/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
WA8788 BAUKNECHT
Fra : Langborg
Vist : 728 gange
20 point
Dato : 10-12-09 21:38

Jeg har udskiftet varmelegeme på min vaskemaskine. Jeg blev derfor nødt til at tage forside og trommel 'paknings ringen' af. Nu er problemet bare at få ringen på igen. For at få selve gummeringen på skal forsiden sættes på. Er dig nødt til forsigtigt at fjerne forsiden igen for at stramme metal ringen, der holder gummi pakningen på plads. Indtil videre kan det ikke lade sig gøre uden at gummiringen ryger af igen... Er der nogen der har et trick??

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 10-12-09 21:56

Citat
Jeg har udskiftet varmelegeme på min vaskemaskine. Jeg blev derfor nødt til at tage forside og trommel 'paknings ringen' af.

Hvorfor har du skildt den af der, varmelegemet skal skiftes bag fra på maskinen.

Nå, men gummibelgen skal først sættes på tromlen og ringen spændes fast, det kan gøres igennem lågeåbningen og til sidst sættes gummibelgen fast i lågeåbningen

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 10-12-09 21:57

Uden at vide det 100% ,så tror jeg ikke at gummibælgen er rigtig på plads hvis den falder af når du strammer ringen.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 10-12-09 22:03

Citat
Hvorfor har du skildt den af der, varmelegemet skal skiftes bag fra på maskinen.

Ikke på alle maskiner,jeg skiftede på min Whirlpool og der sidder Varmelegemet også i fronten.

Jeg tror at Bauknecht og Whirlpool er stort set det samme,de deler en del reservedele.

Kommentar
Fra : Langborg

Dato : 10-12-09 22:10

Ja den skal skal ihvertfald ud forfra.. det er simpelthen så tosset...

Det kan godt ske den ikke er helt på... når den nu hopper af igen..men har rimeligt svært ved at sætte den ordentlig på så.. Var ude efter om man bruger noget specielt værktøj evt. klemmer ... eller andet..??

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 10-12-09 22:19

Jeg mener at huske der var en dobbeltlæbe jeg makkede en del med før den var rigtig på plads,men skal du skrue "ringen" fast ? ,min er en ståltråd med en lang fjeder.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 10-12-09 22:24
Kommentar
Fra : Langborg

Dato : 10-12-09 22:27

Ja det er en lang ståltråd, som er samlet med en skrue, som jeg var nødt til at løsne, da jeg tog forpladen af....

Har du et specielt Makke trik... Når jeg næsten har fået det hele på, ryger den af et sted jeg allerede havde sat på...

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 10-12-09 22:36

Hvis du ser på det link jeg har lagt ,så anbefales det at afmontere lugen mens man "makker" jeg tror faktisk det er en go`ide.

Men ellers er jeg enig DET ER SKIDE BESVÆRLIGT.

Kommentar
Fra : Langborg

Dato : 10-12-09 22:44

Ja tusind tak for linket. Syntes bare ikke helt den passer på min maskine, da tråden sidder indvendig mv... ja den står dog i et for trangt rum, så kan ikke åbne lugen så meget at skruerne kan tages af..

Men mange tak...

Min tålmodighed er dog ved at nå en max grænse... Møj maskine..

Accepteret svar
Fra : Bassebo

Modtaget 20 point
Dato : 11-12-09 13:20

Du har taget lugebælgen af helt inde på karet af vaskmaskinen kan det ikke passe ???

Hvis du har det kan det godt tage nogen timer for at sætte den på igen for der er slet ingen plads, men den skal ja hvordan sige jeg det " vulkes ind på plads " også skal du løsne skruen på tråden og sætte den på plads og stramme skruen igen og der er faktisk kun plads i toppen af hullet , men det nomalt tager det mig en time's tid at sætte den på plads med kørsel.......

Bassebo.....

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 11-12-09 13:23

Hov jeg glemte at fortælle tricket ::::::::: TÅLMODIGHED ::::::::::: så skal du nok klare det..

Godkendelse af svar
Fra : Langborg

Dato : 14-12-09 22:02

Tak for svaret Bassebo.

Kommentar
Fra : Langborg

Dato : 14-12-09 22:04

Det der tålmodighed, er jeg hvis løbet tør for... Er det noget der findes på dåse, så vil jeg gerne købe en ordentlig røvfuld....?? Og hvor hurtig kan de leveres...