/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Sidehoved - Word
Fra : FrejaFlop
Vist : 1109 gange
50 point
Dato : 08-12-09 11:55

Hej Kandu

Jeg kan godt selv sætte sidehoved (sidetal) på et dokument som består af 7 sider, men jeg kan ikke huske hvordan man gør når man vil skjule sidenummer på side 1, så forsiden er uden sidenummer, men næste side er side 2.

Kan Kandu hjælpe?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-09 12:47

Når du åbner sidehoved / sidefod fremkommer en lille værktøjslinie og der kan du "formatering af sidehoved" sætte den til at starte med side 2 under "begynd med" eks. 2

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 08-12-09 12:52

Tak Eyvind - men så starter den med tallet 2 på side 1. Jeg har prøvet at stille mig på side 2 og starte med at lave sidehoved dér - men så skriver den også tallet på side 1 alligevel. Jeg mener der findes et sted hvor man vælger side 1 fra....men kan ikke finde det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-09 12:56

Ok det tænkte jeg ikke lige på - men her er den vist
Fra Hjælp i win 2000

Starte sidenummereringen med sidetallet 1 efter den første side
Indsæt et sektionsskift på det sted, hvor du vil have, at sidenummereringen skal starte, hvis ikke du allerede har gjort det.
Sådan gør du

Klik på den sektion, hvor sidenummereringen skal begynde.
Klik på Sidehoved og sidefod i menuen Vis.
Klik på Skift mellem sidehoved og sidefod på værktøjslinjen Sidehoved og sidefod, hvis du vil placere sidetallene nederst på siden.
Klik på Samme som forrige på værktøjslinjen Sidehoved og sidefod .
Klik på Sidetal i menuen Indsæt.
Klik på Format.
Skriv 1 i boksen Begynd med.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-12-09 12:57

Du skal på side 2 af dokument i sidefod fjerne sammenkædningen "samme som forige" på side 2 og herfra indsætte side tal.
Det er vist under sideopsætning, og sidelayout.
vh ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-09 13:04

Nu har lige leget lidt med det..................men jeg kan huske at der bare skulle udelades side 1.
Det er da lidt bøvlet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-09 14:28

Ja det er meget bøvlet, jeg har brugt sidenummerering hver eneste gang jeg har lavet manualer eller undervisningsmateriale og det var det samme bøvl hver gang. Og det var enkelt i Word Perfect.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 08-12-09 15:47

vis > sidetal > her kan man hakke første side fra. (office 2000)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-12-09 17:39

I word 2007

Vælg indsæt
Vælg sidetal og vælg hvor du vil have det
Vælg derefter formater sidetal og i feltet sidenummerering vælger du start med 1

stå i feltet sidefod og der vil komme en ny fane med design

under indstillinger vælg speciel første side

og hvis du så vælger ikke at skrive noget - vil første side være tom og på anden side kommer 2. tallet.
Omstændigt __Ja

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-12-09 18:17

Gå ind i sidefod/hoved, Indsæt sidetal, klik på sideopsætning på værktøjslinien.

Fanen Layout: Her kan der sættes et flueben i Specielt første side eller Lige og ulige sider.

Hanne

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-12-09 18:33

i 2007 skal du lige udvide sidelayout - det lille icon nederst, så kommer du til den side som Camillasmoster taler om og du vil få samme resultat, som min guide, men bare mere simpelt.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-12-09 19:06

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-09 19:47

Mon der er plads til alle de sidenumre, når der ikke må være nogen på forsiden.

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 01-01-10 15:40

Tak for svaret Eyvind.