/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Ønsker vittighed om IT
Fra : FrejaFlop
Vist : 1063 gange
48 point
Dato : 04-12-09 10:45

Hej Kandu

Mon der er een som kan give mig en vittighed som handler om IT verdenen? Jeg skal bruge den arbejdsmæssigt - gerne noget med "online" etc. I bedste fald på engelsk men ellers oversætter jeg den bare selv.

Jeg giver point når jeg har samlet flere point sammen.

Kommentar
Fra : sober

Dato : 04-12-09 10:50
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-12-09 10:53
Accepteret svar
Fra : sober

Modtaget 58 point
Dato : 04-12-09 10:53
Kommentar
Fra : sober

Dato : 04-12-09 10:54
Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-12-09 11:16

>>>Samtale mellem Hotline og Hr. Jensen<<<

Hotline, goddag.
Goddag, mit navn er Hr. Jensen. Jeg har et problem med min computer.
Hvilket problem, Hr. Jensen
Der mangler en tast på mit tastatur.
Hvilken tast mangler?
Det er æniki - tasten, der mangler.
Hvad skal du bruge den til, Hr Jensen
Programmet siger, jeg skal bruge den.
Hvad er det for et program?
Det ved jeg ikke, men den skrev, at jeg skulle trykke på "æniki"- tasten.
Jeg har allerede prøvet med ctrl, alt og tasten til store bogstaver,
men den reagerer overhoved ikke.
Hvad står der på din monitor, Hr. Jensen?
Der står en blomstervase.
Nej, du skal læse, hvad der står på monitoren.
Der står "i b m" med store bogstaver.
Nej Hr Jensen, jeg mener hvad står der direkte på din skærm.
Mener du lampeskærm? Jeg går lige hen og ser efter. (lidt senere)
Nu har jeg set efter, men der står ikke noget.
Hr. Jensen, kig på monitoren, og læs for mig nøjagtigt, hvad der står skrevet derpå.
Nå sådan - du mener.....- det må du undskylde. Der står:(Hr. Jensen staver)
"P l e a s e p r e s s a n y k e y t o c o n t i n u e".
Nå sådan, du mener "any key"-tasten. Din computer taler engelsk.
Nej, den gør ikke. Når den siger noget, piber den bare.
Tryk på den brede tast.
Så, nu fungerer det. Det var altså "æniki"-tasten. Det kunne man godt have
skrevet derpå. Godt, hvordan kan jeg afslutte dette program, så jeg kan arbejde videre?
Ja - først er du nødt til at gå ud.
Godt, lige et øjeblik.
Nej Hr. Jensen, bliv ved telefonen, jeg mener.....Hr Jensen!!!Hallo Hallo.
(lidt senere)
Ja, så er jeg her igen. Jeg kunne næsten ikke høre dig ude på gaden.
Du skulle jo heller ikke gå ned på gaden. Jeg ville jo bare have dig til at lukke vinduet.
Hvorfor har du ikke sagt det straks. Vent lidt...
Hr. Jensen!!!-Hallo - Hallo.
(lidt senere)
Ja, nu er jeg her igen , skal jeg også lukke døren?
Nej Hr. Jensen. Det du skulle gøre, var bare at lukke programmet, men jeg
tror det er bedre, hvis du også trækker stikket ud.
Mener du......?
Stop, Hr Jensen, det var bare en spøg!
Alt i orden, nu er det trukket ud. Hallo-Hallo er du der?
Komisk, nu er telefonen også død.
Altså de Hotline-folk, de aner heller ingenting.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 04-12-09 11:25

Fra IT afdelingens virkelige verden…

Supporten: Hvad kan jeg hjælpe dig med?
Journalisten: Jeg er i gang med at skrive min første mail og jeg har skrevet bogstavet a - hvordan får jeg den der lille cirkel rundt om den?
Supporten: Er cursoren der stadig?
Journalisten: Nej, jeg er alene her.
------------------------------------------------

Og næste journalist kunne ikke koble sig på netværket...
Supporten: Er du sikker på du har skrevet det rigtige password?
Journalisten: Ja, jeg kiggede på da min kollega loggede sig på.
Supporten: Kan du fortælle mig hvad passwordet var?
Journalisten: Det var fem små stjerner.

------------------------------------------------

Supporten: Nu skal vi se hvordan dit system ser ud. Klik på "Min computer"
Journalisten: Men hvordan skulle jeg kunne gøre det herfra??

------------------------------------------------

Journalisten til HP supporteren: Min laserprinter fungerer ikke!
Supporten: Hvilken model har du?
Journalisten: Det er en HP
Supporten: Ja, det kan jeg forstå, men er det en sort/hvid printer?
Journalisten: Nej, den er beige.

------------------------------------------------
Journalisten til TDC supporten: Jeg har købt Internet og vil have hjælp!
Supporten: OK, hvor langt er du kommet i installationen?
Journalsiten: Jeg har pakket Internettet ud af æsken.
Supporten: OK, har du koblet alle kabler til og tændt din computer?
Journalisten: Tændt computeren? Jeg har ikke nogen computer, jeg har købt Internet!!

------------------------------------------------

Hende: Min computer hænger.
Supporten: Har du mange åbne vinduer?
Hende: Nej, men døren står lidt på klem....

Kommentar
Fra : zith

Dato : 04-12-09 11:50

Dette er så en sand historie ;D

Der var en bruger der ringede til hotline og fortalte at hun ikke kunne starte sin computer.
Hotline spurgte hende hvad der skete når hun trykkede på tænd knappen.
Jamen der skete ingenting den ville slet ikke starte og det var også galt med hendes skærm.
Så spørger hotline om hun har husket at tænde for stikkontakten i væggen.
Jamen det havde hun den blev aldrig slukket, men strømmen var godt nok gået i hele ejendommen om det havde noget at betyde.
Så måtte hotline jo prøve at holde sig for at grine og prøve at forklare hende at en computer behøver strøm for at kunne kører.

Sys den er lidt fun!
;D ;D ;D

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-12-09 11:54

Her er en samling med alle ovenstående samt MEGET mere:

http://guld.dk/

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 04-12-09 11:55

http://www.guld.dk/blandet/index.php

Her er der mange gode

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 04-12-09 11:58

Kortoververden. Samtidig men aligevel var du hurtigst

Kim

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-12-09 12:55
Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 04-12-09 13:10

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-12-09 13:49

Smokei - åh ja, dén er bare SÅ god!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-12-09 16:00

En arbejdsløs søgte job som rengøringsmand hos Microsoft.
Han kom til samtale og chefen sagde: Du er ansat, giv mig din e-mailadresse, så sender jeg nogle formularer du skal udfylde.
Ansøgeren forklarede, at da han ingen computer havde, var han heller ikke i besiddelse af en e-mailadresse.
Chefen sagde, at når han ikke havde det, eksisterede han ikke virtuelt, og kunne således ikke blive ansat.
Noget nedtrykt over den besked, gik manden derfra.
Han var noget desperat, havde kun 10 dollars tilbage, og var villig til at prøve snart hvad somhelst i håb om at tjene penge.
Så kom han forbi et supermarked hvor der var tilbud på tomater. Han købte 10 kg, og så fandt han et sted hvor mange mennesker gik forbi, og stillede sig til at sælge tomaterne.
I løbet af kort tid, havde han solgt dem for det dobbelte, og han købte flere tomater og solgte, og efter få timer gik han hjemad med 80 dollars på lommen.
Han begyndte at stå tidligt op og komme sent hjem, og tjente mange penge på tomatsalget.
Han købte først en lille varevogn at sælge tomater fra. og inden så længe havde han en hel vognpark af lastbiler.
Efter få år, ejede han den største grossistvirksomhed inden for frugt og grønt i hele Amerika.
Og nu begyndte han så at tænke på at sikre familien. Han ville tegne en god livsforsikring.
Han ringede til en forsikringsagent, og da samtalen var slut spurgte agenten efter en e-mailadresse.
Manden forklarede at han havde ikke nogen, hvortil agenten forundret sagde:
Underligt, at De har bygget sådan et forretningsimperium uden brug af computerteknologi.
Tænk hvad De kunne have udrettet med det til hjælp.

Manden tænkte lidt over det, og sagde så:..................
Tja, så havde jeg været rengøringsmand hos Microsoft.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 04-12-09 16:42
Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 04-12-09 16:46
Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 01-01-10 15:38

Tak for svaret sober.