/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sløvt XP...Til tedd
Fra : mango
Vist : 414 gange
50 point
Dato : 24-04-03 08:48

Hej tedd
Jeg så dit tip...nu er jeg ingen ørn til pcér, men jeg fandt et program der hedder: Q811493, er det, det program der skal slettes?? Der bliver sagt at visse programmer ikke vil køre optimalt, hvis jeg sletter denne fil?? Bla. Nero!! Derfor blev jeg lidt i tvivl.
Venligst
Mango

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 24-04-03 08:57

Det samme skete for mig, der handlede det sig om et andet program som ikke
ville funggere hvis jeg slettede det hotfix,men jeg slettede det aligevel
og det program der blev hentyedet til virkede uden problemer bagefter.

For en uges tid siden kom den seneste fejlrettelse fra Microsoft. En svaghed i kernen af Windows NT 4, 2000 og XP betyder, at en ondsindet bruger kan få rettigheder, der gør det muligt at afvikle kode på systemet. Fejlen betegnes som vigtig, men en angriber skal dog have fysisk adgang til at logge sig på en klient eller en terminal for at udnytte sikkerhedshullet.

ANNONCE:
Nu har det vist sig, at fejlrettelsen kan få en pc med Windows XP til at blive meget langsom. Efter installation af rettelsen har en del brugere oplevet, at systemets ydelse er faldet drastisk.

Hvis man har indstillet pc'en til at hente fejlrettelser automatisk, har man sandsynligvis installeret rettelsen, hvis man har været på nettet inden for den seneste uge. Hvis man har oplevet problemer i den forbindelse, er løsningen at afinstallere rettelsen, der har nummer 811493. Det gøres via Kontrolpanel, Tilføj/fjern programmer.811493

Når Windows XP senere spørger, om fejlrettelsen skal installeres igen, skal man sørge for at svare nej. Dermed gør man selvfølgelig pc'en sårbar for angreb, men hvis man er den eneste bruger med adgang til pc'en, er det ikke det store problem.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : mango

Dato : 24-04-03 09:11

Tak for svaret Manse9933. Nu har jeg slettet det..og indtil videre går det da godt
Venligst Sus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-04-03 09:12

sådan en melding kommer win altid med når man vil slette et hotfix,men har
aldrig haft nogle problemer med at gøre det alligevel,jeg har slettet flere
gennem tiderne,fordi jeg har ment de ikke har haft relevans for min pc's
sikkerhed,ud fra mine interne kriterrier.Hvorfor have noget på sin pc når
man ikke har brug for det,det ovendestående har jeg heller ikke brug for
da jeg er den eneste der har adgang til pc'en.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-04-03 09:23

selv tak

Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-04-03 14:50

Jep det var den programrettelse. Håber det hjalp på din winxp ydelse, at du slettede det?