/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
male aludrivhus fra nyt -
Fra : pylleb
Vist : 911 gange
50 point
Dato : 10-12-09 16:23

Hejsa herinde

Mine tanker går i at købe et nyt drivhus i alu, og så male det i en pæn farve.

Hvad gør man fra start af og kan det lade sig gøre, så det både ser pænt ud og kan holde......?

Een eller flere malere der ved det ............?

Julehilsen fra pylleb.......

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 60 point
Dato : 10-12-09 16:42

Hvis du kan klare dig med hvid eller grøn farve på aluen, kan du købe masser af professionelt farvede drivhuse, koster mere end de "naturfarvede", men så ved du det holder.

Aluminium farves ofte med en proces, der hedder eloxering, der også giver en korrossionsbeskyttelse af aluminiumet.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 10-12-09 16:43

Affedt de forskellige dele -mal med en god grunder og derefter med en maling beregnet for metal
Dette var mit bud

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 10-12-09 16:45

Kan du finde dig i farven Grøn,så kan du jo købe det færdig.

Godkendelse af svar
Fra : pylleb

Dato : 10-12-09 17:17

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-12-09 17:17

Hvad mener du med pæn farve. ?

Jeg har købt et i mørk grøn i Bilka og jeg ville ikke binde an med at male et alu, drivhus selv.

Det har en flot blank overflade og er ikke bare maling, men en form for emalie.

Det er ligeså blankt og flot efter 3 år og bliver ikke angrebet, som et alu.drivhus.
Jeg kan ikke huske forskel i prisen, men mener at det var omkring 1000- kr for 5 kvm i forhold til et alu.drivhus.

Mvh Smuller54

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-12-09 17:18

ja, så kom jeg for sent - havde lige skrevet mens du accepterede,

mvh Smuller og held og lykke med projektet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-12-09 18:50

Selv tak, pylleb, jeg er sikker på et færdigbehandlet drivhus holder meget bedre end et hjemmemalet, og primer/maling mv løber hurtigt op. God fornøjelse med det