/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Varmelegeme (AEG vaskemaskine)
Fra : Jackie79b
Vist : 1667 gange
300 point
Dato : 04-12-09 18:06

Hvor sidder varmelegemet på en AEG ÖKO_LAVAMAT 73620 Update vaskemaskine?
Hvordan kommer jeg til det?
Det hjælper ikke at pille bagbeklædningen af - er prøvet.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 04-12-09 18:09

tror ikke du skal pille mere,
det er tydeligt at du ikke har forstand på ret meget.

Kommentar
Fra : Jackie79b

Dato : 04-12-09 18:21

Hvad fanden mener du med ret meget? Idiot.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 04-12-09 18:35

Citat
Det hjælper ikke at pille bagbeklædningen af - er prøvet.

OK - kan du ikke se det med bagbeklædningen taget af, så prøv og vend vaskemaskinen på hovedet og angrib problemet fra bunden. Varmelegemet skal jo have den største del af sin masse op i VANDET, og derfor er der ikke meget at se udenfor; dog gerne en rund flange med et par ledninger i, og ledningerne skal være så tykke at de kan bære noget strøm.

Håber svaret hjalp lidt på vej men

Hilsen Asbjørn2

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 04-12-09 18:41

Jackie -> det er dog et dejligt sprogbrug .......... og så lige op til jul
TILLYKKE

altså hvis der kommer et kvalificeret svar på jeres diskution

et forslag til at finde frem til varmelegemet KUNNE være, at følge dine ledninger ind i maskinen ....
et varmelegeme har "GANSKE OFTE" en elektrisk tilslutning i den ene ende ........

ellers kunne det måske være en ide at søge proffesionel hjælp -

hav´ en god week-end

Bennymanden

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 04-12-09 20:03

Citat
Det hjælper ikke at pille bagbeklædningen af - er prøvet.

Bagbeklædningen skal af for at komme til varmelegemet og det sidder allernederst bag på tromlen, det eneste du kan se af varmelegemet er endestykket som er ca 5 x 2 cm, og en møtrik, og 3 stik/ledninger, resten af varmelegmer er inde i mellem tromlen og yderkarret, det afmonteres ved at møtrikken løsnes mogle milimeter og der trykkes på akslen, som så skal derjes en 1/4 omgang, det er låsebeslaget der drejes og skal være vandret med den lange ende af varmelegemet for at det kan trækkes bag ud.

HUSK at afbryde for strømmen enden du går i gang.

PS. men jeg tror at det er best at du for en prof. til at skifte det.

Annuller spørgsmålet
Fra : Jackie79b

Dato : 04-12-09 20:46

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål