/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fra gule til hvide plader?
Fra : Rexonspix
Vist : 632 gange
100 point
Dato : 08-12-09 12:23

Hvad vil det koste for at få en Mitsubishi Outlander Intense fra 2006 fra gule til hvide plader?
Lidt specs:
2.4 Mivec 4WD, Benzin.
Kørt 58.000KM
Gul/Hvid plade til privat brug.

Forstår ikke helt det udregning inde på skat.dk :)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-12-09 12:47

Hvad var nyprisen på bilen, den skal du bruge for at kunne regne afgiften ud.

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 08-12-09 12:55

350.000 ifølge bilbasen.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-12-09 12:58

Ellers ring til din nærmeste told og skat.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-12-09 13:01

Det vil koste næsten 200000

Årsagen er, at der skal betales afgift efter hvad en tilsvarende model koster her i DK på hvide plader, og der er bilen MEGET dyrere (ca 460000) end den er på gule plader

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-12-09 13:04

Hov, der var en fejl.
Det skulle ikke være næsten 200000, men derimod 240000

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-12-09 13:12

Ring og få en snak med skat.
Der er ingen her der kan fortælle dig det nøjagtige beløb.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 100 point
Dato : 08-12-09 16:45

Muligvis kan ingen - ikke en gang skat oplyse det nøjagtige beløb - på forhånd.

Men dova er meget tæt på.
Hvilket betyder, at der normalt skal betales 5-10% over det estimerede beløb, indtil skat har udregent det endelige beløb, hvorefter man får det overskydende retur.

Det må nemlig ikke kunne lade sig gøre at betale for lidt på forhånd, ellers ville ToldSkat hurtigt få enorme udestående restancer.

Det er FOR meget at betale for en 2 personers hvidplade bil - helt ærligt.
Den er jo født som skrabet model, for at få den så langt ned i pris som overhovedet muligt på gule plader.
En hvidpladebil i den klasse er i forvejen prissat til en betalingsdygtig målgruppe, og det betyder derfor ikke alverden, at den koster 50-100K ekstra, fordi den har mere udstyr.

Mit råd er : Lad ToldSkat være i fred, det er blevet UN-fair dyrt at omregistrere.

Godkendelse af svar
Fra : Rexonspix

Dato : 29-01-10 09:40

Tak for svaret Beestone.