/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Fiskestang m til udlandet
Fra : Nyx-x
Vist : 1934 gange
20 point
Dato : 06-12-09 22:09

Skal man fortolde eller have papire på ens fiskestang/grej. Når man krydser grænsen, eksemplevis Sverige/Norge?
Jeg snmakker ikke om fiskeritegn. Men grejet.
Det kommer af en lille diskotion, hvor jeg (uviden) kom til at sige pjat. Man kan da godt tage det med. Det er når man skal fiske man skal have papirene i orden.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 30 point
Dato : 06-12-09 22:46

Per defenition må man have hvad som med når man rejser til udlandet, sågar også våben hvis man har papirerne i orden og kan dokumentere hvad de skal bruges til, men selvklart skal man ikke prøve at få et jagtvåben igennem tolden i Afghanistan

Fiskegrej falder ikke under den katagori, dog skal fiskestænger indskrives som bagage hvis man skal flyve.

Godkendelse af svar
Fra : Nyx-x

Dato : 06-12-09 22:53

Tak for svaret LuffeA.
Tak der. Så havde jeg ret.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-12-09 23:05

Selv om man må tage fiskegrej med til Sverige og Norge, er det ikke ensbetydende med at man må bruge det.

I mange af søerne er det forbudt at bruge fremmed grej. Det er på grund af smittefare med fiskesygdomme. Så selv om man har fisketegn er det alligevel ikke tilladt at bruge medbragt grej.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-12-09 17:06

I Norge skal du have grejet desinficeret, før du får lov at bruge det i en lakseelv

Kommentar
Fra : frindal

Dato : 25-12-09 09:37

Der skal IKKE betales for at tage fiskeudstyr med til Norge og Sverige. Det forudsættes dog at der ikke er tale om at man medtager "en hel forretning af fiskeudstyr". Vær dog opmærksom på at du, ved fiskeri i norske elve og indsøer kan blive afkrævet at dit fiskeudstyr skal desifinceres p.g.a. faren for lakseparasitter. Lokalt er der opslag om dette - og anvisning af hvor det kan ske. Decifinceringen er som hovedregl gratis.

Ved rejse til Island er det et krav at ALT fiskeudstyr desifinceres ved indrejse!

Rigtig meget knæk og bræk.