/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Spray til møbler?
Fra : Axelise
Vist : 1276 gange
200 point
Dato : 07-12-09 11:40

Jeg har hørt at man kan få noget spray, man kan sprøjte på sine møbler, hvis man - som i mit tilfælde - har en hvalp der føler sig fristet til at smage på stolesæder lige for tiden
Er der nogen der ved, hvor man kan købe sådan en spray? Den skulle smage grimt men være ugiftig for hunden...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-12-09 11:44

Hej axelise.
Man kan købe spray. Men detsværre virker det KUN så de ikke letter ben.
Se dette link her.
http://www.dr.dk/DR1/kontant/2005/12/13191803.htm

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-12-09 11:46

Hvis du får mod på at prøve alligevel kan du købe noget her der er biologisk nedbrydeligt.
http://www.p-lindberg.dk/Katalog/Hjem%20og%20fritid.aspx?GroupID=35&ArticleID=37192

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 07-12-09 11:50

Problemet er nu ikke, at han tisser indendøre, han er faktsik allerede renlig i en alder af 15 uger, det synes jeg er flot. Men han er noget så nysgerrig, så han finder på alle mulige lege, når han er alene hjemme, selvom han kun har en del af lejligheden til rådighed. Og selvom han har en stor balje med spændende legetøj og gnaveben. Han leger med det hele, men....hvis han kan finde på en lille ny leg en gang imellem, så er det bare lykken

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-12-09 11:53

Axellise.
Tror du ikke han er kommet i den alder hvor han skifter tænder ??
Ved fra min ejen da den var hvalp at alt skulle undersøgen ....med munden .
Det varede et par måneder og så var det overstået. Men naturligvis skal han da lære at det må man ikke.
Jeg har desværre ikke hunden mere men husker det tydeligt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-09 11:57

Axelise, jeg tror du bliver nød til at finde en anden metode end lige at sprøjte noget på.... det lugter så hunden ikke kan li' møblerne, men i skal jo også kunne være der

Hvis det er stof eller læder, kan du heller ikke bare smører f.eks sennep eller andet på, for bliver møblerne ødelagt

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 07-12-09 14:26

Næh...det har I da ret i
Jeg ved jo godt at han undersøger alt med tænderne og at han snart begynder at skulle skifte tænder. Ved også godt at det har en ende med det gnaveri ...ikke fordi han egentlig er så slem, men det er da ærgerligt at komme hjem til et fletsæde i køkkenet, som er blevet gnavet i. Men der er vist ingen vej udenom end fortsat at sætte stolene op på køkkenbordet. Havde ellers bare været så smart med en spray, som jeg mener at have læst om, og som skulle få hunden til ikke at have lyst til at bide og slikke. Det HAVDE da været dødsmart

Accepteret svar
Fra : Hunbjoernen

Modtaget 200 point
Dato : 07-12-09 14:47

http://www.kattespecialisten.dk/gaavaek-spray-175-ml-p-995.html

Ved ikke om det sådan noget du søger.

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 07-12-09 15:03

Tak for svaret Hunbjoernen. Det var lige netop sådan noget, jeg ledte efter.
Tak

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 07-12-09 18:43

Det var da bare dejligt at kunne hjælpe.. Håber det virker.. Og god fornøjelse med hvalpen fremover..