/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Køb af spejlrefleks
Fra : Dahab
Vist : 2784 gange
300 point
Dato : 04-12-09 20:13

Hej

Så er det ved at være julegave tid, og jeg havde tænkt mig at købe dette kamera til en der skal tage billeder af børn, ridestævner, familie komsammen m.m., vil dette kamera være et ok køb?

http://www.olympus.dk/consumer/dslr_digital_slr_e-420_18938.htm

Det kan købes for omkring kr. 3000 ( som er mit ca budget ) med 14-42 mm.

Ellers må i meget gerne komme med alternativer.

Hjælp en novice på kamera området

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 04-12-09 20:16

Glemte lige at sige at der skal være blitz i

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 04-12-09 20:36
Kommentar
Fra : grow

Dato : 04-12-09 20:50

Måske kan du finde en billigere udgave af disse.
http://ekstrabladet.dk/kup/testogtjek/elektronik/article1261191.ece

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 04-12-09 20:54

Det er bla det jeg linker til ovenover.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 04-12-09 20:54

E-420 er ude af produktion, den har ikke billedstabilisator.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 04-12-09 20:55

vent til dova kommer, det er specialisten på foto.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 04-12-09 20:57
Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 04-12-09 21:00

Jo det er E-420 som ikke produceres mere, det er restlager man sælger ud.

E-520 med billedstabilisator er også på vej ud.

Det hedder E-620 nu.

Men Canon er ikke et dumt køb.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 300 point
Dato : 04-12-09 21:20

Citat
vent til dova kommer, det er specialisten på foto.

Nemlig

Og jeg tøver slet ikke med at anbefale Canon EOS 1000D frem for ethvert Olympus. (når det skal holdes i den prisklasse der nævnes, for der er meget "mere kamera" i et 1000D)

Canonmodellen fås både hos Elgiganten og også i næste uge i Bilka for lidt under 3000....ca en halvering af prisen i forhold til det det kostede da det kom på markedet for ikke engang et år siden.

E420 er et lowbudget spejlrefleks, har ikke billedstabilisator o.s.v., der findes ikke så stort udvalg af tilbehør som til Canon, det er ikke så let at betjene og ikke så overskueligt i funktioner og menu som Canon.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 04-12-09 21:31

Jeg må vist en tur i Bilka og se på varerne så

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-12-09 21:35

Jeg tilslutter mig forslagene om at vælge et Canon EOS frem for det nævnte Olympus, men
der er jo en grund til at supermarkeder i øjeblikket sælger Canon EOS 1000D til under 3000 kr.

Afløseren, det nye Canon EOS 500D, har jo bedre performance, bl.a. fuld video,
og er ifølge edbpriser det mest populære camera i øjeblikket.

se selv her:
http://www.edbpriser.dk/Foto%20og%20video.aspx?cpath=1-20

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 04-12-09 21:44

Ja, men også over mit budget

Godkendelse af svar
Fra : Dahab

Dato : 04-12-09 21:49

Tak for svaret dova.

Jeg ser på det i Bilka