg tvivler på, at det løser problemet med dobbelt profiler, men det er selvfølgelig et tiltag.

Jeg tror mere, at problemet skyldes Kandu-teamet som ikke er fulgt med tiden:
Den gamle opdeling i alm-brugere / super-brugere er et totalt fejlskud - som efter afskaffelse af præmierne er totalt værdiløs, og i den forbindelse skal vi bruge point til - totalt latterligt.

Og sådan er der mange mangler ved Kandu, en gennemgående revision af konceptet er tiltrængt, hvis siden skal overleve!

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 11-12-09 10:46

Super Kandu - Det er synd at det er nødvendig men sådan er livet de dumme ødelægger det for andre, man må tage det med højt humør og håbe at man ikke selv forfalder til idioati.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 11-12-09 10:51

Citat
For den rene er alting rent.

Ja det ses tydeligt. http://www.kandu.dk/Spg142797.aspx#1638376

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 11-12-09 10:54

Citat
Jeg tvivler på, at det løser problemet med dobbelt profiler

Som jeg allerede har skrevet en gang, så kan problemet ikke løses. Man kan forsøge at besværliggøre oprettelsen af dobbeltprofiler, men at udelukke at det sker er umuligt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-09 11:05

Ja - det ser forfærdeligt ud.

Du må da meget undskylde, at jeg trådte på din finfølelse.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 11-12-09 12:17

Hvorfor ikke give det en chance?

Vi er så dygtige til at kritisere og dømme nye tiltag som noget bras.

Hvorfor ikke bare se hvordan det virker inden i maler fanden på væggen.

Det er snart jul, så op med humøret og giv Kandu en chance, de er mennesker og det er mennesker der er årsag til problemerne. Så vil de andre mennesker holde julefred?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-09 13:20

Sæføli gir vi det en chance - vi skal bare lige markere et eller andet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-12-09 13:22

Så er det da godt, at jeg har flere mobile numre at vælge imellem!
Men jeg har da rigeligt i en profil! - Men jeg skammer mig heller ikkeover mit Nickname eller profilbilled, selv om det måske nok kunne være både yngre og kønnere!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-12-09 14:23

Severino
Trøst dig med at jævnaldrene kvinder synes du har et pænt profilbillede, det er de yndre mænds billeder der er intetsigende.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-09 14:30

Længe leve PhotoShop og den digitale verden.

Kommentar
Fra : CarmDown

Dato : 11-12-09 16:10

Slap nu af alle sammen, for det er jo et rigtigt fint tiltag Kandu.dk nu har lavet, ja det må man da sige ja til.

CrmDown

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-12-09 18:37

Nåh, en ny profil igen, igen, igen o.s.v.
Jamen velkommen CarmDown, indtil de opdager dig!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-12-09 18:45

Citat
Jamen velkommen CarmDown, indtil de opdager dig!

Jeg mener, at det er et meget vellignende billede

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-12-09 19:08

Severino - jeg synes, du ser så rar ud - men det måske ikke, det du mente?

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 11-12-09 21:19

Citat
Severino
Trøst dig med at jævnaldrene kvinder synes du har et pænt profilbillede, det er de yndre mænds billeder der er intetsigende.

Det var satans. jeg må nok hellere se at få taget et billede af mig selv (ja, ikke at jeg kan konkurere med severino - der opgiver jeg på forhånd )

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-12-09 05:03

Citat
For at blive medlem, skal du blot skrive det brugernavn du ønsker at bruge, samt din e-mail adresse og mobilnummer. Herefter sender vi dig et kodeord via SMS og e-mail, som du kan lave om, når du er logget ind i systemet.

Dit kodeord bliver sendt i 2 dele som herefter skal sammesættes til et. Den ene halvdel af dit kodeord modtager du via SMS og den anden halvdel vil du modtage via e-mail.

Sammensættes således: [SMSKode]+[EMailKode]

Ahaaaaa,.. så er der alligevel mer' end der står beskrevet i deres tip :
http://www.kandu.dk/tip20507.aspx

det var jo ikke let at vide når man Kun har / har haft én profil,...
og ikke har prøvet at oprette flere / mange profiler,

det må vel så betyde at KANDU.DK i det mindste ved hvilken by "mangeprofilen"
sandsynligvis Kommer fra / Tilmelder sig fra,.. ik',.. ?

men stadivæk ville det være rart med en rubrik / menu "sidste nye tilmeldte bruger",
så var det hurtigere at se hvem der muligvis er "mangeprofil",... eller hvad, ?

Kommentar
Fra : smellur45

Dato : 13-12-09 06:53

Hvad vil du så bruge bynavnet til EA_HS ?

Det må da være dejligt for dig kun at have haft én profil og aldrig forsøgt at oprette andre.

... Også noget snyd med mere end én !

Jeg har det på samme måde som dig.

Kun én profil og aldrig nogensinde andre end den ene.

smellur45

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 15-12-09 08:35

Tak for svaret granner01.

helt ærlig,. ser det faktisk ud til at ha' hjulpet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-09 12:44

Ja og hurra for det. God jul til dig.