/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Screenshots med WMP11
Fra : jeanettesmor
Vist : 440 gange
205 point
Dato : 04-12-09 10:39

Hej :)

Jeg har før i tiden altid kunnet tage screenshots fra film med WMP.

Nu er det mig totalt umuligt at få andet end en sort firkant.
Jeg ved godt at man to steder skal fjerne fluebenet fra Brug overlejringer, men lige meget hvor meget jeg bakser med forskellige indstillinger, kommer jeg ikke ud af stedet. Har også prøvet med at nedsætte skærmacceleration, men det hjalp heller ikke.

Har også prøvet med Nero, og der virker det heller ikke.

Det mest mærkelige er, at jeg heller ikke kan få det til at virke på en anden computer, en med en ældre og uopdateret udgave af XP og WMP10. Det har som sagt virket fint før.

Fremgangsmåde: Prntscr – Paint – Ctrl+V – Gem som.

Nu er jeg nødt til at bruge PowerDVD, der kan man tage snaphots og det er for så vidt fint, billederne er bare noget forvrængede og skal rettes til.

Jeg bruger XPpro 2003 med alle opdateringer og WMP11.

Det er ret ofte, at jeg har brug for at tage billeder ud fra film, og jeg savner virkelig at kunne gøre det vha WMP.

Nogen gode forslag? Tak på forhånd.

God weekend
jeanettesmor

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 215 point
Dato : 04-12-09 10:47

Prøv med denne
http://www.fraps.com/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-09 12:07

Citat
Jeg har før i tiden altid kunnet tage screenshots fra film med WMP.

Tror jeg ikke

Medmindre du, som det klaudi henviser til, bruger en afspiller/program der har screenbilledfunktionen indbygget har det da mig bekendt aldrig været muligt..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-09 12:17

Det er Movie Maker som har den funktion, ikke Media Player

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-09 12:56

De fleste, om ikke alle, DVDredigeringsprogrammer kan sagtens klare det...

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 04-12-09 13:05

Tak Klaudi - det er et alletiders program! Og så behøver man ikke engang at købe det hvis det kun skal bruges til screenshots.

refi og o.v.n. - I må ikke tro at jeg taler i vildelse - det har ikke alene været muligt, men også nemt at tage screenshots med WMP. Og når jeg siger WMP mener jeg IKKE MovieMaker!
Bruger man MovieMaker til den slags, får man nogle små billeder, og den slags du'r ikke når man skal bruge samme billeder til f.eks. et diasshow. WMP gav flotte og klare billeder i en passende størrelse.

For fuldstændighedens skyld: man kan stadig godt tage screenshots med WMP og gemme i BMP format - men dette er ikke ønskeligt i mit tilfælde. Når man åbner billedet og prøver at gemme det igen i jpeg, får man den føromtalte sorte firkant.

Gratisudgaven af det Klaudi foreslåede program gemmer også i BMP, men her er der ingen problemer med at omdanne til jpeg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-09 13:17

Så brug et DVDredigeringsprogram - det gemmer i jpg.....

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 04-12-09 15:44

Tak for svaret Klaudi.

Det program tror jeg at jeg får megen glæde af.

God weekend :)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-12-09 15:57

Velbekommen

og God Weekend retur