/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Bacon i Mikrobølgeovn
Fra : Desmersnaps
Vist : 2760 gange
100 point
Dato : 07-12-09 15:27

Hej gruppe
Jeg har set at man i diverse amerikanske og engelske web-shops kan købe såkaldte Bacon-racks til mikrobølgeovnen. Altså en slags stativer til at hænge bacon på. Jeg vil meget gerne give min kammerat sådan et apparat i julegave, men jeg kan ikke finde det i nogle danske butikker. Dem jeg finder i de engelske webshops kan ikke bestilles til Danmark, og dem jeg finder i de amerikanske koster næsten 200 kr i forsendelse + evt. toldafgift på 50 kr + 25 % af varens værdi (hvilket jeg synes er ret voldsomt for en dingenot der som regel koster ca. 100 kr). Er der nogen herinde der ved hvor man kan anskaffe sig sådan én til en rimelig pris?

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 110 point
Dato : 07-12-09 15:59

Hvis du ikke er på den engelske

ebay.co.uk

så skulle du se at komme på.

Her kan du fx fo en bacon rack for ca 70 kr inkl levering til dig

http://cgi.ebay.co.uk/KITCHENCRAFT-MICROWAVE-BACON-COOKING-RACK-HEALTHY_W0QQitemZ110462967271QQcmdZViewItemQQptZUK_HomeGarden_Kitchen_Cookware_GL?hash=item19b81b1de7

Hvis du skal have rimelig sikkerhed bør du bruge enten et rigtigt kreditkort, eller endnu bedre Paypal som også ejes af Ebay. Jeg har brugt begge dele i årevis, aldrig haft problemer.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 07-12-09 16:03

Den har jeg været inde på, men som sagt leverer de ikke til DK. Er dog ikke meldt ind, da man kan vælge guest check out, og der ikke kan vælges levering til Danmark. Jeg prøver at melde mig ind, hvis du mener det hjælper, men umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor det skulle gøre en forskel...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-12-09 16:25

Jeg har en helt alm. opskrift uden andet end køkkenrulle:
Et fad, med et lag køkkenrulle, fordel bacon- nyt lag køkkenrulle, nyt lag bacon osv osv slut med et lag køkkenrulle.

Så nemt som ingenting og uden sprøjt og uden alt for meget fedt bagefter og det går hurtigt.

og bacon´n bliver supersprød

Dur ikke hvis man skal lave æbleflæsk, hvor man skal bruge fedtet

mvh Smuller54

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-12-09 16:53

Hej igen

Når jeg trykker på knappen hvor der står PP & payment står der

"Postage and packaging
Item location: launceston, Cornwall, United Kingdom
Dispatches to: Worldwide
Quantity:
Change country:

Postcode:

Postage and packaging

£2.99

Denmark"

Så du skal sikkert oprette dig som bruger for at det virker.

Jeg tror smuller54 har ret i, at det virker ligeså godt med køkkenrulle, men det er nok ikke så sjov en gave

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-12-09 16:56

Citat
Jeg tror smuller54 har ret i, at det virker ligeså godt med køkkenrulle, men det er nok ikke så sjov en gave

Måske et flot fad til mikroovn og en køkkenrulle med opskrift

Nej, du har sikkert ret. Men ville bare gøre opmærksom på en mulighed, såfremt "dimsen" ikke kan skaffes.

smuller videre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-09 17:45

Jeg har lidt svært ved at se fidusen i det rack....

De 4 stykker bacon er jo væk inden de næste er færdige

Tallerkenen med køkkenrulle klarer nemt 10-20 stykker af gangen....

Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 12-01-10 14:43

Tak for svaret vagnr. Og alle andre

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-01-10 15:36

Selv tak, Desmersnaps. Smager det godt, desmersnaps altså, bacon har jeg smagt??