/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
til de halvhellige hylere
Fra : Heidi-Ho
Vist : 1331 gange
50 point
Dato : 08-12-09 21:01

Kære Fido, Godsejer Øjenbæ3/4, Sandhedsvidnet, Tonganeseren, Habibiprop, osv....

I skal ikke snydes for opskriften til en god kage.
Jeg har derfor udvalgt opskriften på en citronmåne, som I kan nyde til eftermiddags-theen i jagthytten efter en hård dags jagt på godset........

Ingredienser: 2 æg
175 g. sukker
1 dl. Kærnemælk
0.5 dl. oliemargarine
1 tsk. Revet citronskal af en øko citron
150 g. hvedemel
50 g. majsstivelse
0.5 tsk. Natron

Citronglasur:
150 g. flormelis
1.5 spsk. citronsaft
1 tsk. revet citronskal (øko)

Læg mærke til, kære venner, i ingredienserne indgår natron. Natron skulle efter sigende være godt for sure opstød..... så hug endelig til kagen.

Til theen og citronmånen, kan der evt. nydes lidt Piratrom - endelig ikke for meget - for Guds skyld da. Må jeg i den forbindelse komme med et godt råd. ?............................JOW, jeg må.!!!
Tag et snapseglas, fyld det kvart op med Piratrom. Tag derefter snapseglasset med hen til vandhanen og fyld snapseglasset op til randen med det dejlige forfriskende postevand. (denne fremgangsmåde forhindrer iøvrigt også løssluppen tale og halvsjofle vittigheder)

Løft så jeres glas og udbring en skål for livet - I har kun det samme.

God appetit.!!

Mvh

Jeres kære HH......

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-12-09 22:42

Pas nu på at I ikke får H.H.`s fine kage i den gale hals, for så kan I jo nemt komme til at hoste voldsomt og det kan medføre vand i underhylerne, så er i våde og klamme også når I kommer ud af jagthytten. Hvis I da ikke er på jagt hos godsejere, for man må jo formode, at han har en jagt stue med pejs. Så I kan tørre bukserne først – sjovt at se Jer rende rund med bar r.. – Det kunne jeg godt tænke mig

Selvom jeg serverede kagen for mine gæster på lørdag, så ville det problem ikke kunne opstå, for på min jagtgård er der altid kaffe på kanden og mine gæster er ikke hverken selvglade eller forslugende, men fornuftige mennesker, som forstår at nyde samværet med andre brave jægere og det er lige meget om de til daglig er direktører, læger, pensionister eller arbejdsmænd ved kommunen. Misundelse er for dem et ukendt begreb.

Mit problem er at vi aldrig er mere end 10 mand på jagt af gangen og der derfor er nogle, som engang imellem må stå over og det er de kede af.
Menuen på lørdag bliver jægergryde.
En stærk krondyr bullion afkog af eksempelvis et halsstykke ca. 1 liter.
Grønsager, løg, hvidløg, slat, peber, kartofler, stegte krondyr stykker, skåret i små tern.
Kogen i bullionen som er smagt til med soja, engelsk sovs, ribssaft, fløde og voila så har man en jægergryde.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 08-12-09 22:45

Hej Heidi

Skønt at se dig her.

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 09-12-09 06:49

Hvis I da ikke er på jagt hos godsejere, for man må jo formode, at han har en jagt stue med pejs.

Rigtige jægere. Hvis de skal havde noget at spise. Spiser de ved åben bål i skoven.

Så I kan tørre bukserne først – sjovt at se Jer rende rund med bar r.. – Det kunne jeg godt tænke mig

At BB har de lyster at vil se bar r.. kan man godt forestille sig. Fy ha

Menuen på lørdag bliver jægergryde.
En stærk krondyr bullion afkog af eksempelvis et halsstykke ca. 1 liter.
Grønsager, løg, hvidløg, slat, peber, kartofler, stegte krondyr stykker, skåret i små tern.
Kogen i bullionen som er smagt til med soja, engelsk sovs, ribssaft, fløde og voila så har man en jægergryde.

Vi må sige BB kolonariske evner, er mere end man har har forventet. Det er sandsynlig en gammel brunsthjort BB selv har nedlagt, og derfor skal anvendes i krydret vildgryde, med ingredienser så man ikke kan smage brunsten.

BB lad os høre om du har flere vildt retter og om skjulte talenter på det kolonariske vi aldrig har hørt om, vi er lutter lydhøre, hvis der er retter vi ikke har lært ved madlavnings kurser for finere mænd.

Om alt er, tak for opskriften Fido

Kommentar
Fra : sober

Dato : 09-12-09 07:05

Heidi Ho Ho Ho alle jægere

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-12-09 08:53

Fido skrev:

, hvis der er retter vi ikke har lært ved madlavnings kurser for finere mænd.

Om alt er, tak for opskriften Fido

Jeg vidste, at du kom på jagt hos godsejeren, men at han tænder bål i parken. Det er løgn. Det vil hans kone ikke ha`

Jeg har lige hørt i min øre snegl, at du hedder FIDO Æ.B. B........ - hvis det passer så er julen redet!
For så står du ikke på listen over dem, der er inviteret til på lørdag

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 09-12-09 09:27

Kære BB

Jeg står sansynligt ikke på listen der skal deltage i din jagt, det er godt nok en stor skuffelse. Men for en sikkerheds skyld vask alligevel hænderne grundigt, når du går i gang med vildt retten, husk og tør næse og mund så der ikke kommer snot mundvand i sovsen, dette ville være væmmeligt.
Pas nu på ikke at jage for meget med krodyrene. Fido skal nenlig på riffel jagt i området, på lørdag, og jeg er nemlig ikke med i den frivillige krondyr aftale, som andre i området heller ikke overholder.
Det skulle være en sand fornøjelse hvis der kom et krondyr forbi, med påtegning BB.som jeg kunne nedlægge.
Husk vildtet er der ingen der ejer, og kan en stakkels tyende også få sig en steg, vil du sikkert ikke blive misundelig over.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-12-09 10:49

Kære alle.

Tak for alle de dejlige svar som er kommet vedr. citronmåne- drømmeopskriften.
Og ikke helt uvæsentligt, sikken dog en behagelig tone der bliver holdt - lækkert.!

Fido, den skælm, kom ind på emnet, "madlavning for finere mænd" OH, den formulering, den formulering.
Jeg har engang gået på et madlavnings kursus i aftenskolen, det hed; Finere madlavning for mænd......Nå, men sådan er der jo så meget. Alt skal jo laves om i vore dage.

Nå, men tilbage til det her madlavningskursus for finere mænd......NEJ SKU.!!! Finere madlavning for mænd.

Ved I hvad vi skulle lave som første ret.???............................... Nej I ved ik'.!!
Vi skulle lave frikadeller som vores mormor troede hun lavede dem.....Hva'ba.....?!! På et finenere madlavningskursus.????

Hvis ikke det var fordi vores kok så ud som hun gjorde, så havde jeg sprunget fra kurset.
For satan da, hun var et lækkert skår......mums.....
Jeg erindrer endnu den gang "de finere mænd" skulle lære at lave medisterpølse.........Jaaarrmen Jaaaarrmen........bare den måde, dette stykke dejlige kvindfolk holdt medisteren på.............PYVVVVV......... ØØØHHHHH...................... nå, det var de frikadeller jeg kom bort fra..........

Såvidt jeg husker, lød opskriften på frikadeller som vores mormor troede hun lavede dem, således;

1 kg svinefars af bedste kvali. Endelig ikke for fedt.
4 store løg
Salt og pepper efter behag
2 æg
1 halv danskvand......endelig uden citrussmag
Mælk.....i passende mængde
Rasp - endelig ikke for meget, og endelig ikke for lidt

Rør hele svineriet sammen med en blå grydeske i en stor rød Margretheskål - endelig rød....

Sæt stegepanden over blusset på gaskomfuret - husk at tænde for blusset...........
Hmmmmmm......hvis I bruger elektrisk komfur, så ved jeg ikke rigtigt hvordan.? I aftenskolen brugte vi kun gas.........Såeeeee................????..........Nå men videre..

Når stegepanden er blevet rygende varm, smides der en ordentlig klump stegemargarine på panden. Når margarinen er smeltet, skrues der ned for blusset.....Hmmmm...såvidt jeg husker 2 klik nedad...???

Nå, nu skal vi til at forme frikadunserne........
Man tager en spiseske af navnet raadvad, dypper skeen ned i fedtstoffet og tager en skefuld fars, klasker farsen op ad siden på den røde Margretheskål, og former nu frikadunsten så den er pæn oval - og så fremdeles, indtil hele panden er fyldt med deller.............IKKE BRUGE NÆVERNE - griseri af første klasse. Det sagde skønjomfruen altså til os.

Nu skal sovsen så laves.
Man tager.....???? Åh nej, jeg har sku' glemt opskriften på sovsen.....
Men spis frikadellerne til et godt stykke rugbrød - og der må gerne serveres en let bajersk øl dertil.

Welbekomme.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-12-09 10:53

Nej nu til lægger du mig for store evner: Jeg har skam ikke malet mit navn på alt kronvildt og at en enkelt person i området ikke kan overholde indgåede aftaler. Ja det har desvære medført, at vi er nogle stykker, som har aftalt en ny. Nemlig at der kun nedlægges en kalv og et stykke kronebærende, så pa du på at du ikke bryder aftalen, for så er jeg sikker på at du aldrig bliver inviteret på jagt igen i området og måske mister du din stilling

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 09-12-09 10:56

Omtalte kursus var altså lavet for finere mænd og ikke omvendt. Du vil da også lave op og ned på alting, ligesom min ven BB.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-12-09 11:04

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 09-12-09 10:56

--------------------------------------------------------------------------------

Omtalte kursus var altså lavet for finere mænd og ikke omvendt. Du vil da også lave op og ned på alting, ligesom min ven BB.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Igen Fido eller skulle vi hellere kalde dig steno. Det var altså ikke mig der opfandt den med madlavning for finere mænd, men dig selv.. Og fin det er du jo ikke, det kan en hver jo se af dine indlæg her.

- og lad os så komme tilbage til maden. Det er langt mere interessant end dine forkølede meninger om, hvordan jeg forvalter det kron- og då vildt, som findes på min jagt. For lige gyldig om du sidder i skel eller ej, så er det ikke noget du nogensinde får indflydelse på forvaltningen af.

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 09-12-09 11:29

Kan det være rigtigt du vil fyre mig BB. Nu er det jo ikke sikkert jeg praler med når jeg skyder et krodyr. Og hvad indflydelse har Ballegaard på det, gør dig nu ikke for store tanker, om dig selv.

Man må nok undre sig lidt, når vi ser deltagere antallet ved Ballegaards vildt parader, at deltager antallet er skrumpet meget ind på det sidste, det er nok som Ballegaard skriver i sin indledning, på hjemmesiden, nogle er faldet af i svinget
Vi ser heller ingen billeder af Ole Roed og hans broder, eller nogen andre kendte personligheder, ej heller jagtkammeraten prins Richard.
Årsagen kunne måske også findes, når man ser på omgivelserne.
Når vi ser billederne fra omgivelserne omkrig jagtgården og ligesådan hjemme på Botterupvej 3 er det jo ikke det mest indbydende.
Omgivelser omkring hvor folk bor, er det første indtryk man danner sig om de personer man gæster,.hermed ikke sagt andet det kan være folk der kan besidde en stor gæstfrihed.men generelt fortæller omgivelserne hvilke folk der bor inden for. Derfor før man siger ja tak til en invitation, er det via nettet, let at se et lugtfoto af stedet.og danne sif et indtryk.
Jeg vil nok sige hvis madlavningen ikke er mere proper ,end oprydningen udenfor, som billederne med al tydelighed viser, ville jeg nok betakke mig for at takke ja tak til vildtgryde ala Ballegaard.
Fido

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 09-12-09 12:13

Begynder du nu igen BB at lege hvor herre.

Hvordan var det nu, var det ikke engang sidste år, at BB skrev her på Kandu, ar han var en højt provoluret medlem af et landsdelcenter for krondyr, og han viste forfalskede breve, der var sendt til ham, ja computere er taknemlige, for at man kan videre give forfalskninger..
Var det ikke her Sandhedsvidnet afslørede at BB kun var en nar, som ikke figurerede på nogen som helst lister over medlemmer af krondyr lav Det kan godt være at BB dårlige hukommelse må melde pas , siden han begynder igen med sit evindelige sluder, og tror han har indflydelse på hvem der kan fyres, og taler ned til andre om de er hegnskytter når de er på lovlig jagt..indse dog for fanden du er og bliver kun en nar, uden indflydelse på noget som helst.

Fido Fræk.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-12-09 12:21

Så har du gang i den igen og må have min ven: http://bb-jagt.dk/images/min_mening.jpg
var det min tråd var du blevet disket for personfnidder

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 09-12-09 12:28

Begynder du nu igen at lege hvor herre.

Hvordan var det nu, var det ikke engang sidste år, at BB skrev her på Kandu, ar han var en højt provoluret medlem af et landsdelcenter for krondyr, og han viste forfalskede breve, der var sendt til ham, ja computere er taknemlige, for at man kan videre give forfalskninger..
Var det ikke her Sandhedsvidnet afslørede at BB kun var en nar, som ikke figurerede på nogen som helst lister over medlemmer.. Det kan godt være at BB dårlige hukommelse må melde pas , og begynder igen med sit evindelige sluder, og tror han har indflydelse på hvem der kan fyres,.indse dog for fanden du er og bliver kun en nar, uden indflydelse på noget som helst.

Fido Fræk.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-12-09 13:21

Så så, i to. Ka' vi li' få lidt ro i køkkenet.!!!
Det er jo ikke til at koncentrerer sig om opskriften når I to bavianer taler med store bogstaver (Nøøøøøøj, den var god.....store bogstaver)

I har 2 opskrifter i kan arbejde på - nemlig på citronmånen (som er skide god)
Og ææææææhhhhhhhh på en gang frikadeller.....ikke at forglemme...

Min opfordring lyder til jer 2; På med hjemmeskoene, skift den fedtede undertrøje ud med en ren af slagsen, gak ud i moders køkken, og på med forklædet. HUSK endelig at vaske klør fem godt og grundigt - der er ikke noget værre end en knasende citronmåne og ditto frikadeller.

Med hensyn til blacklistning af personer. Jeg kunne aldrig drømme om at blackliste nogen som helst.
Næææææææææhhhhhh, jeg har helt andre metoder....Hvis I ikke er ordentlige, får i opskriften på marmorkage og pebernødder.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-12-09 14:18

Lige på falderebet, inden jeg lukker denne tråd.

Jeg tror det var igår morges, at TV2's morgen-TV oplyste, at alle danskere burde springe morgenkaffen over for at spare på CO2 udslippet.........Det sagde de sku'.!!!
Alt imedens Tivoli (hvor de sendte - og sender fra) var badet i et stort lyshav - ikke nok med det, stod morgen-værterne og sluprede kaffe i sig........

Og iøvrigt, havde vi meget CO2 udslip i middelalderen.????
Arh, jeg tænker bare på, at dengang, altså i middelalderen, var det 2 grader varmere end det har været i år 2009.......Jeg spørger bare....

Øhhhh, hvem sagde Kejserens nye klæder.?

Guten heute liebe leute.....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-12-09 16:44

Hvor er jeg glad for at jeg i følge dig H.H. forurener langt mindre end Fido flab

Og fordi han også bruger energi på at lyve så får han:http://bb-jagt.dk/images/min_mening.jpg

Han skrev at han skulle på hjortejagt hos en af mine naboer på lørdag. Det undrede mig for to af dem er inviteret til min jagt, så jeg ringede lige til de sidste og ingen af dem afholder jagt på lørdag
De har alt for travelt med juletræer og pyntegrønt - så nu har vi altså lige konstateret, at det Fido skriver er løgn- - men sådan går det når man uden at vide det mindste

Men kære læsere tro nu ikke at Fido bliver af den grund. Det kræver jo lidt højde fra øjnene og op..

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 09-12-09 19:33

Hvor er det synd for dig Balledreng at HH ikke vil blackliste Fido. Ja sandheden er ilde hørt om hvordan det roder omkring dig, det skyldtes du er lud doven, og ikke gider krasse, hvor du klør.derfor ser der herrens ud i dine omgivelser.
Din hukommelse står det også sløjt til med. at du ikke kan huske hvordan du pralede med du var med i et stort frivillig landsdelcenter forvaltning af kronvildt, og du viste falske breve om hvordan du fik referater fra møderne, som Sandhedsvidnet afslørede at du ikke figurerede i nogen krondyr lav, nej du er kun en sølle lille opblæst nar, som pynter sig med lånte fjer. tag dig nu sammen og få ryddet op omkring jagtgården, du har to dage til lørdag, da kommer jeg forbi og ser hvordan det ser ud. husk jeg er lige i nærheden, byder du på vildtgryde siger jeg nej tak.

Fido.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-12-09 20:46

Nåååååååååååå...I bliver ved med at kævles, I to.

I bad selv om det. Her er opskriften på marmorkaw'

125 g smør/margarine
100 g sukker
3 æg
1 tsk bagepulver
250 g mel
1 dl mælk
3 spsk kakao

Husk endelig at drikke rigeligt med væske til når i indtager vidunderet. Kaw'en er tør som ind i hewle....

Skulle I være så uheldige at skide i bukserne, betyder ikke en døjt - I kan nøjes med at ryste underbukserne for støv.

Bon appetit.

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 09-12-09 22:50

Til Heidi.

Det er nogle kraftige bagværks opskrifter du disker op med Heidi, pas nu på du ikke tager livet af sarte Bent.
Gad vide om han allerede ligger underdrejet, inden af bagværket eller det er fordi han er blevet konfronteret med nogle sandheder, om hans personlige løgne, som han havde forventet var gået i glemme bogen.
Vi ser i dag, hvordan det er gået ærlige Bendt betjent, han er igen kommet på avisernes forside, fordi han også har pyntet sig med lånte fjer. og de ripper op i den gamle sag, om ulovlig våben transport, hvor han nu risikere at komme i fængsel

BB har måske taget til nota, og er gået i gang med oprydning så der ser pænt ud når Fido lægger vejen forbi jagtgården lørdag.

Fido

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-12-09 22:58

Det syntes jeg du skulle gøre FIDO for så kommer du ikke derfra, husk det er en blind vej og i Kratluskeren og andre fortællinger kan du læse, hvordan men effektivt stopper motorkørertøjer- hvor uvedkommen indkørsel er forbudt og et sådant skilt er det første du møder!!!

Men nu ved jeg jo, at du er fyldt med løgn - husk du skrev, at du skulle på jagt hos naboen, som ikke afholder jagt!!!

Jeg tager måske min ven her med:http://bb-jagt.dk/images/min_mening.jpg

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 10-12-09 07:47

Fido jeg skal på jagt ved en af de store naboer til Knudsens lejede jagt vi kan mødes ved Shell i Rodelund efter jagt, ved 17 tiden, derefter kan vi køre ned og aflægge Knudsen et besøg
Knudsen det eneste suppe du har kogt, er på de to stk grandel du har fra den smalhind du skød sidste år jeg glæder mig til lidt levninger fra de riges bord.
SHV

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 10-12-09 08:49

Til Sandhedsvidnet.

Det er nok på samme jagt vi to skal deltage i , og hvis, tror jeg vi nok bliver trakteret rigeligt med mad, så vi ikke behøver at spise rester fra BB vildtgryde. Ellers mødes vi i Rodelund kl 17 Og kan køre ned og se om BB stadig er der endnu, jeg tror vi vil være velkommen.
Hvad var det nu med de grandeler, ud over BB fik os det fortalt han havde skudt et krodyr, var der noget meb brudte aftaler ??

Fido

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-12-09 14:01

I Kan lyve så det høres: Og bliver dybt skuffet, hvis I tror i kan møde mig deroppe førstkommende lørdag

Så løgenhalse: Find nu på noget nyt:http://bb-jagt.dk/images/min_mening.jpg

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 10-12-09 14:25

Ballegaard.

Hvem lyver så mest, du fortalte selv du skulle holde jagt lørdag, vi ved hvor det er, så vi kører lige ned og ser om der skulle være der og om der er blevet tyddet op., det kan vi sagtens se i lysskæret.
Hvad med den smalhind med grandel, det har du ikke kommenteret, ej heller medlemskab af det stor landsdelcenter for frivillig krondyr lav, der sendte dig referater.
Ballegard din hukommelse er nok ikke så god mere, er du i det hele taget i stand til at gå på jagt på forsvarlig vis, hvis du ikke kan huske hvad dyr du må nedlægge. Husk når man tilmelder sig aftaler skal de holdes, hvis ikke er det bedre at stå ufden for, det er ikke nok med andre skal holde og du selv overtræder.

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 10-12-09 14:53

Til Ballegaard.

Nu er det vel ikke sådan, du har hørt at der skal være jagt på nabo terrænet lørdag, at det er dig og et par kumpanerne skal på hegnsjagt,
Du er selvfølgelig nød til at have nogle med der kan ramme, selv kan du ikke ramme en ladeport, selv med din store skyde instruktør eksamen.
Vi andre vil selvfølgelig komme ind på emnet den gode jagt nabo Ballegaard, som nok ikke er så god endda set med andres øjne, har hørt der er lidt der halter fra smalhinden fra sidste år, hvis du viser aben ved vi at der er noget der skal forties hrr krondyr forvalter BB Fon Løvenholt

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-12-09 15:40

Fido efterhånden er der mange der brækker sig.. Hvem var det der skrev, at han var inviteret på jagt hos naboen. Det var løgneren Fido falp - jeg ringede nemlig rundt og ingen naboer har jagt på lørdag. Min nabo jagt blev afholdt for en måned siden - du kan se billeder på Face Book.

Nu skriver du at du vil køre rund i Rodelund - se så efter en cx90`er med www.bb-jagt.dk bag på men pas på hvis du møder den..

http://bb-jagt.dk/images/min_mening.jpg

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 10-12-09 16:08

Til BB
Hvor dumme tror du naboer kan være, med at fortælle dig alting, når de ved der findes hegnsskytter. BB Fon Løvenholt

Fido

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-12-09 18:38

I modsætning til dig kender jeg mine naboer: http://bb-jagt.dk/images/min_mening.jpg

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 10-12-09 19:10

Fordi du kender dine jagtnaboer, er det ikke sikkert de har noget godt at sig om B B Fon Løvenholt jagt metoder.

Det hører vi nærmere om på lørdag. Hvordan var det med smalhinden, var er ikke lidt muren omkring i nabolaget hvad ?? det er noget Fon Løvenholt springer let over, den kunne havde haft kalv i år Ikke ??

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-12-09 19:35

Mon ikke jeg skulle lukke tråden inden der går for meget personfnidder-kage i det.

Tak for svaret granner01. Du er altid så dejlig positiv.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-12-09 21:25

Selv tak Heidi-Ho

De er ikke til at stoppe, jeg kan godt forstå at jagtbladene ikke vil have noget med dem at gøre.