/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
fiskefillet vendes i ?
Fra : love4all
Vist : 983 gange
32 point
Dato : 03-12-09 20:13

Når du steger fiskefillet vender du dem så i rasp eller mel.
Fortæl om dit valg, og hvorfor
Hvordan steger du dem...meget varm pande - middel varm eller småfesen ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-12-09 20:18

Rasp eller mel = smag og behag.

Panden skal være middelvarm.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 20:18

Jeg foretrækker rasp, jeg syntes de bliver dejlig sprøde --- middel varme

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-12-09 20:28

Med mel alene bliver de også lækre, men fylder ikke så meget.
Min mor vendte dem i mel først, derefter sammenpisket æg og så rasp, derved hængte raspen bedre fast.

En lækker variant er at stege noget bacon på panden først og så stege de melvendte fileter i baconfedtet

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 03-12-09 21:16

Rugmel....er godt. Sprøde uden at blive som fisk indpakket i brød

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 03-12-09 21:17

Ja tak for kaffe Luffe. Og spiste man dem ikke kunne de bruges som bordtennisbat LOOL

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 32 point
Dato : 03-12-09 21:27

Dobbeltpanering, mel, sammenpisket æg og så rasp (med lidt salt & peber) var meget populært i urtiden, og fint hvis man ikke kan lide fisk, det smager kun af stegt rasp

I dag, og jeg spiser stort set fisk hver dag, mest til frokost, bruger jeg kun mel, rugmel til sild og andre kraftigt smagende fisk, hvedemel til rødspætter, pangasius mv. Til torsk er det lækkert at vende det i smeltet smør, så rasp, og servere med smeltet smør med hakket hårdkogt æg. Hakket rødbede til pynter på sagen!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-12-09 21:46

Fiske fileter hallo

De skal da først vendes i sammenpisket æg og derefter i alm. rasp.

Så skal de på panden når magarine/becel er skummet af og steges med middelvarme.

Når de er gyldne på begge sider -tages de af panden og hviler lidt.

Sådan og serveres med bådkartofler bagt i ovnen og gulerodsråkost,(revet gulerod, evt. lidt hvidkål, citron/appelsin og lidt rosiner)

Hertil remouladedressing- remoulade rørt med lidt creme fraiche.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-12-09 21:46

Hej med dig.
Jeg vender dem altid i æg og så en blanding af rasp og lidt mel tilsat salt og peber.
Steg dem i rigeligt smør eller margarine så brænder de ikke på .
Sørg for at der er god varme under i starten og vend dem hyppigt .
Skru så ned på middel varme til de er færdige.
Mums. Og de skal naturligvis lige været hevet op af havet.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-12-09 21:49

yes piaskov
glemte det med salt og peber

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 03-12-09 22:20

Lige en rigtig god tip.
Tag en 8 liters plastikpose fyld mel lidt salt og peber i den, fyld den med luft og ryst den, så det bliver godt blandet, derefter fyld fiske filerne i og fyld igen med luft og ryst igen posen, det er bare nem.

V H Jens.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 03-12-09 22:27

Nogen gange - når jeg har vendt fileterne i æg, vender jeg dem i en blanding af rugmel, sesamfrø og selvfølgelig salt og peber. Jeg foretrækker at stege dem i smør. Først med god varme, så de får en sprød skorpe, derefter ved middel temperatur, fisk skal heldigvis ikke stege så længe.

Nu håber jeg at Krummen og jeg også kan være sobre mod hinanden, her på DIN TRÅD love4all, ligesom Eyvind og Krummen har indgået våbenhvile.

God stegning
malmin

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 03-12-09 23:04

Citat
Nu håber jeg at Krummen og jeg også kan være sobre mod hinanden,

Hvad fanden bringer du overhovedet dette på banen for??? Piner det dig at der er ro??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-12-09 09:06

Smag og behag er forskelligt,
Det afhænger også af hvad slags fisk det er.

Selv synes jeg at der kun skal lidt eller ingen panering på.

Godkendelse af svar
Fra : love4all

Dato : 04-12-09 09:07

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-12-09 09:17

Selv tak love4all, og god appetit med fiskene