/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Facelort
Fra : brorteil
Vist : 783 gange
30 point
Dato : 03-12-09 16:01

Citat
Facebook lukker netværket Danmark
Facebook er blevet så populært, at regionsnetværkene er blevet for omfangsrige. Derfor indfører grundlæggeren af det populære netværk, Mark Zuckerberg, nu ændringer, så det bliver lettere at kontrollere, hvor det, man skriver, kan ses.

- Mulighederne for at kontrollere ens privatliv, har gennem lang tid været bygget op omkring forskellige netværk som for eksempel skole, arbejdsplads eller den region du bor i. Nu er der kommet så mange brugere til, at regionsnetværket ikke længere er gunstigt, hvis man vil værne om sit privatliv, skriver han.

Hvis man for eksempel er medlem af Danmark, kan alle andre medlemmer af netværket se ens side, og lige nu indeholdet netværket flere millioner medlemmer.

Vi er ærlige på Facebook

Set i lyset af en ny undersøgelse er det ganske klogt at lukke Danmark-netværket på Facebook, når det handler om at beskytte private oplysninger.

Ny amerikansk forskning viser nemlig, at profiler på sociale netværkssider rent faktisk fortæller ganske ærligt om éns ægte personlighed, skriver videnskab.dk.

- Jeg var overrasket over opdagelsen, fordi det er en udbredt antagelse, at folk bruger deres profiler til at skabe en forbedret opfattelse af sig selv. (...) Faktisk peger vores fund på, at online profiler på sociale netværk viderebringer temmelig præcise billeder af profilejerne, siger psykolog ved University of Texas Sam Gosling.

På verdensplan har mere end 700 millioner oprettet en profil på et socialt netværksmedie som for eksempel Facebook.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-12-09 16:17

Jeg er selv ærlig på Facebook, jeg har bare begrænsninger på hvad jeg vil fortælle/vise. Men det jeg viser/fortæller er ærligt. Og jeg har overvejelser hver eneste gang en af mine venner vil have mig til at bruge en applikation, eller andet hvor man skal give tilladelse at andre kan se ens oplysninger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 16:46

Jeg bruger ingen applikationer, både fordi det ofte kræver adgang til ikke kun mine oplysninger men også mine venners

Det er også på applikationerne der er mest virus -- det kan jeg sagtens få andre steder

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-12-09 16:48

Citat
Facebook lukker netværket Danmark

Tænk jeg tror at Facebook lukker for danskerne, jubii sikke en
dejlig fred og ro.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-12-09 16:51

Arto for voksne.

Så er det nye Googlewave måske bedre, da det kan holdes i små lukkede rum.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-12-09 16:57

De kan da bare lukke det pjat til facebook.

hawaii7

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-12-09 17:01

Netop luk lortet, det er jo ikke kun på nettet man pines med facelort.

Kællinger snakker jo ikke om andet, når de ikke snakker facelort er de logget på lortet.

Og sovsen brænder på,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 17:02

Citat
kræver adgang til ikke kun mine oplysninger

Sådan noget rod at skrivee... kræver adgang til at se mine og mine venners oplysninger - selvfølgelig

Jeg kan godt li' fb, har faktisk fundet mange gamle venner og kollegaer, ikke at vi knævrer løs hele tiden, men det er da sjovt at følge lidt med igen

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-12-09 17:03

Prøv at skrive naboers, venners navne på google og i ser de har en facebookprofil.

Krak er langt bagud når det gælder at søge efter personer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 17:07

Det er nok mest fordi sovsen brænder på i ikke kan li fb.... i må lære at rører i gryden drenge

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 17:09

Ses senere, smutter lige over på Facebook

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 03-12-09 17:28

Vi ses, Nordsted

Der behøver vi heller ikke spille fine og bedrevidende...

Jeg syntes sq osse det er mægtigt hyggeligt.

Hvad var egentligt spørgsmålet hér?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-12-09 18:37

Jeg vil også på Facebook, for der har jeg fundet familie i Australien, familie i USA og gamle venner på Falster.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-12-09 18:39

blærerøv

Folk på Falster har ikke pc, de bor i roekuler.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 18:46

Så vidt omkring er jeg dog ikke kommet, en enkelt i england og et par stykker i Italien, og så alle dem fra DK

Brorteil, indrøm det bare, det er fordi du ikke kan finde ud af at bruge fb

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-12-09 18:49

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-12-09 18:59

Og det er også fordi han ingen venner har på FB

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-12-09 19:07

Venner på FL (Facelort) har jeg ikke, og er heller ikke bruger af møget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 19:36

Brorteil, mon du ikke bare skulle lære at lave den sovs selv, og så lade konen hygge sig med vennerne på fb

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 03-12-09 19:38

"De er sure, sagde ræven"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 19:41

Det er første gang jeg hører om nogen der er sure på noget de ikke selv bruger

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 03-12-09 19:45

nORDSTED. Det er lissom børn:

"Det ka´ jeg ik´ li´"....uden at smage først

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-12-09 20:42

Jeg tror jeg vil være sur på Tivoli, for jeg har endnu ikke besøgt deres juleudstilling.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-12-09 21:03

Kommentar
Fra : sober

Dato : 04-12-09 07:16

Facebook er da OK! - Den bør ikke lukkes, bare fordi nogen, som ikke selv bruger den, ikke bryder sig om FjæsBog.
Man bestemmer selv hvad man vil oplyse om af personlige ting, lige som her på Kandu.dk. Jeg er selv på Facebook. Det sammer er min kone (ja jeg er gift, selv om jeg er en mærkelig personage) og vores ene datter og svigersøn er på Facebook. (Vores anden datter og svigersøn vil ikke på Facebook!) + Andre fra min og konens familie er på FjæsBogen.
Det er faktisk meget hyggeligt. Jeg er også med i 2 politiske ting på Facebook.

Man er selv med til at gøre Face book sober

Kommentar
Fra : sober

Dato : 04-12-09 07:19

Forresten er der 2 ting som er bedre på Facebook end på Kandu!

Man kan slette sine indlæg igen.

Og man kan også melde sig (frivilligt) ud igen.

Og det er sobert!

Annuller spørgsmålet
Fra : brorteil

Dato : 04-12-09 08:51

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål