/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvis Kandu lukker.
Fra : Eyvind
Vist : 938 gange
500 point
Dato : 09-12-09 22:10

.....................Hvis nu Kandu lukker på grund af al den ballade og profilræs.................

Så er der disse fora at hoppe ind på.

Almindelig snak:
http://www.din-debat.dk/forum/
Måske et godt sted at mødes hvis Kandu lukker.

Computerspørgsmål
http://www.eksperten.dk/

Hjælp til programmet ubuntu
http://www.ubuntudanmark.dk/

Der er sikkert mange flere gode fora.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-12-09 22:14

Vi kan da lave en gruppe på Facebook

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-12-09 22:15

Det har du ret i Eyvind, men jeg håber stadig at kandu får bugt med mangeprofilen med det de har iværksat, og måske delagtiggør os deri på et tidspunkt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-09 22:16

Jeg er ikke meget for face book..............bruger googlewave

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-09 22:17

Og Skype......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-12-09 22:22

Kommentar
Fra : xbruger

Dato : 09-12-09 22:27

No 1 kendte jeg ikke. Tak. Ser fin ud !

Håber ikke Kandu.dk lukker !

Det er der vel heller ikke nogen grund til.

Da de fleste her er dybt seriøse brugere, så hvorfor lukke butikken?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-12-09 22:32

Citat
Computerspørgsmål
/www.eksperten.dk/
nope, trådte åbenbart en coadmin over tæerne og fik besked på at smutte (åbenbart uden at fortælle det til admin, men det er åbenbart helt iorden der)

Citat
Hjælp til programmet ubuntu
/www.ubuntudanmark.dk/
kostede mig en hel dags ekstra arbejde at modtage "hjælp" derfra, kan IKKE anbefales

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-12-09 22:34

glemte lige:

computerspørgsmål
http://www.experts-exchange.com/

Accepteret svar
Fra : yearhouse

Modtaget 500 point
Dato : 09-12-09 23:54

Ingen grund til panik...

Vi "seriøse" skal bare lære at ignorere. Måske har nogen en grund til at have flere profiler?....Jeg kan bare ikke få øje på det.

Båtnakker der bruger det som legeplads elsker denne form for "skælde-ud". Måske er det noget seksuelt?....eller mangel på samme

Nej. Det er blot fordi båtnakkerne fylder "mediebilledet"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-12-09 01:59

Citat
Vi "seriøse" skal bare lære at ignorere
så sandt som det er skrevet men hvornår og hvordan lærer vi det, der er altid mindst 2-3 stykker som skriver i mangeprofilsen spørgsmål hvis Kandu lukker eller i andre "seriøse" brugere forsvinder over i et andet forum, så stopper jeg - jeg bruger UbuntuDanmark af og til men bestemt ikke til daglig som jeg gør med Kandu, i øvrigt er jeg ikke specielt begejstret for den support som ydes der i øjeblikket, jeg har fået meget mere hjælp i Linux kategorien her på Kandu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-12-09 02:02

EXTERMINATR jeg og sikkert mange andre er slet ikke gode nok til engelsk, så et engelsk sproget forum vil jeg aldrig nogensinde skrive i, nok forsøge at stave mig gennem noget som måske kan hjælpe men aldrig selv forsøge sig med at stille et spørgsmål

Kommentar
Fra : godavs

Dato : 10-12-09 05:30

Eksperten er fin nok. Men det er "kun" PC spørgsmål, hvad der jo også er super. Ikke alle disse sær kategorier, som findes på Kandu.dk. Og så findes der altså også nogle festoriginaler på Eksperten, som bliver mopsede over ingen verdens ting (lige som visse folk her på Kandu.dk). Jeg fordeler altid points hos Eksperten (Hvis der altså kommer flere brugbare svar) Og så var der f.eks én bruger, som mente jeg var komplet useriøs, hvis jeg syntes at *B* fortjente (nogle få) points for hans svar, for ham *A* havde hjulper meget bedre (lidt måske?) så ham skulle have alle points for sig selv. Og nu ville **ingen* hjælpe mig mere for fremtiden, fordi jeg var så useriøs! - Det var der så bred enighed om var noget pjat, da jeg spurgte om det i et spørgsmål om Eksperten.

Men altså hos eksperten sidder der altså frustrerede personer, som hænger sig i bitte små ting, akkurat som her på Kandu.dk.

Visse folk som er så fintfølende og "seriøse" at det grænser til det kedelige.

Ubuntu forum har hjulpet fint, syntes jeg.
(Kender ikke til situationen præcis lige nu - men generelt er de da gode til at hjælpe med denne specielle styreform)

Så er der jo Kim Ludvigsen "Ludvigs Hjørne - Kan anbefales. Eller hvis det er Firefox - Firefox forum, hvor Kim Ludvigsen også holder til.

Opera har et forum "Opera solves", som er rigtigt godt.

godavs

Kommentar
Fra : godavs

Dato : 10-12-09 05:31

Spywarefri forum og MalwareChecks forum er jo også en god mulighed.

Kommentar
Fra : godavs

Dato : 10-12-09 05:41

Jeg tror ikke på at Kandu.dk bliver lukket (håber det heller ikke) - Det med at lukke Kandu.dk har jeg hørt så tit i tidens løb.

Ulven kommer ...

Og der sker ikke en dyt alligevel ...

Hvor mange gange har seriøse brugere ikke skrevet at man ville boycutte Kandu.dk fordi de ikke sendte denne præmie, som bliver sat i udsigt hver måned.

Ja, nu ville man meddele annoncørerne at man ville boycutte Kandu.dk !

Stor enighed.

Intet sker alligevel.

Folk kommer jo ind på trods af det, og er vel i grunden lige glad med at "firmaet" fører falsk markedsføring ved at stikke folk blår i øjnene om denne fantastiske præmie, som vist nok ikke findes i det virkelige liv.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 10-12-09 07:02

Der var en utrolig masse kiv og tilsvining mellem nogle bestemte brugere på it-svar. De kunne overhovedet ikke dy sig for at komme med private svinske og totalt uvedkommende bemærkninger til og om hinanden, lige meget hvad en tråd handlede om.

Først blev pointsystemet skrottet, senere blev der indført moderator til at udelukke eller stryge useriøse indlæg, men disse tiltag hjalp ikke.

Resultatet er, at it-doktor er lukket. Det er synd, for de seriøse "doktorer" kunne give gode og brugbare løsninger på mange problemer. Desværre fik ballademagerne overtaget. Der står ganske vist på siden at lukningen er midlertidig, men den "midlertid" trækker kraftigt ud.

Lad os håbe at kandu slipper for at lide den samme skæbne.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-09 08:12
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-09 08:16

Tjae noget er der da sket, Månedens præmie er væk i højre side, hos mig,
så jeg får nok ikke mine 500,- i julegave

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-09 08:24

Nu bli'r der sq ryddet op

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-12-09 09:29

Velkommen tilbage fra de blacklistede Palle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-09 10:21

Jeg håber aldrig kandu lukker... jeg syntes det er dejligt at der er så mange kategorier.. jeg kan få hjælp/svar på alt mellem himmel og jord ... takket være jer

Hvis det nu skulle ske, så kan vi da snakke sammen her http://go.yaplet.com/

Kommentar
Fra : pve

Dato : 10-12-09 13:16

Citat
Tjae noget er der da sket, Månedens præmie er væk i højre side, hos mig,
så jeg får nok ikke mine 500,- i julegave
- så må du da gerne sige til, da jeg ikke har fået mine fra da jeg "vandt" for september måned

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-09 13:48

Ja hvis jeg ikke får de 500,- kommer jeg til at aflyse tur til Fyn og julegaver til ungerne

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-12-09 13:53

Klaudi lav de gaver selv.

Jeg håber heller ikke at kandu lukker, det er et helt specielt koncept som vi skal værne om.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 10-12-09 13:53

Kan du ikke bare give dem et tilgode bevis og så ellers finde cyklen frem ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-09 14:17

Kandu lukker ikke

http://www.kandu.dk/newuser.aspx

Citat
For at blive medlem, skal du blot skrive det brugernavn du ønsker at bruge, samt din e-mail adresse og mobilnummer. Herefter sender vi dig et kodeord via SMS og e-mail, som du kan lave om, når du er logget ind i systemet.

Dit kodeord bliver sendt i 2 dele som herefter skal sammesættes til et. Den ene halvdel af dit kodeord modtager du via SMS og den anden halvdel vil du modtage via e-mail.

Sammensættes således: [SMSKode]+[EMailKode]

Dit mobilnummer vil ikke blive brugt til andet end at kunne identificere dig når du registrere dig på Kandu.dk.

Hvis du ikke allerede har læst kandu.dk's brugerbetingelser, så tryk her.

http://www.kandu.dk/tip20507.aspx

Jeg er ikke sikker på at ovennævnte link kommer til at virke, men log af kandu og læs betingelserne for at blive medlem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-09 14:26

Citat
Kan du ikke bare give dem et tilgode bevis og så ellers finde cyklen frem ?

Jow det blir' jeg vist nødt til

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-09 14:30

Så os lige dette

Citat
De folk som stadigvæk har en præmie til gode, vil modtage dem indenfor de næste par dage.

så det kan være jeg slipper for cykelturen

Kommentar
Fra : pve

Dato : 10-12-09 14:36

Citat
så det kan være jeg slipper for cykelturen
- ja, men i disse klimatider vil det sikkert være godt for miljøet, og jeg ville ikke bestille biletten før du har set pengene

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-09 14:55

ja det kunne jo være at jeg skulle cykle
(har lige været ved doktor i dag, tror os han syntes det var en god ide)

Så bli'r der os mere til børnene

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-12-09 15:00

Citat
ja det kunne jo være at jeg skulle cykle

Klaudi så husk hjelmen
Der er rigeligt med folk her der har fået en hjernerystelse.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-09 15:06

Kommentar
Fra : Jørn_Rudolph

Dato : 10-12-09 18:24

Citat
Nu bli'r der sq ryddet op

Ja - I Top og Bund, og intet er fejet ind under gulvtæppet !

JR

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-09 19:12

EXTERMINATOR >
computerspørgsmål
http://www.experts-exchange.com/
Hvor skifter man til Dansk.

Den tilmeldingsmetode Ans henviser til kunne måske stoppe alle de "hurtig en ny profil", men nok ikke flerprofilerne som sådan.

Ps.
Jeg har ikke været inde og kigge på al den oprydning som i snakker om, men det lyder spændende.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-09 19:20

Tumpen Jørn_Rudolph har fundet vej til kandu - igen - så det kan ikke være så svært

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-12-09 21:24

@ Eyvind: du skifter det da inde i dit hovede
Der er jo også nogen der oversætter med google translate: DET VIL JEG GODT FRARÅDE, det kommer der helt sikkert ikke noget godt ud af.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-09 22:15

Hov hov... Eyvind : Glem nu ik' at jeg også er bruger dér..

Altså: http://www.experts-exchange.com/ ..har også en; molokyle

..udmærket IT-forum, ...men på anglo-saksisk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-09 10:22

Min kone siger at der er en radioudsendelse hvor man tager en Dansk julesang.
Oversætter den til engelsk.
Oversætter denne oversættelse til Dansk.
Nu er der så nogen som skal gætte hvad det er for en sang......................
Det er nok Google de bruger.

Det lyder lidt som min skoletid, hvor det var min lærer, som skulle være den dygtige "gætter".

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-12-09 10:28

Kan vi ikke få et hint??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-09 10:35

Min kone er ude og efterårsgrave - men jeg spørger hende når hun kommer ind og frosten er tøet omkring kæberne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-12-09 10:37

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-12-09 10:50

Go' formidag på 4eren
http://www.dr.dk/p4/formiddag

Hvis det var julesang hint

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-09 11:10

Tak Klaudi - så kan den have blive gravet færdig i dag uden afbrydelser, ud over severing af diverse måltider.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-09 11:14

Tak for svaret yearhouse. Nemlig.