/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win7 på hp bærbar
Fra : Melander
Vist : 1461 gange
500 point
Dato : 09-12-09 22:20

hej alle

jeg har en bærbar hp pavilion dv9000 series og den har jeg smidt en fuld inst. af win7 pro på..

bad idea...

nu mangler jeg 2 base system device og 1 coprocessor drivere og hp har bestemt sig for at min model vil de ikke lave win7 drivere til, hvilket jeg selvfølgelig ikke havde tjekket.

det er tilsyneladende mit grafikkort der mangler drivere. og min fingerscanner..

hjælp mig dog.. spørg hvis du lyster...så er der 2000 point...for win 7 er for fed...

mvh
Melander

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 22:37

Det hjælper jo ikke den er "fed" hvis der ikke findes drivere

Før eller siden lærer "folk" det vel... De fleste notebooks er bygget TIL ET GANSKE BESTEMT SYSTEM og hardwaren er IKKE i alm. handel - derfor findes der ofte IKKE drivere til det.

Muligt det kommer ad åre - men så længe vil du vel ikke vente

Så tilbage til det den er født med - eller køb en ny MED win7

2000 point "bygger" ikke en driver

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-12-09 22:39

Den er da født med Vista.

Jeg har WIN 7 kørende på den jeg skriver fra nu det er også en HP jeg kan ikke huske om jeg lod den kigge i Wistas windows mappe for at finde de manglende komponenter.

Men det kan du jo starte med at lade den gøre.

vh Ben

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 09-12-09 22:44

refi c´mon en driver for 2000 pointdask, det må du kunne klare....

BenjaminH. jeg kan ikke selv bestemme hvor den skal søge....

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-12-09 22:59

Citat
2000 pointdask

du kan ikke give mere end 500

win7, 32 eller 64 bit?

dv9000, kan du være lidt mere præcis, dv90????

generelt: du kan mange gange klare det med en vista driver, i nogle tlfælde kan en xp driver enda gøre det

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-12-09 23:06

På dig Vista drav i mappe SW setup ligger HPs programmer til instalation HPs programmer.

Accepteret svar
Fra : PandaD

Modtaget 500 point
Dato : 09-12-09 23:49

Melander.

Der er en enkel mulighed.
Der findes nogle programmer som kan finde drivere til din PC, selvom producenten af pcen ikke har kodet dem. Blandt andet Driver Genius, de understøtter Windows 7.

MVH
Casper

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-12-09 14:11

min hp 9889eo kører win 7 med alle vista driver fra hp

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 10-12-09 16:23

panda>>>>>> den vil have en registreringkode

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 10-12-09 16:23

exter>>>> win7 64 bit dv9813eo

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-12-09 17:08

dv9813eo
32 bit

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-12-09 17:29
Kommentar
Fra : Melander

Dato : 10-12-09 23:07

ultra du skriver dv9813eo 32 bit hvorfor?????

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 12-12-09 20:13

Tak for svaret PandaD. tjoo det kostede godt nok 200,- og var lidt svært at få til at gøre som jeg ville men det lykkedes min WEI er gået fra 1,0 til 3,6 og det eneste den melder fejl på nu er en coprocessor som jeg ikke ved hvad er til.....

her er de 500 point jeg laver 3 tråd til dig med 500 i hver så du får dine 2000 point tak for hjælpen til alle....

mvh
Bo

ps. w7 styre for vildt....