/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Borgmesterkarrussel
Fra : creamygirl
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 08-12-09 14:25

Hvor mange af jer kandu’er kan "prale" af, at have haft 3 borgmestre på 3 uger?! .

Jeg bor desværre i Danmarks mest latterlige Kommune, og krummede tæer, da jeg for anden gang i TV midtvest i aftes kunne se de samme to narhatte trykke hænder for åben skærm, og bilde os borgere ind, at nu var bormesterposten endelig på plads. Ordet pinligt kan ikke dække den børnehavementalitet Holsebros 3 borgmesterkandidater helt frivilligt har udstillet siden Kommunevalget.

På valgnatten underskrev Venstre, Dansk Folkeparti og Konservativ en aftale, der gav den siddende venstremand Arne Lægaard fire år mere på borgmesterposten.

2 dage senere løb John Thorsø (konservativ) fra dén aftale for selv at blive borgmester med rød blok i ryggen.

Nu er H.C. Østerby (Socialdemokratiet) løbet fra dén aftale, og har skabt et flertal med alle de øvrige partier - bortset fra de konservative, og kan nu kalde sig for Holstebro’s borgmester.

Se eventuelt indslaget fra TV midt vest (i går) under emnet ”borgmesterkarrussel” http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/?r=6 Jeg har simpelthen ikke ord for, hvor kvalmende jeg synes dette års Kommunevalg har været. Fy for helvede siger jeg bare.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-12-09 14:26

Nå ja, og hej til jer alle sammen. Long time no see. Kan i have en god jul

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 14:37

Hvem har overhovedet lyst til at stemme til kommunevalget næste gang

De kan bare trække lod, så er den potte ude

Et meget forsinket tillykke med lille-pigen

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-12-09 14:42

Oh yes, vi har også haft 3 borgmestre siden valget..

Politiker lede har fået en helt ny mening !

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 08-12-09 14:48

Det er længe siden creamygirl, rart at høre fra dig og Vicktoria er allerede blevet 3 år - og hun styrer vel hele julemåneden

Til dit spørgsmål, kan kun een ting konkluderes, at taburetter er vigtigere end holdninger og vælgerne, desværre.

Man ved så hvilke politikere at vi som borgere skal undlade at stemme på fremover.

Jeg kan ikke huske at vi tidligere har oplevet over det ganske land, at så mange er løbet fra de aftaler der blev indgået umiddelbart efter kommunevalget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 14:57

Citat
Man ved så hvilke politikere at vi som borgere skal undlade at stemme på fremover.

Gør vi nu også det

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-12-09 15:07

Der er ingen garanti i den sætning Nordsted1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 15:09

Bentjuul, jeg ville også syntes det var noget vovet at skrive sådan... vi kan da ikke regne med noget som helst

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-12-09 15:18

Kode
Hvem har overhovedet lyst til at stemme til kommunevalget næste gang

Jeg tilslutter mig.
At de vil være sig selv bekendt.

Kommentar
Fra : sober

Dato : 08-12-09 15:30

Kedeligt for sådan en smuk kvinde at bo i sådan en dum by.
Vidste ikke du havde en Vicktoria.

Men kan huske at du først lange sobre samtaler med en som hed klumme.

I var vist et godt par dengang.

Det er I måske stadig?

I supplerede hinanden rigtig godt, husker jeg ...

Ja, ikke noget med dit spørgsmål at gøre, men her taler man jo om alt muligt andet end selve spørgsmålet ...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-12-09 15:41

og de såkaldte politikere der opfører sig på den måde, er ikke politikere. de er taburetjægere og medieludere. ikke en skid andet.
for dem er politiken fuldstændig ligegyldig. de skal bare have deres navn på listen over byrådsmedlemmer og allerhelst titel af borgmester.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-12-09 16:22

Det det drejer sig om er:PENGE-PENGE-PENGE-PENGE-PENGE-PENGE-PENGE-PENGE-PENGE.
Disse suspekte personer,er parat til at sælge deres egen bedstemor,for kold mammon.
En borgmester får ca. 850.000 kr. i årlig løn.En udvalgsformand ca. 110.000 Kr.
Derfor er "De lange knives nat",blevet aktuelt igen.

Mon de bruger solbriller,for ikke at se hinanden i øjnene,bagefter.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 16:25

Og når der så er en borgmester, bruger de igen mange penge på alt muligt skrammel i byen for at blive husket

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 08-12-09 16:48

Jeg synes da det er meget fornuftigt at det lykkedes for Østerby at samle alle partier undtagem ét bag sig. Men man kan da kritisere politikerne for at have været for hurtige til at afslutte forhandlingerne, hvilket har medført nogle dårlige og uholdbare aftaler.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 08-12-09 17:03

Hvad er der forkert i at søge at få mest mulig indflydelse ? er det ikke det politik går ud på.

Synes da det ville være dårligt hvis den kandidat jeg havde stemt på sagde nej tak til posten.

Der hvor jeg får kvalme er f.ks. i København og i Køge hvor DF siger nej tak til politisk indflydelse for at Bondam og en Socialdemokrat kan blive borgmestre og hvad får DF for det ? lønnede poster i forskellige ligegyldige bestyrelser og det er ikke småpenge der tales om.

Det er langt ude at blive købt og betalt men at slås om magten med alle midler er jo det alle gør når det gælder Borgmesterposten så foregår det bare så vi almindelige kan se det.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-12-09 18:27

Det er pengene der regerer, og ikke en skid andet. Og så er det faktisk ligemeget hvad vælgerne har stemt for.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-12-09 12:25

Med det nuværende system for borgmestre er det uundgåeligt, at der kommer de lange knives nat, aftalebrud mv., for når først borgmesteren er konstitueret, kan det ikke ændres!

Selv hvis alle byrødderne erklærer mistillid til borgmesteren, betyder det ikke spor, hyn kan bare blive siddende de fire år.

Man kunne jo forestille sig billedet blev et andet, hvis en borgmester, ligesom en regering, kunne afsættes ved et mistillidsvotum undervejs i valgperioden (dog uden nyvalg, det ville sikkert blive for kompliceret). Det ville nok tvinge til en bredere konstituering, så borgmesteren ikke bare hviler på en stemmes flertal og forfordeler (i ordets oprindelige betydning, ikke den mange unger tror det har) mindretallet.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-12-09 10:56

Citat
Et meget forsinket tillykke med lille-pigen

Tak Nordsted. Du har da en fantastisk hukommelse

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 10-12-09 11:36

Tak for svaret bentjuul. Det står ikke til at ændre, at Kommunevalget var den rene børnehave. Det kan simpelthen ikke undskyldes med noget overhovedet. De skulle satme skamme sig.

Og til orientering er det ikke kun julemåneden Vicktoria styrer. Hun tér sig som en Borgmester, og styrer hele året rundt