/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Skube data fra DB til en anden
Fra : emhauge
Vist : 421 gange
300 point
Dato : 04-12-09 12:28

Hej derude

jeg sidder med et kæmpe problem!

jeg har X antal ens Access databaser placeres i forskellige mapper, hvor antalet er meget svingende. Dataerne fra en af forespørgslerne i alle DB skal når de bliver opdateret via web, automatisk kopieres over i en anden Access database.
De enkelte databaser repræsenter en ordre, og når denne ordre godkendes på nettet, skal denne oplysning kopieres over i en anden database, således at det er muligt at se alle godkendte ordre på en gang!
Idet DB på de enkelte ordre kopieres fra en skabelon når en ordre oprettet, er det naturligvis i denne DB at overførelsen skal styres fra!
Er der nogle ideer?

/emhauge

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-09 13:51

Du kan læse og skrive i en anden database.
Du kan nøjes med læse fra en anden database.

Den database som læser og eller skriver fra en anden database kan også have sine egne tabeller.

Det er længe siden, men jeg husker noget i retning af import.
Tabel > opret ved hjælp af guide > her kan du importere og sammenkæde.

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 04-12-09 23:04

Hej Eyvind

Jeg er bange for dit forslag ikke dur, idet at det skal ske automatisk, når en bruger godkender en del af en ordre. Hver ordre har 5 godkendelses dele og vi kan have op til 100 forskellige ordre på en gang, dvs at der ligger 100 DB, hvor jeg gerne vil samle godkendelses oplysningerne i en DB også via et asp dokument sætte søgekriterie op.
Uden at have ret meget kendskab til VB script i access vil jeg tro at det måske er det der skal til....... at når en bestemt forespørgsel får tilføjet en post, sender den automatisk den øverste post til en anden DB, findes der så allerede en post med samme ordrenummer overskrives denne....!!!

jeg ved godt at det er noget af en opgave, men jeg håber der er en der kan hjælpe med dette

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 04-12-09 23:14

det er selvfølelig VBA script jeg mente

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-09 09:20

ok -

Annuller spørgsmålet
Fra : emhauge

Dato : 08-12-09 22:54

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål