/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Skype - hvordan i gang?
Fra : ingelein
Vist : 1256 gange
50 point
Dato : 03-12-09 19:59

Hej
Efter et dødsfald i familien har jeg brug for at ringe ofte og længe til min søster i Tyskland.
I dag sagde hun: Du ringer vel gratis, ligesom min datter fra Norge?
Næh jeg betaler jo pænt ved TDC - og passer at det er til ½ pris.

Min søster har hverken PC eller Internet. Hvordan kan hendes datter tale gratis med hende?

"So ein Ding muss ich auch haben", for samtalerne er lange og dyre.

Hvem hjælper mig lige i gang.
Vi har fastnet - min søster har fastnet.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 03-12-09 20:49

Det kan hun ikke... Hun lyver for ikke at at gøre hendes mor nervøs, give hende skyldsfølelse m.m.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 03-12-09 20:54

Men kan da anbefalde ip telefoni som der er en meget stor besparelse ved i forhold til normale telefoner.

Her er udbydere som

http://www.redspot.dk/IP-Telefoni/pg/6494ded3-8642-41f1-8c92-210f7ef5d8eb

sikkert også tdc m.m.

Men gratis er det ikke.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 03-12-09 20:56

Med hensyn til skype hender du bare skype.

http://www.skype.com/intl/da/

opretter en profil, og indbetaler til din konto hvis du vil ringe til fastnet.

Det er gratis hvis du vil ringe til anden computer der også har skype installeret. Men kan du skriver din søster kun har fastnet.

Accepteret svar
Fra : muldvarp1

Modtaget 50 point
Dato : 03-12-09 22:33

Du kan bruge denne.

http://www.voipdiscount.com/en/free.html

Installer og indsæt 10 Euro så taler du gratis i 120 dage,derefter koster det 1Cent dvs. ca.7½ øre pr. minut,som så trækkes fra din Konto.

Når din Konto er ved at være tom indsætter du igen 10 Euro og kan så tale 120 dage gratis igen.

Men det er kun gratis til Fastnet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 22:35

Hos TDC kan du tegne et abb. til kr 49 pr mdr. så har du fri ubegrænset taletid.

Så helt gratis er det ikke, men jeg ved ikke om det også gælder til udlandssamtaler - det gør det nok ikke -

Men ellers så tror jeg at Luke2000 har ret med sit første indlæg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 22:40

Jeg kommer lige i tanke om, at for et par år siden, købte jeg på posthuset et eller andet, så jeg kunne ringe billigere til udlandet - fra fastnet til fastnet -

Jeg gav et beløb, og skulle så trykke en kode, inden jeg trykkede tlf. nummeret

Det må du kunne få hjælp til på dit posthus, hvis du ikke finder en anden løsning

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-12-09 22:48

Du henter og installerer skype på computeren.

Det kræves bare at
Du har internet abonnement og ikke betaler efter forbrug
Computeren har lydkort og at du har enten en løs mikrofon og højtalere eller et headset med telefon og mikrofon.

Det fås for under 100 kr i udmærket talekvalitet.

Så skal du via skypeprogrammet tegne et europa skypeout abonnement. Det koster ca. 40 kr / måned og er uden binding. Når du ikke betaler hører det op efter 1 måned.

Derefter ringer du fra computeren gratis til alle fastnet telefoner i europa.

Der fås for ca 800 kr også en bærbar skypetelefon, så man ikke behøver computer, og man ikke skal tænde den for at ringe.

Jeg forstår ikke at folk bruger tdc eller redspot eller lignende, når skype er meget billigere og fungerer fint.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-12-09 23:30

SKYPE er udemærket, og jeg bruger det selv. Min kone taler jævnligt med sin familie i sydamerika, og det koster næsten ingen ting. Hun har den ene gang snakket i ca 20 minutter, og det trak lige godt 3 kr for denne samtale. (Det er dog en distance på 11.000 km fra danmark)

En alternativ og billig løsning, er hvis du går på posthuset og køber et telekort. Det bruges sammen med en almindelig telefon. Her ringer du op til et dansk nummer, hvor du indtaster den kode der står på kortet, hvorefter du får at vide, hvad saldoen er, så taster du det egentlige nummer som du plejer.
Min kone bruger også et sådant kort, og hun har ringet hjem til familien 10-15 gange fo en 100 kr., og det er ikke korte samtaler hun fører.

Men gå på posthuset og se hvad de har, der er flere forskellige kort, og taksten kan varierer fra det ene til det andet. Nogle af den er billigst til europa, medens andre er billigst oversøisk.
Disse kort kan bruges fra enhver telefon i danmark.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-12-09 23:39

OBS! Sådanne telekort kan også købes i visse grøntsagsbutikker, ejet af arabiske kratluskere, men det kan IKKE anbefales. Du får kun valuta for det halve, så stryger de resten, så du må købe nyt kort. Det har jeg prøvet to gange.
Nu køber jeg på posthuset. De er reelle, og vi har til ca. ½ års forbrug, før kortet er tømt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-12-09 07:10

Tak Severino.... det var telekort det hed, jeg kunne ikke komme i tanke om ordet

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-12-09 08:35

Hej
TAK FOR ALLE SVAR.
JEG VIL LIGE FORFØLGE SEVERINOS RÅD.
IP-TELEFONI HAR JEG TIDLIGERE UNDERSØGT - OG DET KRÆVER AT VI SKROTTER ALLE VORE B & O TELEFONER - OG DEM VIL JEG AF FORSKELLIGE GRUNDE IKKE GERNE AF MED.

MANGE HILSNER
INGELEIN

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-09 10:04

Hent Skype - www.skype.dk (selve Skype er gratis)
Sæt et beløb ind.
På med et headset.
Start computeren.
Snak med en telefon i udlandet til deres lokaltakstpris.

Det kan ikke være nemmere.

Jeg bruger selv skype fra comp. til comp. i flere timer og sender lidt billeder samtidig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-12-09 10:06

Citat
Jeg bruger selv skype fra comp. til comp. i flere timer

Jamen Ingeleins søster har ingen pc

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-09 10:16

Citat
Snak med en telefon i udlandet til deres lokaltakstpris.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 04-12-09 10:47

Citat
IP-TELEFONI HAR JEG TIDLIGERE UNDERSØGT - OG DET KRÆVER AT VI SKROTTER ALLE VORE B & O TELEFONER

Det er jo ikke nødvendigt,med et Headset ringer du fra PC`n til fastnet .

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-12-09 12:20

Man kan godt køre med mikrofon og højttalere på SKYPE, men der kan nemt opstå det som kaldes rundthyl, hvor lyden kobler sig tilbage fra højttalerne til mikrofonen.
Det kan løses ved at man ikke skruer alt for højt op for lyden og mikrofonen er retningsbestemt.
Hvis samtalen er af mere privat karakter, så er et par hovedtelefoner, nok at fortrække, eller hvis du kobler blue-tooth på den, enten via PCMCIA eller USb, så kan et sådant sæt fra en mobiltelefon bruges, endda trådløst.

Med IP-telefoner, behøver man da ikke undvære sine fastnettelefoner. Jeg har selv to af dem, hvor den ene køre på Net2Phone og den anden i2Telecom, som begge er amerikanske udbydere, opkoblet over internettet.

Men posthusets telekort, er en god løsning, da de kan bruges fra enhver telefon i Danmark. Men her skal du som jeg tidligere har nævnt lige hente brochure fra de selskaber de sælger kort for, checke hvilken der er billigst, til den destination som du gerne vil ringe til.

Jo mulighederne er mange, og man får en slags feber; man kan simpelt hend ikke få det billigt nok!

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 29-12-09 23:09

Tak for svaret muldvarp1.
mange hilsner
og godt nytår
Ingelein

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 30-12-09 22:53

Velbekomme

Håber du får gavn af det,her virker det godt og billigt.

Godt Nytår.