/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
ryanair
Fra : ara
Vist : 1038 gange
200 point
Dato : 09-12-09 17:34

Hej.

Håber nogle kan hjælpe mig med mit problem. Ryanair kan ikke.

Jeg har bestil en flyrejse på nettet. Da jeg var færdig med at booke
så regningen således ud.

319.92 eur total fare
172.24 eur taxes fees og charges
40 eur pessenger fee, web check in
60.00 eur passenger fee, checked bags
32 eur passenger fee priority bording
40.00 euro passenger fee. handling fee
664.16 eur total paid.

Jeg kan så se at dette skulle blive ca små 5000 kr, men de har trukket
knap 5270 fra min konto. Dette regner jeg med en kurs på 7,5.

Nogle der kan fortælle mig hvorfor det er blevet dyrere???

Jeg har både sendt en mail og ringet til Norge/Sverige men der er konstant optaget.
Lyder sgu underligt.

mvh

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-12-09 17:43

Der er sikkert også gebyr på anvendelse af betalingskort..

De har gebyr for alt...

Kommentar
Fra : ara

Dato : 09-12-09 17:46

Det ved jeg at de har, men er det ikke de 40 eur hvor der står "passenger fee. handling fee"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 17:53

Du kan se deres afgifter her....

http://www.ryanair.com/en/questions/table-of-fees

Men det er garanteret noget der IKKE står på regningen fra bookingen (ca. 40€)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-12-09 17:53

Det vil jeg ikke mene, så havde de sikkert skrevet typen af betalingskort med, da de taksere disse forskelligt.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 09-12-09 17:54

http://www.ryanair.com/da/questions/table-of-fees

prøv lige at se her: under Administration Fee

Kan det være det, eller er de på regningen?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 09-12-09 17:55

Jeg tror det er dette her

40 eur pessenger fee, web check in

for at tjekke ind

Du har da godt nok dit hyr med det selskab

Kommentar
Fra : ara

Dato : 09-12-09 18:02

Det må du nok sige Nordsted1.

Man skal virkelig passe på med dette selskab, men det vidste man jo godt

Det drejer sig jo "kun" om ca 300 kr, men syntes sgu det er frækt alligevel.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-12-09 18:11

Det kan jeg kun give dig ret i Ara.... jeg tror da ikke det ville være det flyselskab, jeg ville satse på hvis jeg skulle på ferie

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-12-09 18:12

Håber nogle kan hjælpe mig med mit problem. Ryanair kan ikke.

Så kan de da bare give dig pengene retur, -- hvis du beder om dem, så får du en forklaring på hvorfor
de har trukket dem

Kommentar
Fra : ara

Dato : 09-12-09 18:21

Det er jo ikke sådan lige til når man ikke kan få fat på dem

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 09-12-09 19:08

Jeg kan se at du "også" har krydset af om du vil gå ombord som nogle af de første 32 eur.

Det koster når man ikke læser "alt" især når man benytter Ryanair, har selv fornylig måtte betale 60 eur fordi jeg havde glemt mit boardingpass som jeg selv havde printet ud hjemme.

Surt show.

prosat

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-12-09 19:25

Et glemt boardingpass er nu en alvorlig sag, men gebyret hænger ikke sammen med omkostningerne.

Når jeg skal flyve tjekker jeg mere end een gang om jeg har pas og udprintede papirer klar hele tiden, disse to ting har 1. prioritet.
Forbrugerombudsmanden har kritiseret Ryanair og andre flere gange, man må håbe at der snart sker noget.
Det svarer jo til at man tager en pose sukker ti 3 kroner i Netto og skal betale kassegebyr ved båndet samt gebyr inden man tager posen ud af butikken

Kommentar
Fra : ara

Dato : 09-12-09 20:13

Til prosat.

Jeg har læst "alt". Det er med vilje at jeg har booket til at må gå først ombord på flyet, da
to af os har flyskræk, og gerne vil sætte sammen.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 09-12-09 22:48

ja måske ikke meget hjælp, men så lad dog være med at bruge de fupflyvere...

mvh Melander

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 10-12-09 00:46

Til LuffeA

Tja, printet lå i printeren, det tog 5 sec. at printe et nyt boarding pas i mit tilfælde, de tjente 5 mia.
på div. gebyre i sidste regnsskab år.

Den er ikke længere end at man betaler rigtig dyrt første gang man bruger lav pris selskaberne, næste gang man evt. flyver har man øre og øjne åbne, min er.

Ellers held og lykke ara, håber det lykkes for dig at få fat i dem.

Prosat

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 19-12-09 10:52

Tak for svaret Nordsted1.