/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Returnere SPAM-mails.
Fra : spimmer
Vist : 613 gange
200 point
Dato : 05-12-09 19:56

Hej.
Jeg har haft et program, der sendte SPAM-mails retur til afsenderen. Jeg kan ikke finde det. Er der nogen, der kan hjælpe mig?
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-12-09 20:08

Er det sådan noget??

http://www.mailwasher.net/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-12-09 20:14

Citat
der sendte SPAM-mails retur til afsenderen

Det er MEGET FÅ du kan sende retur....

De kommer jo sjældent fra spammerens mailserver.....

Så det eneste du opnår er SELV at blive stemplet som spammer - og dermed risikerer du din forbindelse bliver LUKKET

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 05-12-09 20:14

Du skal IKKE returnere spam mails, det giver jo netop afsenderen besked om at der er en modtager og så bliver det meget værre, fang spam mails i et spam filter og slet dem uåbnede:
http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 06-12-09 00:30

Jeg er enig med o.v.n. og det er også det man anbefaler.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-12-09 08:59

Yes. At returnere spam mails er; at save den gren over man sidder på!

Næsten al spam kommer fra botnet's:

http://en.wikipedia.org/wiki/Botnet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-12-09 09:03

Eksempel fra linket:
Citat
This example illustrates how a botnet is created and used to send email spam.

1.A botnet operator sends out viruses or worms, infecting ordinary users' computers, whose payload is a malicious application—the bot.

2.The bot on the infected PC logs into a particular C&C server (often an IRC server, but, in some cases a web server).

3.A spammer purchases access to the botnet from the operator.

4.The spammer sends instructions via the IRC server to the infected PCs, ...

5....causing them to send out spam messages to mail servers.
Botnets are exploited for various purposes, including denial-of-service attacks, creation or misuse of SMTP mail relays for spam (see Spambot), click fraud, spamdexing and the theft of application serial numbers, login IDs, and financial information such as credit card numbers.

The botnet controller community features a constant and continuous struggle over who has the most bots, the highest overall bandwidth, and the most "high-quality" infected machines, like university, corporate, and even government machines.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 08-12-09 08:40

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-12-09 12:19

Selv tak