/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Facebook folk
Fra : brorteil
Vist : 533 gange
10 point
Dato : 10-12-09 21:03

Jeg må ikke skrive tip som menig medlem, derfor her.

Citat
Facebook åbner dine oplysninger i dag
Facebook, som er de fleste danskeres foretrukne sociale medie på nettet, indfører nemlig såkaldt nye muligheder for at indstille hvilke personlige oplysninger, du videregiver til andre.

Sådan bliver det præsenteret i det popup-felt, du mødes af første gang du logger dig på Facebook efter ændringerne. Det skriver politiken.dk.

Hvis du blindt accepterer de nye indstillinger, vil dine egne private indstillinger forsvinde, og du risikerer at data om dig, vises for mennesker, som du ikke har lyst til skal følge med i den gang på Facebook.

Som udgangspunkt lader de nye indstillinger nemlig alle se din e-mail, dit telefonnummer, dit profilbillede og andre oplysninger.

- Disse nye privatlivsændringer har klart til formål at få Facebook-brugere til offentligt at dele flere oplysninger om dem selv end før, siger Kevin Bankston, en advokat fra Electronic Frontier Foundation, en organisation der kæmper for brugerrettigheder på nettet til politiken.dk.

- Hvad værre er, vil ændringerne faktisk reducere mængden af kontrol, som brugerne har over nogle af deres personlige data, advarer han.

Ændringerne betyder at dit profilbillede, din nuværende by, din venneliste, dit køn og dine fansider bliver offentligt tilgængelige.

Det betyder at enhver anden Facebook-bruger kan se dem på din profil.

Facebook har meddelt at ændringerne har til formål at give brugerne mere kontrol over deres oplysninger, og at ændringerne ikke er til fare for deres privatliv.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-12-09 21:08

Du kan vel bare krydse i de gamle indstillinger eller hva´?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-09 21:09

Så er jeg da tilfreds med at jeg ikke ville accepterer det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-09 21:10

Utroligt så meget du gør ud af facebook, når du ikke er på siden, eller kan fordrage det

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-12-09 21:10

Netop men hvis man IKKE gør noget så er fanden og dine oplysninger
over hele kloden uden begrænsninger.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-12-09 21:11

Nordsted1 jeg arbejder på at nedlægge facet

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 10-12-09 21:11

tjah, jeg så det idag, og der var en mulighed for at klikke af i "behold gamle indstillinger", eller noget lignende. Klikkede dem af i alle sammen, tror ikke der er noget at være bange for...

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-12-09 21:12

smuller54 læs nu nøje hvad der står, hvis du er facebook bruger.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-12-09 21:13

Citat
behold gamle indstillinger

Der ligger fælden og der har facebook ændret i "gamle indstillinger"

Pas nu på folks

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-12-09 21:17

Citat
Der ligger fælden og der har facebook ændret i "gamle indstillinger"

Har tjekket på mine indstillinger og kan ikke se problemet - efter jeg har klikket i gamle indstillinger på alle.

Der er ikke noget at se.
Men det er jo som alt andet på nettet, man skal ikke lægge noget der, som man ikke kan tåle bliver set, såfremt der skulle opstå fejl.

jeg er ikke så nervøs

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-12-09 21:19

Citat
Hvad værre er, vil ændringerne faktisk reducere mængden af kontrol, som brugerne har over nogle af deres personlige data, advarer han

En gang til for prins Knud og alle andre

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-12-09 21:20

Jeg bruger Facebook og er glad for det, og jeg har krydset det af jeg vil vise og det mine venner må se. Det bestemmer man da selv. Er det så svært at se.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-09 21:20

Jeg har også kikket på mine indstillinger, og alt er som det plejer... men jeg lukkede bare den der meddelelse ned, uden at gøre noget ved det, så kan det vel ikke gå galt?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-12-09 21:23

Citat
Jeg har også kikket på mine indstillinger, og alt er som det plejer... men jeg lukkede bare den der meddelelse ned, uden at gøre noget ved det, så kan det vel ikke gå galt?

Ja, så ville jeg lige tjekke igen, for der stod faktisk, at hvis man ville beholde sine gamle indstillinger skulle man krydse af der.

Men det kan du jo hurtigt ordne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-09 21:25

Oki kikker igen

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-12-09 21:25

Jo Nordsted1 så går det galt, alle dine oplysninger tilgængelige for alle,
hvis du ikke gør noget.
Det NYE er at du er begrænset i mulighederne at bestemme hvad der må vises
in public

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-12-09 21:26

Og det min kære dame, fortæller de med så små bogstaver
at de er usynlige

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-12-09 21:28

Ja jeg valgte alle mine gamle indstillinger undtaget mit navn. Det må folk gerne kende.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-12-09 21:29

Citat
Ændringerne betyder at dit profilbillede, din nuværende by, din venneliste, dit køn og dine fansider bliver offentligt tilgængelige.

Det betyder at enhver anden Facebook-bruger kan se dem på din profil.

EN GANG TIL

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-12-09 21:32

Citat
Hvis du blindt accepterer de nye indstillinger, vil dine egne private indstillinger forsvinde, og du risikerer at data om dig, vises for mennesker, som du ikke har lyst til skal følge med i den gang på Facebook

IGEN IGEN

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-09 21:39

Jeg accepterede jo ikke noget, jeg sprang det over.... men rolig nu, jeg har været inde og tjekke og dobbelt tjekke...

Og skulle nogel finde mig, så er jeg desværre slet ikke spor spændende

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 10-12-09 21:48

Folk er sq da bange for det Facebook...

Jeg er nu ligeglad...Hvis de vil gemme oplysninger...så ok for mig....

Jeg bruger nemlig FB som den jeg ér, og ikke nogen "Kandu-dobbelt-profil" - dreng.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-12-09 22:01
Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 11-12-09 00:44

Citat
hvis man IKKE gør noget så er fanden og dine oplysninger
over hele kloden uden begrænsninger.

Man skulle tro at du er eftersøgt for mord, voldtægt og røveri. Tag da en slapper, og lad folk selv vurdere hvor "farligt" det er at have en profil på facebook.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 11-12-09 12:03

Bentjuul

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 11-12-09 12:04

Citat
Man skulle tro at du er eftersøgt for mord, voldtægt og røveri. Tag da en slapper, og lad folk selv vurdere hvor "farligt" det er at have en profil på facebook.

Nej facebook er det værste lort på denne jord.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-12-09 13:28

Det var helt tilfældigt jeg så det brorteil men lidt sjovt

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 11-12-09 14:28

Du ramte lige i plet.

God Jul til dig.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-12-09 14:52

Tak, også god jul til dig og dine

Annuller spørgsmålet
Fra : brorteil

Dato : 15-12-09 11:07

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål